• Buradasın

    DenizTrafiği

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İstanbul'da balıkçı teknesi neden battı?

    İstanbul'da balıkçı teknelerinin batmasının birkaç nedeni olabilir: Şiddetli lodos ve dalgalar. Çarpışma. Ayrıca, hava şartlarının uygun olmaması nedeniyle batan balıkçı tekneleri, denizden çıkarılamayıp daha sonra karaya çıkartılabiliyor.

    Lodosta neden denize girilmez?

    Lodosta denize girilmez çünkü lodos, denizciler için tehlikeli koşullar yaratır. Lodosun denize girilmemesi gereken durumları: Yüksek dalgalar ve deniz yüzeyinin bozulması. Manevra kabiliyetinin azalması. Sis ve tuzlu su buharı. Soba zehirlenmeleri.

    Ali Sabancı ne kazası geçirdi?

    İş insanı Ali Sabancı, 24 Ağustos 2023 tarihinde, Yunanistan'ın Leros adasında zodyak botla kaza geçirmiştir. Kaza, akşam 20.30-21.00 sularında, çiftin içinde oğulları Şevket Emrecan Sabancı ve Kaan Ali Sabancı'nın da yer aldığı botun, karanlık ada olarak da tabir edilen kayalıklara çarpmasıyla gerçekleşmiştir. Ali Sabancı, ağır yaralanmış ve aort damarına stent takılmasının ardından "çoklu travma" ameliyatına alınmıştır. Çiftin tedavisi, İstanbul'daki Amerikan Hastanesi'nde devam etmektedir.

    İstanbul'da en büyük gemi kazası nerede oldu?

    İstanbul'daki en büyük gemi kazası, 15 Kasım 1979 tarihinde İstanbul Boğazı'nda meydana gelen Independenta tanker kazasıdır. Rumen bandıralı Independenta adlı tanker gemisi, Karadeniz yönünden gelen Yunan bandıralı Evriyali adlı kuru yük gemisine çarpmış ve büyük bir patlama gerçekleşmiştir.

    TCG Akhi̇sar'ın görevi nedir?

    TCG Akhisar'ın temel görevleri şunlardır: İstihbarat, gözetleme ve keşif. Arama ve kurtarma. Terörizmle mücadele. Denizde denetim. Deniz özel harekatı. İkincil görevleri ise şu şekildedir: Deniz-hava harekatı. Elektronik ve akustik harp. Kara bombardımanı. Asimetrik tehditlere karşı savunma. Deniz nakliyatının korunması. Amfibi harekât desteği. Eğitim.

    Bağlama kütüğüne kimler kaydedilebilir?

    Bağlama kütüğüne kaydedilebilecek kişiler ve araçlar: Gemi, deniz ve içsu araçları: 18 gros tonilatonun altında ve 2,5 metre ve üzerindeki, Milli Gemi Siciline veya Türk Uluslararası Gemi Siciline tescil edilmemiş ticari araçlar; Boyu 2,5 metre ve üzerindeki özel kullanıma mahsus araçlar; Devlete ait olup temel kamu hizmetlerinde kullanılan araçlar; Gençlik ve Spor Bakanlığınca tescil edilmiş, spor kulübü ve federasyonların envanterinde kayıtlı olup münhasıran spor faaliyetleri için kullanılan araçlar. Yabancı uyruklu kişiler: 6102 sayılı Türk Ticaret Kanununun bayrak çekme hükümlerine bağlı olmaksızın, oturma izni bulunan gerçek kişilere ait özel kullanıma mahsus araçlar. Talep üzerine kaydedilebilecekler: 2,5 metrenin altındaki ticari ve özel araçlar; Bayrak çekme hükümlerine tabi olmaksızın, yabancı uyruklu olup oturma izni bulunan gerçek kişilere ait özel kullanıma mahsus araçlar.

    Kıyıköy vize arası neden yasak?

    Kıyıköy ve Vize arası seyahat yasağı bulunmamaktadır. Ancak, Kıyıköy'de denize giriş yasağı uygulanabilir. Bu yasak, olumsuz hava ve deniz şartları nedeniyle güvenlik amacıyla yapılır. Örneğin, 28 Temmuz 2025 tarihinde Kıyıköy'de denize girmek yasaklanmıştır. Seyahat için güncel bilgileri kontrol etmek önemlidir.

    Hindistan'da tekne ile feribot çarpıştı kaç kişi öldü?

    19 Aralık 2024 tarihinde Hindistan'ın Mumbai şehri açıklarında donanmaya ait bir sürat teknesi ile yolcu taşıyan bir feribot çarpıştı. Yetkililer, feribotta 100'den fazla yolcunun bulunduğunu ve 99 kişinin sağ kurtarıldığını açıkladı.

    Jet-ski kullanırken nelere dikkat etmeliyiz?

    Jet-ski kullanırken dikkat edilmesi gerekenler: Can yeleği takmak: Jet-ski kullanırken can yeleği veya yüzdürücü yardımcı kullanmak zorunludur. Emniyet kordonu: Emniyet kordonunu takmak ve bileğe değil, bacağa veya can yeleğine bağlamak gerekir. Hız sınırlarına uymak: Liman, marina ve koy içlerinde 3 knot’tan fazla süratle seyredilmemelidir. Çevredeki araçlara dikkat etmek: Diğer teknelere, deniz araçlarına ve yüzen insanlara dikkat edilmeli, çapariz verilmemelidir. Doğa koşullarına uygun hareket etmek: Olumsuz hava şartlarında jet-ski kullanılmamalıdır. Fiziksel hazırlık: Jet-ski kullanmak fiziksel güç gerektirdiğinden, yorgunken mola verilmelidir. Alkol kullanmamak: Alkollüyken jet-ski kullanılmamalıdır.

    Hangi gemiler atık bırakmaz?

    Türk Silahlı Kuvvetleri ve Sahil Güvenlik Komutanlığı gemileri veya bir devletin sahibi olduğu ve devlet tarafından işletilen, ticari olmayan faaliyetlerde kullanılan gemiler, limanlara giderken atık bırakma bildirimi yapmak zorunda değildir. Ayrıca, uğraksız gemiler haricindeki gemiler, Türkiye'nin deniz yetki alanlarında bulunan atık kabul tesislerine veya atık alma gemilerine atıkları geciktirmeksizin vermek zorundadır.

    Tekneye motor dışında ne eklenir?

    Tekneye motor dışında eklenmesi gereken bazı ekipmanlar şunlardır: Can simidi ve can yeleği: Tekne boyuna göre belirli sayıda can simidi ve can yeleği bulundurulmalıdır. Seyir ekipmanları: Manyetik pusula, seyir fenerleri, düdük ve kampana Uluslararası Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü gereği zorunludur. Yangın söndürme tüpü: Motorlu ve sabit yakıt tankı bulunan teknelerde motor dairesinde veya dışında, motor başına belirli özelliklerde yangın söndürme tüpü bulundurulmalıdır. Radar reflektörü, tehlike bayrağı ve el feneri: Tehlike anlarında kullanılmak üzere gereklidir. Pis su tankı ve güverte boşaltma flanşı: Tuvaleti olan teknelerde bulunmalıdır. Uluslararası Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü kitabı ve can kurtarma işaretleri tablosu: Her teknede bulundurulmalıdır. Ayrıca, alet çantası, yedek parçalar, GPS, VHF telsiz, GSM telefon, dürbün, balta, termometre, barometre, seyir haritaları gibi ekipmanlar da teknede bulundurulması önerilenler arasındadır.

    Ali Bahar tekne kazasında neden öldü?

    Ali Bahar, 19 Temmuz 2024 tarihinde geçirdiği tekne kazasında tekneye iniş esnasında suya düşüp motorun pervanesine çarpması sonucu ağır yaralanmış ve kaldırıldığı hastanede hayatını kaybetmiştir. Olay, Antalya'nın Kemer ilçesinde, Bahar'ın "Alber" isimli teknesiyle limana yanaştığı sırada meydana gelmiştir.

    Tekne partisinde alkol yasak mı?

    Tekne partilerinde alkol tüketimi, bazı durumlarda yasaktır. Örneğin, İzmir'de 2025 yılı için alınan kararlara göre, alkol veya uyuşturucu etkisi altındaki kişilerin deniz turizmi faaliyetlerine katılması yasaktır. Ancak, denetim eksikliği nedeniyle bu yasaklar her zaman uygulanamamaktadır.

    Elektronik seyir yardımcıları nelerdir?

    Elektronik seyir yardımcıları, tekne ve yatlarda kullanılan elektronik sistem cihazlarıdır. En çok ihtiyaç duyulan cihazlar arasında şunlar bulunur: Navigasyon chartplotter. Radar. VHF telsiz muhabere cihazı. Oto pilot. AIS sistemi. Transducer. GPS. Harita kartı.

    Gemilerden denize hangi atıklar atılabilir?

    Gemilerden denize atılabilen atıklar, MARPOL 73/78 sözleşmesine göre belirli koşullar altında sınırlıdır. Gemilerden denize atılabilen bazı atıklar şunlardır: Sintine suyu: Yağlı su ayrıştırma ünitesiyle 15 ppm'i geçmeyecek şekilde işlendikten sonra denize boşaltılabilir. Katı atıklar: Çöp öğütücüden geçirilmiş yemek artıkları, cam ve metal atıklar, 25 mm delikli bir filtreden geçebilecek şekilde öğütüldüklerinde, en yakın karaya 3 milden yakın olmamak şartıyla atılabilir. Pis sular: Dezenfekte edildikten sonra veya belirli koşulları sağladığında denize boşaltılabilir. Gemilerden kaynaklanan atıkların denize bırakılması, çevre ve insan sağlığına zarar verecek şekilde doğrudan veya dolaylı olarak yasaktır.

    Hindistan feribot kazası neden oldu?

    Hindistan'ın Mumbai açıklarında 19 Aralık 2024 tarihinde meydana gelen feribot kazasında, donanmaya ait bir sürat teknesinin test sürüşü sırasında motor arızası nedeniyle kontrolünü kaybetmesi sonucu feribotla çarpıştığı belirtilmiştir. Kazada 13 kişi hayatını kaybetmiş, 99 kişi sağ kurtarılmıştır.

    Çanakkale'de neden boğaz kapandı?

    Çanakkale Boğazı'nın kapanma nedenleri arasında şunlar bulunmaktadır: Yoğun sis. Sualtı araştırma faaliyetleri. Ayrıca, 8 Ağustos 2025 tarihinde Çanakkale'de çıkan orman yangını nedeniyle Mehmet Akif Ersoy Devlet Hastanesi'nin tahliye edilmesi gerektiği bildirilmiştir. Ancak bu olayın boğazın kapanmasıyla bir ilgisi belirtilmemiştir.

    GTH alanları nerelerdir?

    GTH (Gemi Trafik Hizmetleri) alanları şunlardır: Türk Boğazları: İstanbul Boğazı, Çanakkale Boğazı ve Marmara Denizi. İzmit Körfezi: Pendik Burnu ile Deveboynu Burnu arasındaki deniz alanı. İzmir Körfezi: Babakale ile Çeşme arasındaki deniz alanı. Mersin ve İskenderun Körfezleri. Ayrıca, yerel trafik kapsamında olmayan, boyu 20 metre ve daha büyük gemiler ile tehlikeli yük taşıyan tüm gemiler, İzmit GTH sistemine katılmak zorundadır.

    Haliç'teki tekne kazası nasıl oldu?

    Haliç'teki tekne kazası, 16 Ocak 2025 tarihinde Eminönü Galata Köprüsü yakınlarında meydana geldi. Olay şu şekilde gelişti: Yolcu vapuru, aynı yönde seyreden bir balıkçı teknesine yandan çarptı.

    Deniz taksiyi hangi ehliyet kullanır?

    Deniz taksiyi Amatör Denizci Belgesi (ADB) olarak bilinen tekne ehliyeti kullanır.