• Buradasın

    KarayoluTaşımacılığı

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Tır şoförleri ne kadar aktif çalışır?

    Tır şoförlerinin aktif çalışma süresi belirli kurallara tabidir ve bu kurallar "Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Yapan Taşıtlarda Çalışan Personelin Çalışmalarına İlişkin Avrupa Anlaşması" ile belirlenmiştir. Buna göre: - Günlük çalışma süresi 24 saat içinde en fazla 9 saattir. - Haftalık çalışma süresi 56 saattir. - İki haftalık süre içinde toplam sürüş süresi 90 saattir. Ayrıca, her 4,5 saatlik sürüş süresinden sonra şoför en az 45 dakika mola vermelidir.

    Karayolu taşımacılığında İSG uzmanı ne iş yapar?

    Karayolu taşımacılığında İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) uzmanı, aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Rehberlik: Tasarım, makine ve teçhizatların durumu, bakımı, işin planlanması ve organizasyonu gibi konularda işverene önerilerde bulunur. 2. Risk Değerlendirmesi: İş sağlığı ve güvenliği yönünden risk değerlendirmesi yapar ve işverene alınması gereken önlemler hakkında bilgi verir. 3. Çalışma Ortamı Gözetimi: Çalışma ortamının gözetimini yapar, periyodik bakım ve kontrolleri planlar ve uygular. 4. Eğitim ve Bilgilendirme: Çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerini ilgili mevzuata uygun olarak yapar ve kayıtları tutar. 5. Acil Durum Planları: Kaza, yangın ve patlamaların önlenmesi için çalışmalara katılır ve acil durum planları hazırlar. 6. İlgili Birimlerle İş Birliği: İşyeri hekimiyle birlikte iş kazaları ve meslek hastalıklarıyla ilgili değerlendirme yapar ve iş sağlığı ve güvenliği kurulu ile işbirliği içinde çalışır.

    Romanya'da tır tonajı sınırı var mı?

    Evet, Romanya'da tır tonajı sınırı vardır. Karayolu taşımacılığına ilişkin 86/2023 sayılı kanun uyarınca, Romanya'da 4 akslı araçlar için toplam maksimum ağırlık 36 ton, 5 akslı araçlar için ise 40 tondur.

    Londra'da neden hava kirli?

    Londra'da hava kirliliğinin başlıca nedenleri şunlardır: 1. Karayolu Taşımacılığı: Araç egzozlarından çıkan kirleticiler, özellikle azot dioksit (NO2) ve partiküller, hava kirliliğine yol açar. 2. Evsel ve Ticari Isıtma: Kömür ve diğer kükürt içeren yakıtların yakılması, kükürt dioksit (SO2) salınımına neden olur. 3. Sanayi İşletmeleri: Sanayi tesislerinin salınımları ve kirli gazların güneş ışığı ile birleşmesi, yer seviyesinde ozon katmanının oluşmasına ve hava kalitesinin düşmesine katkıda bulunur. Ayrıca, düşük gelirli bölgelerin daha fazla kirliliğe maruz kalması ve dezavantajlı grupların hava kirliliğinin sağlık üzerindeki etkilerine karşı daha savunmasız olması da önemli bir faktördür.

    Mutlular transport ne iş yapar?

    Mutlular Transport, uluslararası seviyede global bir lojistik şirketi olup, çeşitli taşımacılık hizmetleri sunmaktadır. Faaliyet alanları: - Karayolu taşımacılığı: Türkiye ve dünya genelinde karayolu ile yük taşımacılığı. - Tehlikeli madde taşımacılığı (ADR): Tehlikeli ürünlerin taşınması. - Proje taşımacılığı: Gabari dışı ve ağır yüklerin taşınması. - Frigo taşımacılığı: Gıda, ilaç ve kimyevi maddeler gibi soğutulmuş ürünlerin lojistiği. - 3. ülke taşımacılığı: Avrupa ülkelerinden Gürcistan, Azerbaycan, Türkmenistan gibi ülkelere doğrudan nakliye. Ayrıca, intermodal ve multimodal hizmetler sunarak, esnek, güvenilir ve verimli uluslararası taşımacılık çözümleri sağlamaktadır.

    Hangi ülkelerde trafik soldan akar?

    Trafik soldan akan ülkeler şunlardır: 1. Avrupa: İngiltere, İskoçya, Galler, Kuzey İrlanda, İrlanda, Malta, Kıbrıs. 2. Asya: Japonya, Tayland, Malezya, Endonezya, Hindistan, Pakistan, Bangladeş, Sri Lanka, Nepal, Bhutan, Singapur, Makao, Hong Kong. 3. Afrika: Güney Afrika, Kenya, Tanzanya, Uganda, Zambiya, Zimbabwe, Botsvana, Namibya, Lesotho, Swaziland, Malavi, Mauritius, Seyşeller. 4. Okyanusya: Avustralya, Yeni Zelanda, Fiji, Papua Yeni Gine, Solomon Adaları, Samoa, Tonga. 5. Amerika: Guyana, Surinam, Jamaika, Trinidad ve Tobago, Barbados, Bahamalar, Saint Kitts ve Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent ve Grenadinler, Grenada, Antigua ve Barbuda.

    Kara yolu taşımacılığı için hangi program kullanılır?

    Kara yolu taşımacılığı için aşağıdaki navigasyon ve lojistik programları kullanılabilir: 1. Google Maps: Karayolu seyahatleri için en iyi rotayı seçmek ve trafik bilgilerini takip etmek için kullanılır. 2. Waze: Trafik akışını izleyerek en kısa yolu bulmaya yardımcı olur ve kullanıcıların konumlarını paylaşarak diğer kullanıcılardan gelen bilgilerden yararlanmalarını sağlar. 3. Sygic: Kullanımı kolay ve üstün navigasyon özellikleri sunan, çevrimdışı haritalar ve rota planlaması sağlayan bir programdır. 4. Here WeGo: Kullanıcıların konumlarını ve güzergahlarını planlamalarına, harita özelliklerini ve trafik durumlarını takip etmelerine olanak tanır. 5. Quadro.net: Ekol Lojistik tarafından kullanılan, gönderilerin gerçek zamanlı takibi ve raporlaması için web tabanlı bir araç.

    Karayolu yük taşıma hizmeti KDV'si nasıl hesaplanır?

    Karayolu yük taşıma hizmeti KDV'si, %20 standart KDV oranı üzerinden hesaplanır. Hesaplama formülü: Taşıma Ücreti + KDV Örneğin, taşıma ücreti 10.000 TL ise, KDV tutarı 10.000 TL %20 = 2.000 TL olur ve toplam ödenecek tutar 12.000 TL (10.000 TL + 2.000 TL) olur.

    Bir arada yükleme yasağı nedir?

    Bir arada yükleme yasağı, ADR (Tehlikeli Malların Karayolu ile Uluslararası Taşımacılığına İlişkin Avrupa Anlaşması) kurallarına göre, farklı tehlikeli madde etiketlerine sahip paketlerin aynı araca yüklenemeyeceği anlamına gelir.

    RoRo ve konteyner taşımacılığı arasındaki fark nedir?

    RoRo (Roll-on/Roll-off) ve konteyner taşımacılığı arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Yükleme ve Boşaltma Yöntemi: RoRo taşımacılığında araçlar doğrudan gemiye sürülür ve gemiden indirilir. 2. Kargo Çeşitliliği: RoRo, tekerlekli araçlar ve ağır makineler gibi belirli bir kargo türünü taşırken, konteyner taşımacılığı daha geniş bir kargo yelpazesine uygundur, tüketici malları, elektronik eşyalar ve perishable ürünler gibi. 3. Güvenlik ve Koruma: Konteyner taşımacılığı, konteynerlerin sızdırmaz ve kilitli olması sayesinde daha iyi bir güvenlik sağlar. 4. Maliyet: RoRo taşımacılığı, büyük hacimli araç taşımacılığı için genellikle daha ekonomiktir çünkü paketleme ve işçilik maliyetleri daha düşüktür. 5. Erişilebilirlik: RoRo taşımacılığı için özel rampalar ve tesisler gerektiren daha az liman mevcuttur.

    IRU TIR sözleşmesine taraf ülkeler nelerdir?

    Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Birliği (IRU) TIR sözleşmesine taraf ülkeler şunlardır: 1. Avrupa Birliği üyeleri. 2. Rusya. 3. Türkiye. 4. İran. 5. Çin. 6. Orta Asya ve Orta Doğu ülkeleri (örneğin, Azerbaycan, Gürcistan, Kazakistan, Kırgızistan). Bu liste, düzenli olarak IRU ve ilgili gümrük makamları tarafından güncellenmektedir.

    CMR hangi araçları kapsar?

    CMR (Convention Marchandise Routier) belgesi, motorlu taşıtlar, dizi halinde taşıtlar, römorklar ve yarı römorklar gibi karayolu ile yük taşımacılığı yapan araçları kapsar.

    Yol ver ve dur işareti nasıl ayırt edilir?

    Yol ver ve dur işaretleri karayolu taşımacılığında farklı anlamlar taşır ve ayırt edilmeleri kolaydır: 1. Yol Ver İşareti (TT-1): Bu işaret, kavşaklarda ana yolda bulunan araçlara öncelik verilmesi gerektiğini belirtir. 2. Dur İşareti (TT-2): Bu işaret, sürücünün her koşulda durması gerektiğini ifade eder.

    Ba ve B04 yetki belgesi nedir?

    Ba ve B04 yetki belgeleri, karayolu taşımacılığında kullanılan yetki belgesi türleri arasında yer almaz. B türü yetki belgeleri, otobüsle uluslararası ve yurtiçi yolcu taşımacılığı yapacak gerçek ve tüzel kişilere verilir ve kendi içerisinde şu türlere ayrılır: - B1 yetki belgesi: Tarifeli olarak uluslararası ve şehirlerarası ticari yolcu taşımacılığı yapacaklara. - B2 yetki belgesi: Tarifesiz olarak uluslararası ve yurtiçi ticari yolcu taşımacılığı yapacaklara. - B3 yetki belgesi: Sadece kendi esas iştigal konusu ile ilgili personelini taşımak üzere uluslararası ve yurtiçi yolcu taşımacılığı yapacak ve ticari maksatla taşımacılık yapmayacaklara.

    Marmara'da kaç tane otoyol var?

    Marmara Bölgesi'nde iki ana otoyol bulunmaktadır: 1. Kuzey Marmara Otoyolu: İstanbul'da Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile Avrupa ve Anadolu yakalarını birbirine bağlar. 2. İstanbul-İzmir Otoyolu: Marmara, Ege ve İç Anadolu Bölgelerini birbirine bağlar.

    İETT neden kuruldu?

    İETT (İstanbul Elektrik, Tramvay ve Tünel İşletmeleri), İstanbul'da kara ulaşımını geliştirme ihtiyacı nedeniyle kurulmuştur. Bu ihtiyaç, XIX. yüzyılın ikinci yarısının ortalarında ortaya çıkmış ve Galata - Pera tünelinin yapımı ile atlı tramvaylar işletmeciliğinin başlatılmasıyla karşılanmıştır. Yatırımların finansmanı, halka tahvil satışı ile sağlanmış ve bu durum, Osmanlı'nın çağdaş finans araçlarından yararlanabildiğini göstermiştir.

    Marmara Bölgesi'nde hangi otoyollar var?

    Marmara Bölgesi'nde bulunan bazı önemli otoyollar şunlardır: 1. Kuzey Marmara Otoyolu: İstanbul'un batısından başlayıp Sakarya ilinin Akyazı ilçesi yakınlarında sona eren, toplam 443 km uzunluğundaki otoyol. 2. İstanbul-Edirne Otoyolu: Marmara Bölgesi'ni batıdan doğuya bağlayan otoyol. 3. İstanbul-Ankara Otoyolu: Marmara Bölgesi'ni iç kesimlere bağlayan otoyol. 4. Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu: Marmara Bölgesi'ni Ege Bölgesi'ne bağlayan otoyol. Ayrıca, Yavuz Sultan Selim Köprüsü de Kuzey Marmara Otoyolu üzerinde yer almaktadır.

    Kayseri İstanbul arası kaç saat sürüyor?

    Kayseri ile İstanbul arası mesafe yaklaşık 769 kilometre olup, bu mesafe arabayla yaklaşık 8 saat 29 dakika sürmektedir.

    Box Truck ve düz kamyon arasındaki fark nedir?

    Box truck (kutu kamyon) ve düz kamyon arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Kargo Alanı Bağlantısı: Düz kamyonda, kabin ve kargo alanı kalıcı olarak birbirine bağlıdır, yani tek bir birimdir. 2. Yükleme ve Boşaltma: Düz kamyonlar, arka yükleme rampası veya liftgate kullanır ve genellikle kaldırım kenarından yükleme ve boşaltma yapar. 3. Kullanım Alanı: Düz kamyonlar, yerel teslimatlar, kısa mesafe taşımaları ve dar alanlarda manevra yapma gibi işler için daha uygundur. 4. Kapasite: Box truck'ların yük taşıma kapasitesi genellikle 6.000 ila 26.000 pound arasında değişirken, düz kamyonlar 80.000 pound'a kadar yük taşıyabilir.

    Uz-Tur Turizm ne iş yapar?

    Uz-Tur Turizm, limuzin hizmeti alanında faaliyet gösteren bir işletmedir. Ayrıca, şehir içi, banliyö ve kırsal alanlarda kara yolu ile personel ve öğrenci taşımacılığı gibi hizmetler de sunmaktadır.