Japonya'da öğrenciler ders çalışırken şu özelliklere dikkat ederler: Yaparak öğrenme: Eğitimin temel ilkesi, sadece bilgi aktarımı değil, aynı zamanda aktif katılım ve deneyim kazanımı üzerine kuruludur. Yoğun ödev ve proje çalışmaları: Öğrenciler, birinci sınıftan itibaren neredeyse her gün ödev yaparlar. Sınav kültürü: Öğrenciler, zamanlarının büyük bir kısmını ders çalışarak geçirir; bu durum, sınavların önemini artırır. Kulüp faaliyetleri: Derslerin ardından öğrenciler, kültürel veya spor gibi alanlarda aktivitelerde bulunur. Sorumluluk bilinci: Okul temizliğinden öğrencilerin sorumlu olması, onlara sorumluluk duygusu aşılar. Bu yoğun çalışma temposu, bazı öğrenciler için stres ve baskı yaratabilir; bu durum, özellikle giriş sınavları döneminde intihar vakalarına yol açabilir.