Cost yan kuruluşlar, bir şirketin maliyet merkezleri olarak da bilinir ve genellikle şu türleri içerir: 1. Operasyonel Cost Merkezleri: Belirli bir faaliyet veya süreçle ilgili maliyetleri içerir, örneğin pazarlama departmanı veya IT departmanı. 2. Kişisel Cost Merkezleri: Belirli çalışanların masraflarını izler, bu tür bir maliyet merkezi sadece personel giderlerini kapsar. 3. Hizmet Cost Merkezleri: Güvenlik, temizlik hizmetleri gibi şirketin diğer bölümlerine hizmet sunan departmanları içerir. 4. Makineler Cost Merkezleri: Üretim ekipmanları ve bu ekipmanların bakım, onarım gibi maliyetlerini kapsar. 5. Lokasyonel Cost Merkezleri: Şirketin belirli bir şube veya bölge için maliyetleri izler. 6. Ar-Ge Cost Merkezleri: Yenilik ve ürün geliştirme ile ilgili harcamaları yönetir. 7. Üretim Cost Merkezleri: Ürünlerin üretimi için gerekli olan tüm maliyetleri içerir, bu maliyetler arasında işçilik, hammadde ve genel üretim giderleri bulunur.