• Buradasın

    Gemiler

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gemilerde personel nasıl bulunur?

    Gemilerde personel bulmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: İnternet üzerinden iş ilanlarına başvurmak. Doğrudan şirketlere başvurmak. Tanıdıklar aracılığıyla iletişime geçmek. Kurs alınan kurumun anlaşmalı olduğu şirketlere başvurmak.

    Beyaz gemi neden bu kadar önemli?

    Beyaz Gemi iki farklı bağlamda önemli kabul edilebilir: 1. Tarihi önem: 1120 yılında Manş Denizi'nde batan Beyaz Gemi, İngiltere Kralı I. Henry'nin meşru oğlu William Adelin'in ölümüne neden olmuş ve bu olay, İngiltere'de Anarşi olarak bilinen kriz ve iç savaş dönemine yol açmıştır. 2. Edebi önem: Cengiz Aytmatov'un "Beyaz Gemi" adlı romanı, bir çocuğun gözünden Kırgız Türklerinin milli kültürle olan bağını ve Sovyet rejiminin eleştirisini ele alır.

    Dünyanın en büyük sevişme gemisi kaç metre?

    Dünyanın en büyük sevişme gemisi olarak belirtilen bir gemi bulunmamaktadır. Ancak, dünyanın en büyük gemisi olarak kabul edilen bazı gemiler ve uzunlukları şunlardır: Wonder of the Seas: 362 metre. Oasis Class: 360 metre. Queen Mary 2: 345 metre. Bu gemiler genellikle yolcu gemileri olup, farklı görevleri ve özellikleri bulunmaktadır.

    BDI kuru yük endeksi nedir?

    Baltık Kuru Yük Endeksi (BDI), deniz taşımacılığındaki taşıma maliyetlerini ve faaliyetlerini ölçmek için kullanılan önemli bir göstergedir. Bu endeks, demir cevheri, kömür, tahıl ve çimento gibi temel hammaddelerin deniz yoluyla taşınması sırasında ortaya çıkan maliyetleri yansıtır. BDI, 4 farklı gemi türünün taşımacılık maliyetlerinin ağırlıklı ortalaması ile hesaplanır: Capesize gemiler. Panamax gemiler. Supramax gemiler. Handysize gemiler. BDI'nin yüksek olması, deniz taşımacılığı maliyetlerinin arttığını gösterirken, düşüşü ise küresel ticarette yavaşlama anlamına gelebilir.

    Çıpa ne anlama gelir?

    Çıpa kelimesi, TDK'ya göre iki farklı anlama gelir: 1. Denizcilik terimi: Gemilerin dalgalara veya akıntılara kapılarak yer değiştirmemesi için suya atılan, zincirle gemiye bağlı bulunan, ucu çengelli ağır demir araç, çipo, demir, lenger. 2. Ekonomi terimi: Döviz kurlarını belirlemek için esas alınan ölçü. Çıpa kelimesi, İtalyanca "ceppo" kelimesinden Türkçeye geçmiştir.

    Rıhtıma yanaşmak ne demek?

    Rıhtıma yanaşmak, bir geminin liman veya iskele içinde belirlenmiş bir konumda sabitlenmesi anlamına gelir. Ayrıca, "rıhtıma yanaşmak" ifadesi, bir teknenin de rıhtıma bağlanması için kullanılabilir.
    A weathered wooden pirate ship with four tattered black sails billowing in the wind, sailing on stormy seas under a cloudy sky, with a Turkish-looking pirate captain in a red sash gripping the helm.

    Korsan gemisinde kaç yelken olur?

    Korsan gemilerinde genellikle dört yelken bulunur.
    A majestic wooden sailing ship with three tall masts (pruva, grandi, mizana) and billowing white sails glides across a turquoise sea under a clear blue sky.

    Gemilerde kaç tane direk var?

    Gemilerde kaç tane direk olduğu, geminin türüne ve yapısına bağlı olarak değişir. Üç direkli gemilerde genellikle pruva, grandi ve mizana direkleri bulunur. Dört direkli gemilerde pruva, grandi, mizana ve kontra mizana direkleri bulunur. Beş direkli gemilerde pruva, grandi, mizana, kontra mizana ve kontrata mizana direkleri bulunur. Altı direkli gemilerde pruva, grandi, kontra grandi, mizana, kontra mizana ve kontrata mizana direkleri bulunur. Yedi direkli gemilerde ise pruva, grandi, kontra grandi, kontrata grandi, mizana, kontra mizana ve kontrata mizana direkleri bulunur. Modern gemilerde ise daha az direk kullanılmaktadır.

    Titanik Mardan Palace neden battı?

    Titanik Mardan Palace'ın neden battığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, 1912 yılında ilk seferinde bir buzdağına çarparak batan gerçek Titanik'in batış nedenleri şunlardır: Buzdağı çarpması. Tasarım ve yönetim hataları.

    Marmara RORO hangi iskelelere gidiyor?

    Marmara Roro, Tekirdağ, Erdek, Avşa, Marmara Adası, Saraylar, Bandırma, Badalan ve Ekinlik iskelelerine sefer düzenlemektedir. Tekirdağ İskelesi: Saraylar, Marmara, Avşa, Erdek ve Bandırma iskelelerine seferler düzenlenir. Erdek İskelesi: Saraylar, Badalan ve Avşa’ya seferler yapılır. Avşa İskelesi: Marmara, Ekinlik ve Tekirdağ yönüne seferler yaz boyunca aktiftir. Marmara Adası İskelesi: Tekirdağ ve Avşa’ya gün boyu seferler düzenlenir. Saraylar İskelesi: Erdek ve Tekirdağ’a her gün seferler düzenlenir. Ekinlik İskelesi: Pazartesi, Salı, Çarşamba ve Cuma günleri Tekirdağ’a seferler düzenlenir. Badalan İskelesi: Pazar ve Çarşamba günleri Erdek’e geçiş sağlanır. Bandırma İskelesi: Hafta içi Tekirdağ’a 02.30 seferi düzenlenir.

    Sevil gemisi kime ait?

    Sevil gemisi, farklı bayraklar altında faaliyet gösteren iki farklı gemi için kullanılmaktadır: 1. FG SEVIL: Bu gemi, Panama bayrağı altında seyreden ve 2009 yılında inşa edilmiş bir genel kargo gemisidir. 2. SEVIL (IMO 9148491): Bu gemi, Vanuatu bayrağı altında seyreden ve 2024 yılı itibarıyla Dumyat (Damietta), Mısır limanında moored (demirli) durumda olan bir genel kargo gemisidir. Her iki geminin de güncel mülkiyet bilgileri ve işletmecileri hakkında daha fazla detay için ilgili gemi takip ve veri tabanlarına başvurulması önerilir.

    Asalet Gemisi kaç ton?

    ASALET gemisi, IMO 9574169, MMSI 271042325 numaralı, 2010 yapımı bir dökme yük gemisidir. Gross Tonnage (GT): 17.025. Deadweight Tonnage (DWT): 28.189. Geminin boyu 169,37 m, genişliği ise 27,20 m'dir.

    Nusret Mayın Gemisinin kaptanı kim?

    Nusret Mayın Gemisi'nin kaptanı, farklı kaynaklarda farklı isimler olarak geçmektedir: Yüzbaşı Tophaneli İsmail Hakkı Bey. Yüzbaşı Hafız Nazmi (Akpınar) Bey. Ayrıca, geminin çarkçıbaşısı Ön Yüzbaşı Çarkçı Ali Yaşar (Denizalp) Efendi'dir.
    A child’s hands carefully folding a crisp white square of origami paper into a small boat on a wooden table, surrounded by colorful craft papers and scissors.

    Kağıttan gemi yapımı için hangi kağıt kullanılır?

    Kağıttan gemi yapımı için 21,5 ila 28 cm boyutlarında bir kağıt veya karton kullanılabilir. Uygun kağıt türleri: normal beyaz yazıcı kağıdı; elişi kağıdı; origami kağıdı. Kare kağıt kullanımı da yaygındır, çünkü kare kağıt, katlanma ve şekil verme kolaylığı sağlar.

    Bunkering ne iş yapar?

    Bunkering, gemilere yakıt ikmali yapma işidir. Bunkering işleminin üç temel aşaması vardır: 1. Hazırlık: Ekipman, araç-gereç ve saklama tanklarının hazırlanması ile güvenlik önlemlerinin alınması. 2. Bunkering: Yakıtın plana uygun olarak gemiye verilmesi. 3. Sonuçlandırma: Doğru miktarda ve türde yakıtın verildiğinden emin olunması ve sürecin tamamlanması. Ayrıca, bunkering ile gemilere yiyecek ve içme suyu gibi temel ihtiyaçların sağlanması da mümkündür.

    Iceberg neden tehlikeli?

    Iceberg'in tehlikeli olmasının bazı nedenleri: Suyun altında büyük bir kısmı gizlidir. Deniz kazaları riski. Tsunami ve deprem riski. Sağlık riskleri.

    Pruvanız neta olsun ne demek?

    "Pruvanız neta olsun" ifadesi, denizcilikte kullanılan bir iyi niyet temennisidir. Pruva, bir geminin ön kısmı anlamına gelir. Neta, Türkçede "temiz, düzgün, açık" gibi anlamlara gelir. Dolayısıyla, "pruvanız neta olsun" demek, gemi ve denizciye başarılı, sorunsuz ve güvenli bir yolculuk dilemek anlamına gelir.

    Seyir ve seyir defteri nedir?

    Seyir, bir geminin veya teknenin belirli bir rota izleyerek yaptığı yolculuk anlamına gelir. Seyir defteri ise, geminin seyir süresince yaşadığı tüm olayların kayıt altına alındığı bir dokümandır. Bu defterde genellikle şu bilgiler yer alır: Seyir rotası ve koordinatlar. Hava ve deniz koşulları (rüzgar, dalga yüksekliği, hava sıcaklığı gibi meteorolojik bilgiler). Mühim olaylar (mekanik arızalar, beklenmedik durumlar). Mürettebat notları (nöbet değişimleri, operasyonel detaylar). Seyir defteri, tarihsel kayıt, hukuki geçerlilik, gemi operasyonlarını destekleme ve eğitim amaçlı kullanım gibi çeşitli amaçlar taşır.

    Marmara'da batan geminin sahibi kim?

    15 Şubat 2024 tarihinde Marmara Denizi'nde batan Batuhan A isimli kargo gemisinin sahibi, aynı zamanda gemide usta gemici olarak da kayıtlı olan Murat Altıntaş'tır.

    Karayip Korsanları 2'de hangi gemi var?

    Karayip Korsanları 2: Ölü Adamın Sandığı filminde yer alan bazı gemiler: Siyah İnci: Kaptan Jack Sparrow'un gemisi. Uçan Hollandalı: Davy Jones'un kaptanlığını yaptığı hayalet gemi. The Kraken: Davy Jones'un mürettebatının bir parçası olan balık benzeri yaratık. Hasarlı Gemi: Will Turner'ın, Uçan Hollandalı’nın balık benzeri mürettebatı tarafından yakalandıktan sonra gönderildiği gemi.