• Buradasın

    KamuYönetimi

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    OVP nedir?

    OVP (Orta Vadeli Program), Türkiye Cumhuriyeti'nin ekonomik, sosyal ve çevresel hedeflerini belirleyen ve bu hedeflere ulaşmak için izlenecek politikaları ortaya koyan üç yıllık bir programdır. OVP'nin temel amaçları şunlardır: - Ekonomik büyümeyi sağlamak ve sürdürmek; - Enflasyonu tek haneli rakamlara düşürmek; - İstihdamı artırmak; - Yoksulluğu azaltmak; - Eğitim ve sağlık hizmetlerine erişimi yaygınlaştırmak; - Çevreyi korumak. OVP, Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Strateji ve Bütçe Başkanlığı tarafından hazırlanır ve her yıl Eylül ayının ilk haftası bitimine kadar Bakanlar Kurulu tarafından onaylanır.

    Şuhut Kaymakamı Nurullah Kaya kimdir?

    Nurullah Kaya, 2018 yılında Şuhut Kaymakamı olarak göreve başlamıştır. Eğitim Hayatı: İstanbul Üniversitesi SBF Kamu Yönetimi bölümünden mezun olmuştur. Kariyeri: Kaymakam Adaylığı sınavını kazanarak Mülki İdare Amirliği mesleğine adım atmış, çeşitli ilçelerde kaymakamlık yapmıştır. Son Görevi: 20 Eylül 2018 tarihinde yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile Afyonkarahisar Vali Yardımcılığı görevine atanmıştır.

    Kamu yönetişim reformunun amacı nedir?

    Kamu yönetişim reformunun amacı, kamu yönetiminin daha etkin, verimli ve şeffaf bir yapıya kavuşturulmasıdır. Bu reformun diğer amaçları şunlardır: Demokrasinin kalitesinin iyileştirilmesi. Kamu yönetimine karşı güvensizlik duygusunun azaltılması. Bilgi ve iletişim teknolojileri bağlamında e-devlet projesinin hayata geçirilmesi. Bürokrasi ve kırtasiyeciliğin azaltılması. Vatandaşların yönetsel katılımının artırılması. Sivil toplumun güçlendirilmesi.

    190 kadro cetveli nedir?

    190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararname'ye (KHK) ekli kadro cetvelleri, kamu kurum ve kuruluşlarına ait kadroların ihdası, iptali ve kullanımına dair esas ve usulleri düzenler. Bu cetveller üç ana kategoriye ayrılır: 1. (I) Sayılı Cetvel: Genel ve katma bütçeli kuruluşlarla bunlara bağlı döner sermayeli kuruluşların, kanunlarla kurulan fonların ve kefalet sandıklarının, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi memur kadrolarını içerir. 2. (II) Sayılı Cetvel: Anayasa Mahkemesi, Yargıtay, Danıştay, Sayıştay başkanlıklarında ve Adalet Bakanlığında, hakimlik ve savcılık mesleklerinde bulunanlar ile bu mesleklerden sayılan görevlerde olanların kadrolarını gösterir. 3. (III) Sayılı Cetvel: İkinci maddenin (c) fıkrası kapsamına giren diğer kamu kurum ve kuruluşlarının 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi memur kadrolarını içerir. Bu cetvellerde, taşra teşkilatı bulunan kurum ve kuruluşların kadroları, merkez ve taşraya ait olmak üzere iki ayrı bölümde düzenlenir.

    İl planlama ve Koordinasyon Kurulu Toplantısı nedir?

    İl Planlama ve Koordinasyon Kurulu Toplantısı, ildeki kamu kuruluşlarının yatırımlarını izlemek, koordinasyonu sağlamak ve sorunları tespit etmek amacıyla düzenlenen bir toplantıdır. Bu toplantıda: Yatırım teklifleri incelenir ve uyumsuzluklar giderilir. Dönem değerlendirme raporları hazırlanır ve sunulur. Plan ve programların halka tanıtımı için çalışmalar yapılır. Toplantıların sekretarya hizmetleri ve ön hazırlıkları, il planlama ve koordinasyon müdürlüğü tarafından yürütülür.

    2002 5038 sayılı karar nedir?

    2002/5038 sayılı karar, "4734 Sayılı Kamu İhale Kanununa Göre İhalesi Yapılacak Olan Mal Alımlarına İlişkin Fiyat Farkı Hesabında Uygulanacak Esaslar Hakkında Karar"dır. Bu esaslar, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamındaki idarelerin, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu hükümlerine göre sözleşmeye bağlanan mal alımlarına ilişkin fiyat farkı hesabında uygulanacak esas ve usulleri belirler.

    Eski Kamu İhale Kurumu Genel Müdürü kim?

    Eski Kamu İhale Kurumu Genel Müdürü, Hamdi Güleç'tir.

    Performans esaslı bütçe ve çıktı odaklı bütçeleme arasındaki fark nedir?

    Performans esaslı bütçe ve çıktı odaklı bütçeleme arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Odak Noktası: Performans esaslı bütçe, kamu idarelerinin belirlediği amaç ve hedeflere göre kaynak tahsisini ve bu hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığını ölçmeyi amaçlar. 2. Bilgi Kullanımı: Performans esaslı bütçeleme, performans bilgilerini bütçe hazırlık sürecinde doğrudan ve açıkça kullanır. 3. Uygulama Alanı: Performans esaslı bütçeleme, genellikle stratejik plan, performans programı ve faaliyet raporu gibi belgelerle birlikte uygulanır.

    Boş kadrolara atama nasıl yapılır yönetmelik?

    Boş kadrolara atama yapılması, ilgili yönetmeliklere göre iki yöntemle gerçekleştirilebilir: merkezi yerleştirme veya idare tarafından yapılacak sınav. Merkezi yerleştirme yoluyla atama için: 1. Boş kadroların unvanı, sınıfı ve sayıları belirtilmek suretiyle Çevre ve Şehircilik Bakanlığı veya İçişleri Bakanlığından izin alınır. 2. Kadrolara, Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik hükümlerine göre yerleştirme yapılır. 3. Atama yapılan kadrolara ilişkin bilgiler, göreve başlama tarihinden itibaren 15 gün içerisinde ilgili bakanlığa bildirilir. İdare tarafından sınav yoluyla atama için: 1. Atama yapılacak kadro sayıları ve diğer hususlar, son başvuru tarihinden en az 30 gün önce Resmî Gazete ve idarenin internet sitesinde duyurulur. 2. İdare, KPSS puanlarına göre adayları sıralayarak, en yüksek puanlı adaydan başlamak üzere atama yapılacak boş kadro sayısının beş katı oranında adayı sınava çağırır. 3. Sınav sonuçlarına göre başarılı olanlar arasından, başarı sıralamasına göre boş kadrolara atama yapılır.

    Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Yılmaz Kılınç kimdir?

    Nazif Yılmaz, 7 Ocak 2022 tarihinden itibaren Milli Eğitim Bakan Yardımcısı olarak görev yapmaktadır. Özgeçmişi: - 1971 yılında Kayseri-Develi ilçesinde doğdu. - 1988 yılında Develi İmam Hatip Lisesinden, 1993 yılında Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden mezun oldu. - Lisans eğitimi sırasında hafızlık yaptı ve Arapça ile Temel İslam Bilimlerinde ilave eğitimler aldı. - 2021 yılında Bursa Uludağ Üniversitesi Din Eğitimi Ana Bilim Dalında doktora eğitimini tamamladı. Sorumlu Olduğu Birimler: - Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü. - Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü. - Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü. - Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü.

    Kamu idareleri yaklaşık maliyete ilişkin fiyatların tespitinde hangi yöntemleri kullanabilir?

    Kamu idareleri, yaklaşık maliyete ilişkin fiyatların tespitinde aşağıdaki yöntemleri kullanabilir: 1. Resmi ve özel birimlerden fiyat araştırması: İdareler, piyasa rayiçlerine uygun bir tespit yapmak için resmi ve özel tüm birimlerden teklif alabilir. 2. Kamu kurum ve kuruluşlarının fiyatları: İhaleyi yapan idare veya diğer idarelerin gerçekleştirdiği aynı veya benzer işlerdeki fiyatları kullanabilirler. 3. İlgili meslek odalarının fiyatları: İlgili odalarca belirlenmiş fiyatları değerlendirebilirler. 4. Üretici ve satıcılardan fiyat bildirimleri: Piyasada ihale konusu malı üreten veya pazarlayan gerçek veya tüzel kişilerden fiyat bildirimi veya proforma fatura isteyebilirler. 5. Bütçe Uygulama Talimatları ve Sağlık Uygulama Tebliği: Bu belgelerde yer alan fiyatları kullanarak yaklaşık maliyeti hesaplayabilirler. 6. Danışmanlık hizmeti: İşin özelliğinden dolayı, teknik şartnamenin danışmanlık hizmeti alınarak hazırlatılması durumunda, yaklaşık maliyeti de aynı danışmanlık hizmet sunucusuna hesaplatabilirler.

    KTÜ'de Zeki Ercin hangi bölümde?

    Zeki Ercin, Karadeniz Teknik Üniversitesi'nde (KTÜ) "Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi" bölümünde eğitim görmektedir.

    5018 cetvel 1 nedir?

    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'na ekli (I) sayılı cetvel, genel bütçe kapsamındaki kamu idarelerini içerir. Bazı (I) sayılı cetvel kapsamındaki kamu idareleri: Türkiye Büyük Millet Meclisi; Cumhurbaşkanlığı; Anayasa Mahkemesi; Yargıtay; Danıştay; Sayıştay.

    Adalet Bakanlığı'na mübaşirler nasıl atanır?

    Adalet Bakanlığı'na mübaşir olarak atanmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Eğitim: En az lise veya dengi bir okuldan mezun olmak gereklidir. 2. KPSS Puanı: Kamu Personeli Seçme Sınavı'na (KPSS) girerek, genellikle KPSS P94 puan türünden en az 70 puan almak gerekir. 3. Başvuru: Adalet Bakanlığı tarafından yayımlanan mübaşir alım ilanlarına başvuru yapılır. 4. Sınav veya Mülakat: KPSS puanıyla yapılan başvuruların ardından, adaylar sözlü mülakat veya uygulamalı sınav süreçlerine tabi tutulur. 5. Atama: Bu aşamaları başarıyla tamamlayan adaylar, atama sürecine hak kazanır. Ayrıca, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak, yüz kızartıcı suçlar sebebiyle hüküm giymemiş olmak ve güvenlik soruşturması ile arşiv araştırmasından olumlu sonuç almak gereklidir.

    İstanbul Siyasal'da hangi bölümler var ve kaç yıllık?

    İstanbul Siyasal Bilgiler Fakültesi'nde üç bölüm bulunmaktadır: Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ve İşletme. Bu bölümlerin eğitim süresi hazırlık sınıfıyla birlikte 5 yıldır.

    Merkez ve taşra teşkilatında kimler var?

    Merkez ve taşra teşkilatında yer alan kişiler şu şekilde özetlenebilir: Merkez Teşkilatı: 1. Cumhurbaşkanı: Yürütmenin tek yetkilisi. 2. Cumhurbaşkanı Yardımcıları: Cumhurbaşkanı tarafından atanır. 3. Cumhurbaşkanlığı Politika Kurulları: Başkanı cumhurbaşkanı olan kurullar. 4. Cumhurbaşkanlığı Ofisleri: Dijital Dönüşüm Ofisi, Finans Ofisi, İnsan Kaynakları Ofisi ve Yatırım Ofisi gibi özel bütçeli ofisler. 5. Bakanlıklar: Anayasanın 106. maddesinde düzenlenir. Taşra Teşkilatı: 1. Vali: İl genel idaresinin başı ve mercii. 2. Kaymakam: İlçe genel idaresinin başı ve mercii. 3. İl İdare Şube Başkanları: Bakanlıkların il kuruluşlarının başında bulunan kişiler. 4. İl İdare Kurulu: Valinin başkanlığında hukuk işleri müdürü, defterdar, milli eğitim, bayındırlık, sağlık ve sosyal yardım, tarım ve veteriner müdürlerinden oluşan kurul.

    ASBü siyaset bilimi ve Kamu Yönetimi hazırlık var mı?

    Evet, Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi (ASBÜ) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünde hazırlık sınıfı bulunmaktadır. Programın öğretim dilinde, bir yıl süreli zorunlu bir hazırlık programı uygulanır ve bu programın sonunda ilgili dilde yeterlik sınavını başaranların doğrudan birinci sınıfa kayıtları yapılır. Ayrıca, ilgili dil için üniversitece kabul edilen; ulusal ve/veya uluslararası yabancı dil sınavlarının birinden, yine üniversitece belirlenen düzeyde başarılı olduğunu belgeleyen; üniversitece öğretim yılı başında yapılacak ilgili dilde yeterlik sınavında başarılı olan öğrenciler doğrudan birinci sınıfa alınırlar. Öğrencilere, “Yükseköğretim Kurumlarında Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik" hükümleri uygulanır.

    Belediye başkan yardımcılığı için hangi bölüm mezunu olmak gerekir?

    Belediye başkan yardımcısı olmak için kesin bir mezuniyet şartı yoktur. Ancak, aşağıdaki alanlarda eğitim almak, bu pozisyona atanma şansını artırabilir: Siyasal bilgiler: Kamu yönetimi, siyaset bilimi veya uluslararası ilişkiler gibi alanlarda lisans veya yüksek lisans diploması. İktisat: Belediye bütçeleri ve ekonomik kalkınma konusunda bilgi sahibi olmak için. Mühendislik: Şehir planlama veya inşaat mühendisliği gibi alanlarda eğitim. Eğitim ve sosyal hizmetler: Sosyal projelerde ve toplumsal hizmetlerde deneyim kazanmak için. Hukuk: Yasal süreçler ve belediyelerin yasal yükümlülükleri konusunda bilgi sahibi olmak için. Ayrıca, kamu yönetimi deneyimi, liderlik becerileri, iletişim yetenekleri ve yönetim becerileri de önemlidir.

    Mustafa Önen nerede görev yapıyor?

    Prof. Dr. Semih Mustafa Önen, İnönü Üniversitesi İİBF Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü'nde görev yapmaktadır.

    KPSS'de 3. tercihler nasıl yapılır?

    KPSS'de 3. tercihler, aşağıdaki adımlar izlenerek yapılır: 1. Tercih Kılavuzunu İncelemek: ÖSYM tarafından yayımlanan tercih kılavuzunda, tercih yapılabilecek kadro ve pozisyonlar ile başvuru şartları yer alır. 2. Tercih Tarihlerini Takip Etmek: Tercihler genellikle ÖSYM'nin internet sitesindeki aday işlemleri sistemi üzerinden yapılır ve belirli bir süre sınırlıdır. 3. Tercihleri Sıralamak: Adaylar, tercih ettikleri kamu kuruluşlarını ve pozisyonlarını puanlarına göre sıralarlar. 4. Tercihlerin Onaylanması: Tercihlerin geçerli olabilmesi için sistem üzerinden onaylanması gereklidir. 5. Yerleştirme Sonuçlarını Beklemek: Tercihlerin tamamlanmasının ardından ÖSYM, yerleştirme sonuçlarını açıklar. Tercih sürecinde dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, mezuniyet durumunun tercih yapmaya uygun olmasıdır; aksi takdirde yerleştirilme yapılsa bile atama gerçekleştirilmez.