• Buradasın

    Gemiler

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gemi paraşütlü işaret fişeği nedir?

    Paraşütlü deniz fişeği, gemilerde, can sallarında, filikalarda ve gezi teknelerinde kullanılan uzun menzilli imdat sinyalidir. Özellikleri: - İhtiyaç anında dikkat çekmek ve yardım çağırmak için kullanılır. - Düşey durumda ateşlendiğinde en az 300 metre yüksekliğe ulaşır. - Paraşütlü fişeği, çıktığı yüksekliğin tepe noktasında veya yakınında bırakır. - Yanma süresi en az 40 saniyedir.

    Baston ne anlama gelir?

    Baston kelimesi iki farklı anlamda kullanılabilir: 1. Yürürken dayanmaya yarayan araç: Ağaç veya metalden yapılan, yürürken destek sağlayan nesne. 2. Geminin direği: Geminin baş tarafındaki yatık direğin dışarıya doğru uzanan parçası.

    Geminin en büyük ölçüsü nedir?

    Geminin en büyük ölçüsü, genellikle uzunluk olarak kabul edilir. Günümüzde üretilen en büyük gemiler arasında şunlar yer almaktadır: - Icon of the Seas: 365 metre uzunluğuyla dünyanın en büyük yolcu gemisi. - Wonder of the Seas: 362 metre uzunluğuyla ikinci en büyük yolcu gemisi.

    Tuzla Notus Marinede hangi gemiler var?

    Tuzla'da "Notus" adıyla kayıtlı iki farklı gemi bulunmaktadır: 1. NOTUS (Kimyasal/Petrol Ürünleri Tankeri): IMO numarası 9229025, MMSI numarası 636018458 ve çağrı işareti D5PT7 olan bu gemi, 2001 yılında inşa edilmiştir. 2. TCG TUZLA: "Tuzla" sınıfı karakol gemisi, Türk Deniz Kuvvetleri'nde hizmet vermektedir.

    Isparta Aksu'da gemi var mı?

    Isparta'nın Aksu ilçesinde gemi bulunmamaktadır. Ancak, Aksu ismi farklı bağlamlarda kullanılabilir: 1. YENİ AKSU Gemisi: İMEAK Deniz Ticaret Odası'nın verilerine göre, "YENİ AKSU" adlı bir yolcu motoru gemisi kayıtlıdır ve İstanbul siciline bağlıdır. 2. Aksu Gemisi Batığı: 1934 yılında Türkiye'ye satılıp "Aksu" adını alan ve 1963 yılında Mersin, Tisan yakınlarında batan bir yolcu gemisi vardır.

    Çin Three Gorges Barajı gemi asansoru nasıl çalışır?

    Çin'deki Three Gorges Barajı'ndaki gemi asansörü, gemileri yükseltmek ve indirmek için hidrolik bir seesaw sistemi kullanır. Çalışma prensibi şu şekildedir: 1. Asansöre bir gemi yüklendiğinde, asansöre bağlı olan su dolu hazneden eşit miktarda su dışarı pompalanır. 2. Bu sayede, hazneler arasındaki ağırlık dengesi korunur ve gemi yavaşça yükselir. 3. Asansörün hareketinde ayrıca beton karşı ağırlıklar, motorlar ve yüksek teknoloji ürünü güvenlik durakları da kullanılır.

    Kanalda gemiler nasıl yönlendirilir?

    Kanallarda gemiler, kilit sistemleri kullanılarak yönlendirilir. Bu sistemler, gemilerin su seviyesini değiştirerek yükseltip alçaltmalarını sağlar. Süreç şu şekilde işler: 1. Gemi, kanalın kilit alanına girer. 2. Kilit kapakları kapatılır ve içindeki su seviyesini değiştirmek için su eklenir ya da boşaltılır. 3. Gemi, kanalın diğer tarafındaki su seviyesine ulaşana kadar bu işlem tekrarlanır. Ayrıca, elektrikli lokomotifler ve tugboat gibi araçlar da gemilerin yönlendirilmesinde kullanılır.

    Denizde oturmuş gemi nasıl işaret edilir?

    Denizde oturmuş bir gemi, her bir dakikada bir beş saniye süreyle hızlı kampana (zil) çalarak işaret edilir.

    Tonoz şamandırası ne işe yarar?

    Tonoz şamandırası, denizcilikte gemilerin veya teknelerin güvenli bir şekilde demirlenmesi için kullanılır.

    Gemide hangi halat kullanılır?

    Gemilerde çeşitli amaçlarla farklı türde halatlar kullanılır: 1. Bağlama Halatları: Gemiyi limana veya iskeleye bağlamak için kullanılır. 2. Çapa Halatları: Geminin çapasını deniz tabanına sabitlemek için kullanılır. 3. Yüksekleme Halatları: Yükleri kaldırmak ve indirmek için kullanılır. 4. Kurtarma Halatları: Acil durumlarda insanları ve yükleri kurtarmak için kullanılır. 5. Manevra Halatları: Geminin yönünü kontrol etmek için kullanılır. Halatlar genellikle sentetik (polipropilen, naylon, polyester) veya metal (çelik) malzemelerden üretilir.

    Gemide 2. kaptan ne iş yapar?

    Gemide 2. kaptan (birinci zabit), geminin günlük operasyonlarından sorumlu ikinci en yetkili kişidir. Görevleri arasında: Rotayı belirlemek ve seyir emirlerini uygulamak; Gemi ekibini yönetmek ve güvenlik prosedürlerini uygulamak; Gemi günlüğünü tutmak; Acil durumlarda liderlik yapmak ve geminin emniyetini sağlamak; Demir alma ve yanaşma manevralarını denetlemek ve köprü üstüyle iletişimi sağlamak.

    Gemide slaç ne demek?

    Slaç, gemide makine dairelerinde, yakıt tanklarında veya petrol tankerlerinin kargo tanklarında tortu ve/veya yağ çökeltilerinden oluşan çamur anlamına gelir.

    Gemilerde merdivenler kaç derece olmalı?

    Gemilerde merdivenlerin meyili, yatay zemine göre 45 dereceden fazla olamaz.

    Zeytin limanı ne iş yapar?

    Zeytin Limanı, genellikle kruvaziyer gemi hizmetleri ve tehlikeli madde taşımacılığı gibi alanlarda faaliyet gösterir. Diğer iş alanları şunlardır: - Antrepo hizmetleri: Gemi yedek parçaları, kuru kumanya ve sarf malzemelerinin depolanması. - Soğuk hava deposu: 250 m² kapasiteli. - Madeni yağ ikmal hizmetleri: Gemilerin madeni yağ ihtiyaçlarının karşılanması. - Süper/mega yat hizmetleri: Gümrük ve pasaport işlemlerinin tek bir noktadan yapılması.

    Yelkenli gemilerin kaç tane yelkeni olur?

    Yelkenli gemilerin en az iki yelkeni olur.

    Marpol ek 5 nedir?

    MARPOL Ek 5, "Gemilerden Kaynaklanan Çöplerin Neden Olduğu Kirliliğin Önlenmesi" sözleşmesini ifade eder. Bu ek, farklı çöp türleriyle ilgilenir ve bunların karadan uzaklıkları ve nasıl bertaraf edilebileceklerini belirtir.

    Ursa Binbaşı neden battı?

    Ursa Major gemisi, Akdeniz'de motor dairesinde meydana gelen patlama nedeniyle battı.

    Lusitanianın batışında kaç kişi öldü?

    Lusitania'nın batışında 1198 kişi öldü.

    Deniz kuvvetleri itfaiyecileri nerede görev yapar?

    Deniz kuvvetleri itfaiyecileri, gemiler, rıhtımlar ve diğer deniz tesislerinde görev yapar.

    Marport Limanı'nda neden kaza oldu?

    Marport Limanı'nda yaşanan kazalar iki farklı nedenden kaynaklanmıştır: 1. 2 Haziran 2024 tarihli kaza: MARPORT Limanı'nda MEDKON RİZE gemisinden 28 konteynerin denize düşmesine, vincin çarpması neden olmuştur. 2. 30 Mart 2021 tarihli kaza: MSC TINA konteyner gemisinin manevrası sırasında iskeleye ve iskele ucunda bulunan dolfine çarpması sonucu meydana gelmiştir.