• Buradasın

    DenizTrafiği

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Çanakkale'de feribot neden battı?

    Çanakkale'de feribotun batmasına dair güncel bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, Çanakkale'de feribot seferlerinin iptal edilmesine neden olan bazı durumlar şunlardır: Fırtına ve şiddetli rüzgar: Kuzey Ege Denizi'nde etkili olan fırtına ve şiddetli rüzgar, feribot seferlerini olumsuz etkileyebilir. Balıkçı teknesi kazası: 2017 yılında Gelibolu İskelesi'nde manevra yapan bir feribot, balıkçı teknesine çarparak teknenin batmasına neden olmuş ve bir kişi kaybolmuştur. Güncel bilgiler için Gestaş Deniz Ulaşım A.Ş.'nin resmi duyuruları takip edilebilir.

    Kuzey Denizi neden tehlikeli?

    Kuzey Denizi'nin tehlikeli olmasının bazı nedenleri: Şiddetli fırtınalar. Sığ sular ve kumluklar. Buzullar. Petrol ve gaz platformları. Deniz kirliliği. Serseri dalgalar. Güçlü akıntılar. Tarihi deniz felaketleri.

    Panama göçmen teknesi neden battı?

    Panama'da göçmenleri taşıyan teknenin batmasının nedeni, kötü hava ve deniz koşulları olarak belirtilmiştir. 23 Şubat 2025 tarihinde Panama Ulusal Sınır Servisi'nden yapılan açıklamaya göre, tekne Panama'da yerli halkın yaşadığı Guna Yala bölgesinde battı. Benzer bir olay, 15 Şubat 2024 tarihinde de yaşanmış; göçmenleri taşıyan bir tekne alabora olmuş, 4 kişi hayatını kaybetmiş ve çok sayıda kişi kaybolmuştu.

    Kara Deniz neden tehlikeli?

    Karadeniz'in tehlikeli olmasının bazı nedenleri: Dalgalar. Çeken (rip) akıntısı. Hidrojen sülfür. Karadeniz'de yüzülmesi durumunda oluşabilecek tehlikelerden korunmak için dalgalı havalarda denize girilmemesi ve cankurtaran ile sağlık ekibi bulunan sahil ve plajların tercih edilmesi önerilir.

    Çanakkale boğazı neden tehlikeli?

    Çanakkale Boğazı'nın tehlikeli olmasının bazı nedenleri: Akıntılar: Boğazda Karadeniz'den Ege Denizi'ne doğru akan yüzey akıntısı ve Ege Denizi'nden Karadeniz'e doğru daha tuzlu olan dip akıntısı olmak üzere iki büyük akıntı vardır. Fiziki özellikler: Boğazın dar ve kıvrımlı yapısı, güçlü akıntılar, keskin dönüşler ve değişken hava koşulları, seyri son derece zorlaştırır. Tehlikeli madde taşıyan gemiler: Türk Boğazları'ndan geçen gemilerin bir kısmı zehirli, tehlikeli ve patlayıcı madde taşır.

    Gemi trafik hizmetleri ne iş yapar?

    Gemi trafik hizmetleri (GTH), deniz emniyetini artırmak amacıyla deniz trafiğini izler, düzenler ve planlar. GTH'nin bazı görevleri: Bilgi hizmeti: Deniz trafiği ile ilgili verileri toplar ve gemilere iletir. Trafik organizasyonu: Deniz trafiğinin verimli akışını sağlar, yığılmaları ve tehlikeli durumları önler. Seyir yardımı: Gemi kaptanlarının seyir kararlarına destek olur ve acil durumlarda uyarı, tavsiye ve talimatlar verir. Çevre koruması: Deniz kirliliğini önlemek için gerekli tedbirleri alır. Kaza müdahalesi: Kaza durumlarında etkin ve hızlı müdahale sağlar.

    Gemilerin nerede olduğunu gösteren uygulama?

    Gemilerin nerede olduğunu gösteren bazı uygulamalar şunlardır: VesselFinder. MarineTraffic. Boat Beacon. ShipAtlas. Ayrıca, Navily uygulaması, denizcilere yakınlarındaki bağlama yerlerini ve marinaları gösterir.

    Hayalet Gemi neden terk edildi?

    "Hayalet gemi" olarak anılan bazı gemilerin terk edilme nedenleri şunlardır: MS World Discoverer: Geminin kaptanı, Solomon Adaları'ndaki bir geçitte büyük bir kaya ya da resife çarptıktan sonra geminin batmasını önlemek için umutsuz bir girişimde bulunarak gemiyi kasıtlı olarak karaya oturtmuştur. Mary Celeste: Geminin terk edilme nedeni tam olarak bilinmemektedir. Cinayet, korsanlık, fırtına ve doğaüstü teoriler gündeme gelmiş, ancak hiçbirinde kesin bir kanıt bulunamamıştır. Vali Parr: Dört direkli yelkenli gemi, bir fırtınada mizzen ve şaplaklarını kaybettikten sonra mürettebatı tarafından terk edilmiştir. Ayrıca, bazı gemiler haciz işlemleri veya sahiplerinin terk etmesi nedeniyle de terk edilmiş ve "hayalet gemi" olarak anılmaya başlanmıştır.

    Costa Concordia gemisi neden battı?

    Costa Concordia gemisinin batmasının nedeni, kaptan Francesco Schettino'nun Giglio Adası'nı selamlamak isterken gemiyi karaya fazla yaklaştırıp kayalıklara oturtmasıdır. 13 Ocak 2012'de meydana gelen kazada, gemi su altı kayalıklarına çarparak alt kısmında 53 cm'lik bir yarık oluşmuştur. Ayrıca, bilirkişi raporuna göre, kilit görevdeki bazı mürettebatın bir acil durumdaki görevlerini bilmediği ve filikalardan sorumlu bazı zabitlerin ya doğru güvenlik sertifikasına sahip olmadığı ya da sertifikalarının süresinin sona erdiği ifade edilmektedir.

    Teknede dans etmek yasak mı?

    Teknede dans etmek, belirli koşullar altında yasak olabilir. Örneğin, deniz turizm araçlarında yapılan organizasyonlarda, sosyal mesafe kurallarına uyulmadığı takdirde dans etmek ve benzeri aktiviteler yasaklanmaktadır. Ayrıca, bazı tekne kiralama şirketleri, denetim durumlarında eğlenceyi durdurabilmek için müzik sesini kısma gibi önlemler talep edebilir. Teknede dans etme konusunda kesin bilgi almak için organizasyonun düzenlendiği yerin kurallarına başvurulması önerilir.

    Jet ski denizde can ve mal koruma için ne yapmalı?

    Jet ski kullanırken can ve mal güvenliğini sağlamak için aşağıdaki önlemler alınmalıdır: Emniyet kordonu takmak. Can yeleği veya yüzdürücü yardımcı kullanmak. Koruyucu ekipman kullanmak. Hız sınırlarına uymak. Diğer teknelerle güvenli mesafeyi korumak. Alkol kullanmamak. Düzenli bakım yapmak. Bu önlemler, yasal gerekliliklerin yanı sıra kişisel güvenliği de artırır. Bölgeye göre değişiklik gösterebileceğinden, yerel düzenlemelere aşina olmak önemlidir.

    Denizin dibi kayalık olursa ne olur?

    Denizin dibinin kayalık olması şu olumsuz sonuçlara yol açabilir: Gemi trafiği tehlikesi. Erozyon ve habitat kaybı. Altyapı ve mülk zararı. Ancak, kayalıklar aynı zamanda bazı deniz canlıları için beslenme ve barınma alanı sağlar ve ekosistem açısından önemli habitatlar oluşturabilir.

    Karadeniz tanker kazası kaç kişi öldü?

    15 Aralık 2024 tarihinde Karadeniz'de meydana gelen tanker kazasında 1 kişi hayatını kaybetti. Rusya'ya ait Volgoneft 212 petrol tankerinin Kerç Boğazı’nda batması sonucu 14 denizciden 1’i yaşamını yitirdi.

    9-9 deniz motoru ehliyet gerekir mi?

    9,9 beygir gücündeki deniz motoru için ehliyet gerekip gerekmediği, teknenin boyutuna bağlıdır. 2,5 metreden kısa ve 10 beygir gücün altındaki tekneler için ehliyet zorunluluğu yoktur. 2,5 metreden büyük ve 24 metreden küçük, 10 beygirden güçlü motorlu tekneler için Amatör Denizci Belgesi (ADB) gereklidir. Dolayısıyla, 9,9 beygir gücündeki bir deniz motoru için ehliyet gereklidir. Amatör Denizci Belgesi almak için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın düzenlediği eğitim ve sınav sürecinden geçmek gerekmektedir.

    Denizde şemsiye neden yasak?

    Denizde şemsiye yasağının nedeni, ekolojik açıdan zengin olan bölgelerde şezlong ve şemsiye gibi nesnelerin tamamen yasaklanmasıdır. Ayrıca, bazı sahillerde caretta caretta yumurtlama dönemi gibi koruma amaçlı yasaklar da uygulanabilir. Bunun yanı sıra, su kalitesi ile doğrudan ilişkili olan yasaklar da söz konusudur.

    Gemiler neden canlı yayın yapar?

    Gemiler, çeşitli nedenlerle canlı yayın yapar: Arama kurtarma çalışmalarına destek. Kaçakçılık ve yasadışı göç gibi faaliyetlerin kontrolü. Balıkçı teknelerinin avlanma alanlarının izlenmesi. Deniz kirliliğiyle mücadele ve liman trafiğinin düzenlenmesi. Çevredeki deniz trafiğinin daha iyi takip edilebilmesi. Ayrıca, insani yardım vakıfları gibi kuruluşlar, gemilerden canlı yayın yaparak yardım konvoylarının takibini ve faaliyetlerini duyurmayı amaçlar.

    Teknede mangal yasak mı?

    Teknede mangal yapmak, bazı durumlarda yasak olabilir. Fiberglas teknelerde mangal yapmak tehlikeli ve yasaktır. Ek olarak, Türkiye'de orman yangınlarını önlemek amacıyla bazı illerde ormanlara giriş ve mangal yakılması yasaklanmıştır.

    İş adamı Yasin Cinkaya neden öldü?

    İş insanı Yasin Cinkaya'nın ölüm nedeni, teknesinden düşüp boğulmuş olabileceği olarak değerlendirilmektedir. Cinkaya, 14 Aralık 2023 tarihinde Didim ilçesinden denize açtığı teknesiyle kaybolmuş, 17 Aralık'ta Yunanistan'ın Samos Adası sahilinde cansız bedeni bulunmuştur.

    Uçak kazası raporu death and denial ne anlatıyor?

    "Death and Denial" bölümü, bir ölüm sarmalında sonuçlanan Detroit'teki banliyö uçuşunun nedenini araştırır. Araştırmacılar, parçalanmış enkaz üzerinde ipucu arar ve uçuş verilerinin yakından incelenmesiyle çarpıcı bir gerçeğe ulaşır. Bu bölüm, National Geographic'in "Uçak Kazası Raporu" (Mayday: Air Disaster) serisinin bir parçasıdır.

    Demir şamandırası ne işe yarar?

    Demir şamandırası, denizcilikte geminin veya teknenin demirinin yerini belirlemek için kullanılır. Ayrıca, demir şamandırasının diğer işlevleri şunlardır: - Navigasyon yardımcısı olarak görev yaparak gemilere güvenli seyir imkanı sağlar. - Deniz trafiğini düzenlemek ve kazaları önlemek için tehlikeli bölgeleri işaret eder. - Demir kurtarma işlemlerinde, demir kayalıklara takıldığında şamandıranın yardımıyla daha kolay yapılır.