• Buradasın

    Gemiler

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Haliç'teki tekne kimin?

    2025 yılı itibarıyla Haliç'te bulunan bir teknenin kime ait olduğuna dair bilgi bulunamadı. Ancak, Haliç'te bulunan bazı tarihi tekneler ve gemiler hakkında bilgi mevcuttur: Haliç-Equality Gemisi: Martinique Adası açıklarında Fransız deniz kuvvetleri tarafından yakalanan bu geminin, H.B.T. adlı bir Türk armatöre ait olduğu belirlenmiştir. M/S Hulda: 1905 yılında inşa edilen bu gemi, heykeltıraş İlhan Koman tarafından satın alınmış ve yaşam alanı ile atölye olarak kullanılmıştır. Rosalie: 1873 yılında inşa edilen bu buharlı römorkör, Rahmi M. Koç Müzesi'nin koleksiyonunda yer almaktadır. Sultan Kayığı: 15 metre uzunluğunda ve 4 metre genişliğindeki bu tekne, Gölyazı'da turlar düzenlemek amacıyla kullanılmıştır.

    Gemide kamara nedir?

    Gemide kamara, yolcuların ve bazen mürettebatın konaklaması için ayrılmış, kapalı ve genellikle küçük bölme veya kabin anlamına gelir. Kamaralar; yatak odası, gemici odası, salon, mutfak, banyo, tuvalet, kütüphane ve depo gibi kabinlerden oluşur. Ayrıca, İngiltere'deki yasama meclisi anlamında da bu kelime kullanılır.

    Bandırma Vapuru'nun hikayesi nedir?

    Bandırma Vapuru, 1878 yılında İskoçya'nın Glasgow kentinde Mac. Intyre Paisley - Huston and Cardett tersanesinde SS Trocadero adıyla inşa edilmiştir. 1910 yılında Osmanlı Seyrüsefain İdaresi'ne devredilmiş ve adı Bandırma olarak değiştirilmiştir. 1924 yılında Türkiye Seyrüsefain İdaresi tarafından hizmet dışı bırakılmış, 1925 yılında Bozmacı İlhami isimli Türk armatöre satılarak hurda olarak parçalanmıştır. 1999 yılında Samsun'da vapurun birebir replikası inşa edilmiş ve 2003 yılında Bandırma Vapuru Müzesi olarak hizmete açılmıştır.

    Şilebin diğer adı nedir?

    Şilebin diğer adı yük gemisidir. Şilep, yapımı lüks olmayan ve nakliyat odaklı inşa edilen bir yük gemisi türüdür. Ayrıca, TDK'ya göre şilep kelimesinin, tatlı yiyeceklerin yenmesinin ardından elde kalan yapışıklığı ifade eden bir anlamı da vardır.

    Milgem gemi maketi hangi malzemeden yapılır?

    Milgem gemi maketi ahşap ve plastik malzemelerden yapılır. Ahşap: Maket, ahşap alt çerçeveli bir kutu içinde sunulur. Plastik: Maket, plastik malzemeden üretilmiştir.

    Koster filosu kaç gemi?

    2025 yılı itibarıyla Türkiye'deki koster filosu yaklaşık 700 gemiden oluşmaktadır.

    Limanlarda hangi işler yapılır?

    Limanlarda yapılan bazı işler şunlardır: Yük elleçleme. Gemi trafiği yönetimi. Gümrük hizmetleri. Güvenlik ve çevre yönetimi. Eşya hizmetleri. Diğer hizmetler.

    Gemide gözcü ne iş yapar?

    Gemideki gözcü, çevreyi potansiyel tehlikelere karşı tarar ve gözlemlerini ilgili personele bildirir. Gözcünün temel görevleri şunlardır: Nöbet tutmak. Civarındaki gemileri ve nesneleri tespit etmek. Hava koşullarını izlemek. Navigasyona yardımcı olmak. Gözcüler, büyük gemilerde baş üstü veya çanaklıkta bulunurken, küçük teknelerde genellikle dümende bulunan kişi gözcülük yapar.

    Gemilerde neden hava boşluğu var?

    Gemilerde hava boşluğu bulunmasının birkaç nedeni vardır: Yüzme prensibi: Gemiler, içindeki hava boşlukları sayesinde suyun üzerinde kalır. Sığ suda iyi ilerleme: Hava boşluğu gemileri, sığ suda daha iyi hareket edebilir. İniş-biniş kolaylığı: Katlanır bir rampa kullanarak, demirleme tesisleri bulunmayan kıyılara yolcuların inişi sağlanabilir. Buz tuzaklarından çıkış: Buz kırıcıların buz tuzaklarından çıkmasına yardımcı olur.

    Türk Yıldızı 2 ne zaman?

    "Türk Yıldızı 2" ifadesi farklı bağlamlarda farklı anlamlar taşıyabilir. Türk Yıldızları akrobasi ekibinin 2025 yılı gösteri takviminde "Türk Yıldızı 2" ile ilgili bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, 2025 yılı için planlanan bazı gösteriler şunlardır: 16 Mart 2025 Pazar, Mustafakemalpaşa; 19 Nisan 2025 Cumartesi, İskenderun; 20 Nisan 2025 Pazar, Mersin; 23 Nisan 2025 Çarşamba, Antalya; 1 Mayıs 2025 Perşembe, KKTC, Teknofest 2025; 10 Mayıs 2025 Cumartesi, Doğanhisar, Konya; 19 Mayıs 2025 Pazartesi, Samsun. Ayrıca, "Türkiye'nin Yıldızları 2" adlı bir yarışma programı da bulunmaktadır. Ancak, bu programla ilgili 2025 yılına dair bir bilgi mevcut değildir. Daha fazla bilgi için Türk Yıldızları'nın resmi web sitesi olan turkyildizlari.tsk.tr ziyaret edilebilir.

    İnce Anadolu ne iş yapar?

    İnce Anadolu, İnce Denizcilik ve Ticaret A.Ş.'ye ait bir bulk carrier (genel kargo) gemisidir. Geminin bazı özellikleri: IMO numarası: 9527271. MMSI numarası: 354428000. Gross tonnage (GT): 39.737 ton. Deadweight tonnage (DWT): 76.619 ton. Uzunluk: 224 m. Genişlik: 32 m. İnce Anadolu gemisi, dökme yük taşımacılığı yapmaktadır.

    Koster gemisi ne iş yapar?

    Koster gemileri, düşük tonajlı olup, kıyı boyunca yük taşımacılığı yapan gemilerdir. Başlıca görevleri: Kum taşımacılığı: Deniz tabanındaki kumları almak. Tomruk taşımacılığı: Küçük sahil kasabalarından ağaç tomruklarını diğer limanlara ulaştırmak. Kısa deniz ticareti: Ticaret ürünlerinin en kısa yoldan işleneceği noktaya ulaştırılması. Ayrıca, koster gemileri, büyük gemilerin hareket ve manevralarının sınırlı olduğu noktalarda devreye girer.

    Titanik neden bu kadar ünlü?

    Titanik'in bu kadar ünlü olmasının bazı nedenleri: Trajik batışı: 15 Nisan 1912'de ilk seferinde bir buzdağına çarparak batması ve bu olayda yaklaşık 1.500 kişinin hayatını kaybetmesi, onu tarihin en büyük deniz felaketlerinden biri haline getirdi. Lüks ve ihtişam: Birinci sınıf konaklama birimleri, konfor ve lüksün zirvesi olacak şekilde tasarlanmıştı. Teknik üstünlük: Su geçirmez bölmeler ve uzaktan kumandalı su geçirmez kapılarla donatılmış olması, "batmaz" olarak anılmasına yol açtı. Kültürel etki: Felaket sonrası deniz güvenliği düzenlemelerinde önemli değişikliklere yol açtı ve popüler kültürde (filmler, kitaplar, belgeseller) kalıcı bir mirasa ilham verdi.

    Milgem hangi ülkenin gemisi?

    MİLGEM, Türkiye'nin ulusal savaş gemisi programıdır. Bazı ülkeler için MİLGEM gemileri üretilmiştir: Pakistan için dört Cinnah sınıfı korvet; Ukrayna için iki Ada sınıfı korvet; Malezya için üç Ada sınıfı korvet.

    Titanic neden çizilmiyor?

    Titanic'in neden çizilmediğine dair doğrudan bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, Titanic'in batışıyla ilgili bazı faktörler, çizilecek bir hikayede ele alınabilir: Tasarım Hataları: Geminin su geçirmez bölmelerinin hatalı tasarımı, suyun hızla yayılmasına ve batışa neden olmuştur. İletişim Eksiklikleri: Radyo iletişimindeki eksiklikler ve buzdağı uyarılarının dikkate alınmaması, felakete yol açmıştır. Yetersiz Cankurtaran Botları: Cankurtaran botlarının kapasitesi, yolcu ve mürettebatın tamamını kurtarmak için yetersizdi. Ayrıca, Titanic'in batışı, romantik bir aşk hikayesi olarak da algılandığı için, bu tür bir anlatı da çizimlerden uzak tutulabilir. Titanic'in enkazının 3.800 metre derinlikte olması, çıkarma işlemlerini karmaşık ve pahalı hale getirmektedir.

    USS ne anlama gelir?

    USS, "United States Ship" ifadesinin kısaltmasıdır ve ABD gemisi anlamına gelir. Bu kısaltma, ABD donanmasına ait gemilerin adlarından önce kullanılır. Ayrıca, USS kısaltması farklı bağlamlarda da kullanılabilir, örneğin: United States Steel şirketi; Unix System Services; USA Swimming, Inc., Amerika'daki amatör rekabetçi yüzme için ulusal yönetim organı.

    Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü ne iş yapar?

    Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü, denizlerde ve karasularda seyreden Türk ve yabancı bayraklı gemilerin seyir güvenliğine yardımcı olmak amacıyla çeşitli hizmetler sunar. Başlıca görevleri: Seyir yardımcıları: Fenerler, radyofarlar, deniz işaretleri ve sis düdükleri gibi seyir emniyeti ile ilgili tesisleri kurmak ve işletmek. Gemi kurtarma ve yardım hizmetleri: Can kurtarma istasyonlarını işletmek, su araçları ve eşyaya kurtarma ve yardım hizmetleri sağlamak. Kılavuzluk ve römorkör hizmetleri: Kılavuzluk, römorkörcülük, palamar ve balıkadam hizmetleri sunmak. Gemi trafik hizmetleri: Türk boğazlarında ve diğer belirlenen alanlarda gemi trafik hizmetleri sistemini kurmak ve işletmek. Sahil telsiz istasyonları: Güvenli seyre yönelik sahil telsiz istasyonlarını kurmak ve işletmek. Eğitim ve personel yetiştirme: Dünya standartlarına uygun personel yetiştirilmesine yönelik tedbirler almak ve eğitim tesisleri kurmak. Ayrıca, gemi kurtarma ve diğer hizmetlerle ilgili ücretleri tahsil etmek ve amaç ve faaliyet alanlarında yerli ve yabancı ortaklıklara katılmak gibi faaliyetleri de bulunur.

    Denizde güvenlik eğitimleri nelerdir?

    Denizde güvenlik eğitimleri şunlardır: Birleştirilmiş Gemi Güvenlik Eğitimi: Güvenlik tanıtım, farkındalık ve belirlenmiş güvenlik görevleri eğitimlerini içerir. Yangınla Mücadele Eğitimi: Yangın türleri, söndürme cihazlarının kullanımı ve acil durum tahliye prosedürlerini kapsar. Can Kurtarma ve Tahliye Teknikleri: Can yeleği, can salı ve fika kullanımı, denize düşen kişilere müdahale ve su üzerinde hayatta kalma tekniklerini içerir. İlk Yardım ve Tıbbi Müdahale Eğitimi: Temel ilk yardım teknikleri, kalp masajı, kanamalara müdahale ve yanık, kırık ile zehirlenmelere karşı alınacak önlemleri kapsar. Deniz Güvenliği ve Kaçakçılıkla Mücadele Eğitimi: Güvenlik prosedürleri, kaçakçılık ve yasa dışı faaliyetlerin önlenmesi ile ilgili konuları içerir. Bu eğitimler, Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) ve STCW (Gemi Adamlarının Eğitim, Belgelendirme ve Vardiya Tutma Standartları) kurallarına uygun olarak yetkili eğitim merkezlerinde verilir.

    Gemilerde hangi boya kullanılır?

    Gemilerde kullanılan bazı boya türleri: Alkid Boyalar: Su üzerinde olan tüm yüzeylerde kullanılır, çabuk kurur ve uygun fiyatlıdır. Vinil Boyalar: Özellikle karina bölgesinde kullanılır, yumuşak ve aşınma direnci yüksektir. Poliüretan Boyalar: Aşınma, tuzlu su ve kirli bölgelere karşı dayanıklıdır, güneş gören bölgelerde kullanılabilir ancak pahalıdır. Epoksi Boyalar: Teknenin tüm yüzeylerinde güvenle kullanılır, dayanıklıdır ancak renk kaybı yüksek olabilir ve pahalıdır. Ayrıca, 1 Ocak 2023 tarihinden itibaren gemilerde "cybutryne" içerikli boyaların kullanımı yasaklanmıştır.

    Büyük dalga nasıl önlenir?

    Büyük dalgaların önlenmesi için kullanılan bazı sistemler şunlardır: Yüzer dalgakıranlar: Marina ve liman yapılarını dalga ve dış etkilerden korumak için kullanılır. Su geçirmez bölmeler: Gemilerde, bir bölümde delik oluştuğunda suyun o bölmenin içine girmesini ve teknenin içinden serbestçe akmasını engelleyerek alabora olma riskini azaltır. Büyük dalgalarla karşılaşıldığında yapılması gerekenler arasında ise sakin kalıp dalgadan kaçış yolu aramak yer alır. Dalgaların önlenmesi veya büyük dalgalarla başa çıkılması için profesyonel yardım alınması önerilir.