• Buradasın

    KarayoluTaşımacılığı

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Karayolu taşımacılığında İSG uzmanı ne iş yapar?

    Karayolu taşımacılığında İSG uzmanının görevleri şunlardır: Risk değerlendirmesi. Çalışma ortamı gözetimi. Eğitim ve bilgilendirme. Acil durum planları. Tehlike tespiti. İSG uzmanı, bu görevleri yerine getirirken işyeri hekimi ve diğer sağlık personeli ile koordineli çalışır.

    Tırların sağında neden yazı var?

    Tırların sağında bulunan yazılar genellikle reklam ve iletişim amaçlı kullanılır. Tırların sağında yer alan yazılar, aynı zamanda TIR yazısı da olabilir.

    Romanya'da tır tonajı sınırı var mı?

    Evet, Romanya'da tır tonajı sınırı vardır. Karayolu rejimine ilişkin 86/2023 sayılı Kanun'a göre, Romanya'ya girişlerde, sınır geçiş noktasında izin verilen maksimum ağırlık 4 akslı araçlar için 36 ton, 5 akslı araçlar için ise 40 tondur. Ayrıca, 1 Nisan 2025'ten itibaren, izin verilen maksimum boyutların ve ağırlıkların aşılması durumunda özel izin alınması gerekmektedir.

    Hangi ülkelerde trafik soldan akar?

    Trafiğin soldan aktığı bazı ülkeler: Birleşik Krallık ve ona bağlı bölgeler: Anguilla, Bermuda, Montserrat, Saint Helena, Tristan da Cunha, Britanya Virjin Adaları. Eski İngiliz sömürgeleri: Avustralya, Bangladeş, Barbados, Bhutan, Botsvana, Brunei, Cayman Adaları, Doğu Timor, Endonezya, Jamaika, Kenya, Malezya, Maldivler, Nepal, Yeni Zelanda, Singapur, Sri Lanka. Diğer ülkeler: İrlanda, Falkland Adaları, Japonya, Kıbrıs Cumhuriyeti, Tanzanya, Tayland, Tonga, Trinidad ve Tobago, Uganda, Zambiya, Zimbabve. Türkiye'de trafik sağdan akar.

    Kara yolu taşımacılığı için hangi program kullanılır?

    Kara yolu taşımacılığı için kullanılan bazı programlar şunlardır: Uluslararası Kara Yolu Nakliye Yazılımı. SOFTTRANS®. Goodloading.com. Ayrıca, GPS takip sistemleri ve filo yönetimi sistemleri de kara yolu taşımacılığında kullanılan teknolojik unsurlar arasındadır.

    Mutlular transport ne iş yapar?

    Mutlular Transport, uluslararası seviyede global bir lojistik şirketidir ve çeşitli taşımacılık hizmetleri sunar. Başlıca faaliyet alanları: Karayolu taşımacılığı. ADR taşımacılığı. Frigo taşımacılığı. 3. ülke taşımacılığı. Gabari dışı ve proje taşımacılığı. Intermodal taşımacılık. Depolama. Şirket, Avrupa, Asya ve 3. ülke taşımacılıkta entegre lojistik hizmetler sunar.

    Londra'da neden hava kirli?

    Londra'da hava kirliliğinin başlıca nedenleri şunlardır: Kömür kullanımı: Sanayi tesislerinde ve konutlarda kömür yakılması, özellikle sülfür dioksit (SO₂) ve partikül maddelerin atmosfere yayılmasına yol açar. Nem ve sis: Nemli hava ve sis, bu maddelerin yere yakın katmanda yoğunlaşmasına neden olur. Atmosferik stabilite: Hava sirkülasyonunun az olduğu durumlarda kirli hava tabakası dağılmayarak şehir üzerinde kalın bir duman-sis (smog) oluşturur. Araç emisyonları ve diğer insan faaliyetleri: Egzoz gazları, kimyasal üretimden kaynaklanan duman, tarım ilaçları, nüfus artışı ve çarpık kentleşme de hava kirliliğini artırır. 1952 yılında Londra'yı etkileyen "Öldüren Sis" olarak da bilinen Büyük Londra Sisi, bu durumun en çarpıcı örneklerinden biridir.

    Karayolu yük taşıma hizmeti KDV'si nasıl hesaplanır?

    Karayolu yük taşıma hizmeti KDV'sinin nasıl hesaplanacağına dair güncel bilgiler şu şekildedir: KDV Oranı: Türkiye'de çoğu mal ve hizmet için uygulanan standart KDV oranı %20'dir. Tevkifat Oranı: Yük taşıma hizmetlerinde alıcılar tarafından uygulanacak tevkifat oranı 2/10'dur. Hesaplama Örneği: 4000 TL nakliye ücreti ve %18 KDV için hesaplama şu şekilde yapılır: Toplam KDV tutarı: 4000 x %18 = 720 TL. A firmasının devlete ödemesi gereken KDV tevkifatı: 720 x %20 = 144 TL. Tevkifat sonrası kalan KDV tutarı: 720 – 144 = 576 TL. B firmasına ödenecek tutar: 4000 + 576 = 4576 TL. Sınır: Her bir işlemin KDV dahil bedeli 2.000 TL'yi aşmadığı takdirde, hesaplanan KDV tevkifata tabi tutulmaz. Güncel mevzuat ve hesaplama yöntemleri için bir vergi uzmanından danışmanlık alınması önerilir.

    Bir arada yükleme yasağı nedir?

    ADR'ye göre "bir arada yükleme yasağı" şu anlama gelir: Farklı tehlikeli madde etiketleri yapıştırılmış paketler, birbirlerine zarar vermedikleri ispatlanmamışsa aynı araca yüklenemezler. Bir arada yükleme yasağı, sadece aynı sınıfa ait tehlikeli maddelerin farklı paketleme grubuna girmesi halinde olur. Tehlikeli maddeler genel olarak diğer tehlikeli maddelerle aynı taşıma birimine yüklenemezler.

    RoRo ve konteyner taşımacılığı arasındaki fark nedir?

    RoRo (Roll-on/Roll-off) taşımacılığı ile konteyner taşımacılığı arasındaki temel farklar şunlardır: Yükleme ve Boşaltma Yöntemi: RoRo taşımacılığında araçlar, gemiye kendi tekerlekleri üzerinde sürülerek yüklenir ve boşaltılır. Konteyner taşımacılığında ise araçlar bir konteynere yerleştirilir ve vinç yardımıyla gemiye yüklenir. Maliyet: RoRo taşımacılığı, konteynere yükleme yapılmadığı için daha düşük maliyetlidir. Konteyner taşımacılığında ise konteyner maliyetleri ve işçilik masrafları daha yüksektir. Hız: RoRo taşımacılığı, araçların doğrudan gemiye yüklenip boşaltılması sayesinde daha hızlıdır. Konteyner taşımacılığında yükleme ve boşaltma süreci daha zaman alıcı olabilir. Güvenlik: RoRo taşımacılığında araçlar, gemide özel sabitleme sistemleriyle güvenli bir şekilde tutulur. Konteyner taşımacılığında yükler konteyner içinde korunur, ancak hava koşullarından etkilenebilir.

    IRU TIR sözleşmesine taraf ülkeler nelerdir?

    2025 yılı itibarıyla Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Birliği (IRU) TIR Sözleşmesi'ne taraf olan ülkeler şunlardır: 78 ülke. Bu ülkeler arasında: Türkiye; Almanya; Fransa; İtalya; Azerbaycan; Kazakistan; İran; Türkmenistan; Bulgaristan. Ayrıca, Brezilya, Çin, Hindistan, Pakistan, Suudi Arabistan ve Katar gibi ülkeler de TIR Sistemine katılma isteklerini belirtmişlerdir. TIR Sözleşmesi'ne taraf ülkelerin tam listesine UNECE resmi sayfasından ulaşılabilir.

    CMR hangi araçları kapsar?

    CMR (Convention Marchandise Routier) belgesi, karayolu taşımacılığını kapsar. Bu belge, uluslararası karayolu taşımacılığında, malların iyi bir durumda teslim alındığını ve taşımanın belirtilen koşullar altında gerçekleştirildiğini kanıtlar. CMR belgesi, özellikle parsiyel nakliye gibi durumlarda büyük öneme sahiptir. Tır karnesi ise, taşıma aracının gümrüklerden geçişini hızlandıran bir belge olup, CMR ile birlikte kullanıldığında taşıma sürecinin daha verimli hale gelmesini sağlar.

    Yol ver ve dur işareti nasıl ayırt edilir?

    Yol ver ve dur işaretleri arasındaki temel farklar şunlardır: Dur işareti: Şekil: Sekizgen şeklindedir ve kırmızı zemin üzerine beyaz harflerle "DUR" yazılır. Anlam: Sürücünün bulunduğu yolda mutlaka durması gerektiğini belirtir. Yol ver işareti: Şekil: Üçgen şeklindedir, sivri ucu aşağı bakar ve beyaz zemin üzerine kırmızı çerçevelidir. Anlam: Sürücünün, ana yol üzerindeki araçlara yol vermesi gerektiğini ve gerekirse durarak bunu yapmaya hazır olması gerektiğini ifade eder. Özetle, dur işareti kesin bir durma zorunluluğu getirirken, yol ver işareti diğer sürücülere yol verme ve gerekirse durma uyarısı yapar.

    Marmara'da kaç tane otoyol var?

    Marmara Bölgesi'nde iki adet otoyol bulunmaktadır: 1. İstanbul 1. Çevre Yolu. 2. Kuzey Marmara Otoyolu. Ayrıca, Marmara Bölgesi'nden geçen ve diğer bölgelerle bağlantılı olan otoyollar da mevcuttur, örneğin: Avrupa Otoyolu. Anadolu Otoyolu. İstanbul-İzmir Otoyolu. Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu.

    Ba ve B04 yetki belgesi nedir?

    B türü yetki belgeleri, ticari amaçla yurt içinde yolcu taşımacılığı yapacak kişi veya kuruluşlara verilir. B1 yetki belgesi: Tarifeli olarak uluslararası ve şehirlerarası ticari yolcu taşımacılığı yapacaklara verilir. B2 yetki belgesi: Tarifesiz olarak uluslararası ve yurt içi ticari yolcu taşımacılığı yapacaklara verilir. B3 yetki belgesi: Sadece kendi esas iştigal konusu ile ilgili personelini taşımak üzere uluslararası ve yurt içi yolcu taşımacılığı yapacak ve ticari maksatla taşımacılık yapmayacaklara verilir. B04 yetki belgesi hakkında ise bilgi bulunmamaktadır. Yetki belgesi türleri ve koşulları zamanla değişebileceğinden, güncel bilgiler için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın resmi kaynaklarına başvurulması önerilir.

    Marmara Bölgesi'nde hangi otoyollar var?

    Marmara Bölgesi'nde bulunan bazı otoyollar: O-3 (İstanbul Çevre Otoyolu); O-4 (Ankara-İstanbul Otoyolu); O-5 (İstanbul-İzmir Otoyolu); Kuzey Marmara Otoyolu (O-7). Ayrıca, bölgede Avrupa Otoyolu, Anadolu Otoyolu ve Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu gibi otoyollar da bulunmaktadır.

    İETT neden kuruldu?

    İETT (İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri), İstanbul'da kent içi toplu ulaşım hizmeti vermek amacıyla kurulmuştur. İETT'nin kurulma süreci şu şekilde özetlenebilir: 1869 yılında Dersaadet Tramvay Şirketi'nin kurulmasıyla İstanbul'da toplu ulaşım yolculuğu başlamıştır. 1871 yılında bu şirket tarafından atlı tramvaylarla toplu taşıma hizmeti verilmeye başlanmıştır. 1939 yılında, 3645 sayılı yasa ile "İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri Umum Müdürlüğü" adı altında bugünkü statüsüne kavuşmuştur. İETT, tarih boyunca toplu ulaşımın yanı sıra havagazı fabrikaları ve elektrik hizmeti gibi alanlarda da faaliyet göstermiştir.

    Kayseri İstanbul arası kaç saat sürüyor?

    Kayseri ile İstanbul arasındaki mesafe, kullanılan ulaşım aracına göre farklı süreler almaktadır: Özel araç: İstanbul - Kayseri arası özel araçla yapılan yolculuklar genellikle 8 saat 14 dakika sürmektedir. Otobüs: Otobüs ile yapılan İstanbul - Kayseri yolculukları ise 10 saat 35 dakika sürmektedir. Tren: Tren yolculukları ise yaklaşık olarak 11 saat 20 dakika sürmektedir. Uçak: En hızlı seçenek olan uçakla yolculuk yaklaşık 1 saat 20 dakika sürmektedir.

    Uz-Tur Turizm ne iş yapar?

    Uz-Tur Turizm, Bursa merkezli bir şirket olup, personel servis taşımacılığı, öğrenci servis taşımacılığı ve turizm taşımacılığı alanlarında hizmet vermektedir. Şirket, müşteri firmalarla sözleşmeler dahilinde servis ve ulaşım hizmetleri sunmaktadır. Uz-Tur Turizm'in iletişim bilgileri: Adres: Üçevler M., 72.(202.) S., Aknil Plaz Sitesi, No:6/21, Nilüfer/Bursa. Telefon: 444 40 86 (bilgi hattı), 0850 466 40 86 (çağrı merkezi). E-posta: uztur@uztur.com.

    Box Truck ve düz kamyon arasındaki fark nedir?

    Box truck (kutu kamyon) ve düz kamyon arasındaki temel fark, kabin ve yük bölümünün aynı şasi üzerinde olup olmamasıdır. Düz kamyon: Kabin ve yatak (yük bölümü) aynı çerçeve üzerinde yer alır. Box truck: Kabin ve yük bölümü arasında bir kapı bulunur. Ayrıca, box truck'lar genellikle daha büyük yük kapasitesine sahiptir ve genellikle mobilya veya büyük cihazların taşınması gibi amaçlar için kullanılır.