• Buradasın

    HavaTrafik

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    ABD uçak kazaları neden arttı?

    ABD'deki uçak kazalarının artmasının birkaç nedeni olabilir: Personel sıkıntısı ve sistemin modası geçmiş olması. Öngörülemez olaylar. Ancak, istatistiklere göre ABD'deki uçak kazası oranlarında önemli bir artış yoktur.

    Azerbaycan'da en büyük uçak kazası ne zaman oldu?

    25 Aralık 2024 tarihinde, Azerbaycan Hava Yolları'na ait 8243 sefer sayılı Embraer E190AR tipi uçak, Kazakistan'ın Aktau Havalimanı yakınlarında düştü. Bu olay, Azerbaycan'daki en büyük uçak kazası olarak değerlendirilebilir. Daha önceki büyük uçak kazaları hakkında bilgi bulunamadı.

    Sabiha Gökçende hangi hava şartları uçuş iptaline neden olur?

    Sabiha Gökçen Havalimanı'nda uçuş iptallerine neden olan bazı hava şartları: Olumsuz meteorolojik koşullar. Tehlikeli hava olayları. Yolcuların, uçuşlarıyla ilgili güncel durumu öğrenebilmek için ilgili havayolu şirketlerinin internet sitelerini veya çağrı merkezlerini takip etmeleri önerilir.

    DHMİ uçuş bilgileri nasıl öğrenilir?

    DHMİ uçuş bilgilerini öğrenmek için birkaç yöntem bulunmaktadır: dhmi.gov.tr. e-Devlet Kapısı. DHMİ Uçuş Bilgi Sistemi mobil uygulaması. Ayrıca, FlightAware, Flightradar24 gibi uçuş bilgilerini sunan diğer web siteleri ve mobil uygulamalar da kullanılabilir.

    Uçuş riski nereden izlenir?

    2022 yapımı "Uçuş/Riski" (Flight/Risk) belgeseli, Amazon Prime Video üzerinden izlenebilir. Belgeselin ücretsiz izleme seçeneği bulunmamaktadır.

    Trabzon'da kaç tane DHMİ var?

    Trabzon'da bir tane DHMİ (Devlet Hava Meydanları İşletmesi) bulunmaktadır. Adres: Üniversite Mah. Atatürk Blv. Trabzon Havalimanı Ortahisar, Trabzon. Telefon: 0462 325 99 52. Faks: 0462 325 99 50. E-posta: infotrabzon@dhmi.gov.tr.

    Radarımda ne işe yarar?

    Radarımda, ikinci el ürünlerin sabit fiyatla veya ihaleli olarak alınıp satılabildiği bir platformdur. Radarımda'nın bazı işlevleri: Hızlı satış imkanı: Kullanıcılar ürünlerini kolayca listeleyebilir ve satışa çıkarabilir. Güvenli alışveriş: Kişisel veriler güvence altında olup, sorunsuz bir alım satım deneyimi sunar. Akıllı teklif sistemi: Alıcıların teklif vermesine olanak tanır ve en iyi fiyatın seçilmesini sağlar. Kolay kullanıcı yönetimi: Hesaplar, kullanıcı tercihlerine göre kişiselleştirilebilir.

    Zny ne iş yapar?

    ZNY kısaltması iki farklı alanda kullanılmaktadır: 1. Teknoloji alanında: ZNY, "New York Air Route Traffic Control Center" (New York Hava Yolu Trafik Kontrol Merkezi) anlamına gelir. 2. Dosya uzantısı alanında: ZNY, ZoneAlarm Mailsafe yazılımının güvenlik nedeniyle yeniden adlandırdığı dosyalar için kullanılan bir uzantıdır. ZNY dosyalarıyla çalışmak için genellikle Corel tarafından üretilen WinZip veya Check Point Software Technologies Ltd. tarafından üretilen ZoneAlarm Antivirus ve ZoneAlarm Pro gibi yazılımlar kullanılır.

    Uçak takip sistemi nasıl çalışır?

    Uçak takip sistemleri, uçakların konumunu gerçek zamanlı olarak belirlemek için çeşitli veri kaynaklarını kullanır. Bu sistemler genellikle şu teknolojilere dayanır: ADS-B (Automatic Dependent Surveillance-Broadcast). MLAT (Multilateration). Hava trafik kontrol verileri. Uydu tabanlı izleme. Uçak takip uygulamaları, bu farklı kaynaklardan gelen bilgileri birleştirerek uçakların konumunu belirler.

    Hava radar Çanakkale'de nerede?

    Çanakkale'deki hava radarı, Çanakkale Hava Radar Mevzi Komutanlığı'nda bulunmaktadır. Adres: İsmetpaşa Mah. Ulupınar Yolu, Çanakkale Merkez, Çanakkale. Telefon: 0286 217 10 49.

    Fly radar ne işe yarar?

    Flightradar24, internet tabanlı bir web uygulaması olup, uçuş bilgilerini çevrimiçi harita üzerinde görüntülemeye yarar. Flightradar24'ün kullanım alanlarından bazıları: Uçak takibi: Kullanıcılar, uçuş numarasını girerek uçakların güzergahını ve konumunu takip edebilir. Havacılık meraklıları: Uçuşları ve rotaları anlık olarak görme imkanı sunar. Arama ve kurtarma: Acil durumlarda zor durumdaki uçakların bulunmasına yardımcı olur. Trafik yönetimi: Havalimanlarını ve hava trafik kontrolörlerini destekleyerek hava trafiğinin daha verimli koordine edilmesini sağlar.

    İstanbul Havalimanı üçüncü pist neden yapılmadı?

    İstanbul Havalimanı'nın üçüncü pistinin yapılmama nedeni, ihale şartnamesine göre 3750 metre uzunluğunda ve 60 metre genişlikte olması gerekirken, 690 metre daha kısa ve 15 metre daha dar yapılması olarak belirtilmiştir. Ayrıca, pistin sadece bir tarafında 375 metre beton kaplama, kalanın ise asfalt yapılması da eleştirilmiştir. Üçüncü pist, 14 Haziran 2020 tarihinde hizmete açılmıştır.

    Uçak ikaz panosu nedir?

    Uçak ikaz panosu ifadesi, genellikle uçak ikaz lambaları veya sistemleri anlamında kullanılmaktadır. Uçak ikaz lambaları, hava taşıtlarının güvenli uçuşları için geliştirilen teknolojik donanımlardır. Uçak ikaz sistemlerinin bazı özellikleri: Çalışma modları: Sabit, yanıp sönen (flaş). Işık yoğunluğu ve rengi: Gündüz yüksek yoğunlukta beyaz ışık, gece düşük yoğunluklu kırmızı ışık. LED teknolojisi: Enerji verimliliği ve uzun ömür sunar. Yedek lamba sistemi: Ana lamba arızalandığında devreye girer. Standartlar: ICAO ve FAA gibi uluslararası organizasyonların standartlarına uygun olmalıdır.

    VFR ve IFR farkı nedir?

    VFR (Visual Flight Rules) ve IFR (Instrument Flight Rules) arasındaki temel fark, pilotların uçuş sırasında navigasyon için neye güvendikleridir: VFR: Bu tür uçuşta pilot, görsel referanslara, yani pencereden gördüğü yer işaretlerine ve manzaraya güvenir. IFR: Pilot, yalnızca uçaktaki aletlere bakarak uçar. VFR ve IFR'nin diğer farkları: Hava koşulları: VFR, yalnızca görsel meteorolojik koşulların (VMC) uygun olduğu durumlarda kullanılabilir. Esneklik: VFR pilotları, hava trafik kontrolü ile sürekli iletişim kurmak zorunda değildir ve uçuş planlarına sıkı sıkıya bağlı değillerdir. Eğitim: IFR için ek eğitim ve enstrüman derecesi gereklidir.

    Ntvor ne zaman kullanılır?

    NTVOR ifadesi, belgelerde bulunmayan bir terimdir. Ancak, "VOR" (VHF Omni-Directional Range) navigasyon sistemi hakkında bilgi verilebilir. VOR sistemi, uçakların yer konumlarını belirlemek ve rotalarını düzgün bir şekilde takip etmek için her türlü hava koşulunda kullanılır. Bu sistem, özellikle: Uzun mesafeli uçuşlarda kritik öneme sahiptir ve pilotların navigasyon hatalarını en aza indirmelerine yardımcı olur. Yaklaşma ve iniş aşamalarında, uçakların VOR istasyonlarından gelen bilgilerle iniş hatlarını belirlemelerinde kullanılır. Yedek navigasyon sistemi olarak, GPS sinyallerinin kaybolması veya bozulması durumunda devreye girer. Eğitim amaçlı olarak, pilotların navigasyon becerilerini geliştirmelerinde kullanılır.

    Notam nedir?

    NOTAM, İngilizce "notice to airmen" (havacılara bildiri) kavramının kısaltmasıdır. NOTAM, havacıları uçuş ve yer emniyetini etkileyebilecek bazı önemli durumlardan haberdar etmek için yayımlanan bildiridir. NOTAM metni, ICAO’nun formatında belirtilen sıraya uygun tüm bilgileri içerir ve ICAO kısaltmaları, göstergeler, tanıtmalar, uçak çağrı adları ve frekans bilgileriyle tamamlanır. NOTAM'lar, iki ana kategoride yayınlanır: Uluslararası NOTAM'lar. Ulusal NOTAM'lar. NOTAM'lar, ilgili havacılık otoriteleri ve hava meydanları tarafından ICAO konvansiyonu ve Annex 15 gereğince hazırlanır ve yayımlanır.

    Stratosfere çıkan uçaklara neden izin verilmez?

    Stratosfere çıkan uçaklara izin verilmemesinin birkaç nedeni vardır: Oksijen eksikliği. Yüksek irtifa etkileri. Meteorolojik koşullar. Ayrıca, stratosferde büyük volkanik patlamalar veya roket fırlatmaları gibi olaylar, uzun süre kalabilen ve küresel iklimi etkileyebilen aerosol parçacıklarına neden olabilir.

    Madkom kararı nedir?

    MADKOM kararı, Meteorolojik Acil Durum Komitesi (MADKOM) tarafından havaalanlarında uçuş güvenliğini ve havalimanı operasyonlarının kesintisiz devamlılığını sağlamak amacıyla alınan karardır. MADKOM kararının bazı etkileri: Uçuş iptalleri veya gecikmeleri. Havayollarının gelir kaybı. MADKOM kararı, olağanüstü hava koşulları ve diğer acil durumlarda, havalimanındaki tüm paydaşların koordinasyonunu sağlamak için oy birliğiyle alınır.

    HSY 1 ve HSY2 nedir?

    HSY1 ve HSY2, Hava Sahasının Esnek Kullanımı (SHY-FUA) yönetmeliğinde yer alan hava sahası yönetim seviyeleridir. - HSY1 (Stratejik Düzey Hava Sahası Yönetimi): Ulusal ve uluslararası hava sahası kullanıcılarının ihtiyaçları göz önünde bulundurularak, hava sahası yönetimine ilişkin stratejik planlamaların ve ulusal esasların belirlendiği yönetim seviyesidir. - HSY2 (Planlama Düzeyi Hava Sahası Yönetimi): Hava Sahası Yürütme Kurulu tarafından belirlenen hava sahası kullanım usul, strateji ve öncelikleri çerçevesinde; haftalık ve günlük hava sahası planlamalarının ve geçici hava sahası tahsislerinin gerçekleştirildiği yönetim seviyesidir.

    Hava trafik kontrol memuru ve hava sürüş memuru aynı mı?

    Hayır, hava trafik kontrol memuru ve hava sürüş memuru aynı değildir. Hava trafik kontrol memuru, hava araçlarının emniyetli bir şekilde uçuş gerçekleştirmesi için tüm aşamaları yönetir. Hava sürüş memuru hakkında ise bilgi bulunmamaktadır.