• Buradasın

    Denizcilik

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-devletten amatör denizcilik belgesi alınır mı?

    Evet, e-Devlet üzerinden Amatör Denizci Belgesi (ADB) alınabilir. ADB almak için öncelikle Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın Amatör Denizci Eğitim ve Başvuru Sistemi'ne e-Devlet ile giriş yaparak kayıt olunmalıdır. ADB ile, ticari amaç olmaksızın münhasıran gezi, eğlence, spor ve amatör balıkçılık gibi faaliyetlerde kullanılan, belirli ölçülere sahip tekneler kullanılabilir.

    Dalgalı denizde tekne nasıl kullanılır?

    Dalgalı denizde tekne kullanırken dikkat edilmesi gerekenler: Hız kontrolü: Dalgalı sularda hızlanmamalı, gerekirse yavaşlanmalı veya gaz tamamen kesilmelidir. Denge: Ani manevralardan kaçınılmalı, dönüşlere yavaşlayarak başlanmalıdır. Yük dağılımı: Tekne içindeki yük her iki tarafta eşit olacak şekilde yerleştirilmelidir. Güvenlik ekipmanları: Can yeleği, yangın söndürücü gibi ekipmanlar kullanıma hazır olmalıdır. Hava koşulları: Yola çıkmadan önce hava koşulları kontrol edilmelidir. Navigasyon: Şamandıralar, işaretler ve navigasyon cihazları kullanılarak yön bulunmalıdır. Ek olarak, sürat teknesi kullanılıyorsa trim sistemi ayarlanmalı ve denge sağlanmalıdır. Tekne kullanımı uzmanlık gerektirdiğinden, güvenlik için bir eğitmenden yardım alınması önerilir.

    İMO'ya kimler üye olabilir?

    Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) üyesi olabilmek için bir ülkenin Birleşmiş Milletler (BM) üyesi olması gerekmektedir. IMO, 175 üye devlete sahiptir ve bu ülkeler örgütün düzenlemelerini uygulamakla yükümlüdür. Türkiye, IMO'nun üye ülkelerinden biridir.

    31 vakti yachts ne iş yapar?

    31 vakti yachts ifadesi, doğrudan bir işletme veya hizmet türünü belirtmemektedir. Ancak, "yachts" kelimesi, yat kiralama ve satış hizmetleri sunan şirketleri ifade edebilir. Bu tür şirketler, genellikle lüks yatların kiralanması, satın alınması, satılması veya inşa edilmesi gibi faaliyetlerde bulunurlar.

    Iceberg neden tehlikeli?

    Iceberg'in tehlikeli olmasının bazı nedenleri: Suyun altında büyük bir kısmı gizlidir. Deniz kazaları riski. Tsunami ve deprem riski. Sağlık riskleri.

    Pruvanız neta olsun ne demek?

    "Pruvanız neta olsun" ifadesi, denizcilikte kullanılan bir iyi niyet temennisidir. Pruva, bir geminin ön kısmı anlamına gelir. Neta, Türkçede "temiz, düzgün, açık" gibi anlamlara gelir. Dolayısıyla, "pruvanız neta olsun" demek, gemi ve denizciye başarılı, sorunsuz ve güvenli bir yolculuk dilemek anlamına gelir.

    Deniz Fuarı nerede yapılıyor?

    2025 yılında Türkiye'de düzenlenen bazı deniz fuarları ve yerleri: Bosphorus Boat Show Deniz Fuarı: 25 Ekim – 2 Kasım 2025 tarihleri arasında Ataköy Marina'da gerçekleştirilecektir. Expomaritt Exposhipping İstanbul Fuarı: 18-21 Şubat 2025 tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi'nde düzenlenecektir. Ayrıca, Yenikapı Boat Show'un 14-22 Aralık 2024 tarihleri arasında Yenikapı Expo Center'da yapılması planlanmıştır, ancak 2025 yılı için bir bilgi bulunmamaktadır.

    STCW kaç yılda bir yenilenir?

    STCW (Gemi Adamlarının Eğitim, Belgelendirme ve Vardiya Tutma Standartları) sertifikaları beş yılda bir yenilenir. Belgelerin süresi dolmadan birkaç ay önce yenileme işlemlerinin başlatılması önerilir.

    Sergip hangi firmanın?

    Sergip, Serbest Gemi İş Platformu olarak bilinen ve Türkiye'deki gemi personeli ile firmaları tarafsız ve açık bir platformda buluşturmayı amaçlayan bir platformdur. Sergip'in hangi firmaya ait olduğu bilgisine ulaşılamamıştır. Ancak, platformda yer alan bazı üye firmalar şunlardır: Globecham Shipping Inc.; ACM Petrol Ürünleri Tic. Ltd. Şti.; Adakent Gemi İşletmeciliği; Ar Shipping and Trading Ltd.; Arel Denizcilik.

    Titanik'in battığı yer neden önemli?

    Titanik'in battığı yer, tarihî ve simgesel önemi nedeniyle önemlidir. Tarihî önem: Titanik, 1912 yılında ilk seferinde bir buzdağına çarparak batmıştır. Simgesel önem: Farklı sosyal sınıflardan gelen yolcuların aynı kaderi paylaşması, "Hepimiz aynı geminin yolcularıyız" deyimini ifade eder. Ayrıca, Titanik'in enkazı, 1985 yılında deniz bilimci Robert Ballard tarafından 3.657 metre derinlikte bulunmuştur.

    E Denizcilik'te hangi işlemler yapılır?

    E-Denizcilik'te yapılan bazı işlemler: Gemiadamı cüzdanı durumu sorgulama. Deniz hizmet süresi hesaplama. Gemiadamı bilgileri, yeterlilik belgeleri, STCW belgeleri ve cüzdan bilgilerini takip etme. Liman yönetim bilgi sistemi (LYBS) ile liman işlemleri. Seyir izin belgesi sistemi (SİB) ile seyir planı işlemleri. Gemi sicil bilgi sistemi ile gemi kayıtları. Gemi insanları bilgi sistemi (GİBS) ile online başvuru ve belge işlemleri. ÖTV'siz yakıt bilgi sistemi (ÖTVBS) ile yakıt işlemleri. Elektronik sertifika sistemi ile dijital belgeler. Ayrıca, denizcilikle ilgili harç ve döner sermaye ödemeleri de e-ödeme sistemi üzerinden gerçekleştirilmektedir.

    Bandırma vapuru neden önemli?

    Bandırma Vapuru, Mustafa Kemal Atatürk'ü 19 Mayıs 1919'da Samsun'a ulaştırarak Milli Mücadele'nin başlatılmasında önemli bir rol oynamıştır. Bandırma Vapuru'nun diğer önemli yönleri: İlk inşa edilişi: 1878 yılında İskoçya'da yük ve yolcu vapuru olarak inşa edilmiştir. İsim değişiklikleri: Kymi, Panderma ve son olarak Bandırma isimlerini almıştır. Hizmet dışı kalışı: 1924 yılında hizmet dışı bırakılmış ve 1925'te hurdaya ayrılmıştır. Müze olarak yeniden inşası: 1999-2003 yılları arasında aslına uygun olarak yeniden inşa edilmiş ve 2005 yılından itibaren müze olarak ziyaretçilerini ağırlamaktadır.

    Yatlar neden bu kadar pahalı?

    Yatların pahalı olmasının bazı nedenleri: Malzeme kalitesi: Yatların yapımında kullanılan malzemeler genellikle yüksek kalitededir. Tasarım ve mühendislik: Yatlar özel olarak tasarlanır ve mühendislik açısından karmaşıktır, bu da üretim maliyetlerini yükseltir. İnşa süreci: Yatların inşa edilmesi uzun sürebilir ve işçilik maliyetleri yüksektir. Ekipman ve teknoloji: Yatlarda kullanılan ekipman ve teknoloji son derece gelişmiş ve pahalıdır. Bakım ve servis: Yatların bakımı ve servisi de oldukça maliyetlidir, bu da toplam maliyeti artırır. Özel talepler: Müşterilerin özel talepleri ve isteğe bağlı donanımlar da yatların maliyetini artırabilir.

    Dalga geldiğinde ne yapmalı?

    Dalgalı denizde yapılması gerekenler: Panik yapmamak ve sakin kalmak. Dalgadan kaçış yolu aramak: Dalga yaklaştığında nefes tutarak denize dalmak veya dalganın üzerine doğru yüzmek. Can yeleği kullanmak: Olası bir tehlike durumunda güvenliği sağlamak. Sahilden uzaklaşmamak: Yorgunluk veya tehlike anında karaya ulaşmayı kolaylaştırmak. Tek başına yüzmemek: Bir arkadaş veya grupla yüzmek güvenliği artırır. Dalga geçen insanlarla başa çıkma stratejileri: Kendini değerlendirmek: Dalga geçme nedenlerini anlamaya çalışmak. Sınırlar belirlemek: Dalga geçen kişilere davranışların kabul edilemez olduğunu açıkça belirtmek. Destek aramak: Güvenilen arkadaşlar, aile veya bir terapistten yardım almak.

    Yandan çarklı ne demek?

    Yandan çarklı deyimi, farklı anlamlara gelebilir: Gemi: Her iki yanında birer çarkı bulunan ve bu çarklarla ağır hareket eden vapur. Yürüyüş: Bir omuzu düşük olarak yürüyen kişi. İçecek: Şekeri yanına konulmuş olan kahve veya çay.

    Lewmar makara ne işe yarar?

    Lewmar makara, yelkenli teknelerde halatların güverte altından geçişini ve yönetimini sağlamak için kullanılır. Lewmar makaraların bazı modelleri ve kullanım amaçları şu şekildedir: 30mm SC Tandem Through Deck makara: Güverte altı uygulamalar için çiftli makara sistemi sunarak halatların verimli ve sorunsuz hareket etmesini sağlar. Synchro makara: 90 mm kasnak çapına sahip olup, 2000 kg çalışma yüküne dayanabilir. Lewmar, yelken vinçleri ve güverte ekipmanları gibi çeşitli denizcilik ürünleri üreten bir markadır.

    ADB uygulama eğitimi sınavı nasıl yapılır?

    Amatör Denizci Belgesi (ADB) uygulama eğitimi sınavı şu şekilde yapılır: 1. Teorik Eğitim ve Sınav: - Teorik eğitimler e-devlet üzerinden tamamlanır. - Eğitimin ardından, Türkiye Yelken Federasyonu Eğitim sayfası üzerinden katılım ücreti yatırılır ve uygulamalı eğitimlere kayıt olunur. 2. Uygulama Eğitimi: - 4 saatlik uygulama eğitimi başarıyla tamamlandığında, aday online (çevrim içi) teorik sınava başvuru hakkı kazanır. 3. Sınav: - Online teorik sınav, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın Amatör Denizci Eğitim ve Başvuru Sistemi (ADBS) üzerinden yapılır. - Sınavda seyir, denizde çatışmayı önleme kuralları, gemicilik, meteoroloji, denizde güvenlik ve haberleşme, ilk yardım, deniz hukuku gibi konulardan en az 50 soru sorulur. - Başarı notu 100 üzerinden 60'tır. Uygulama eğitimi tarihleri ve başvuruları, Türkiye Yelken Federasyonu Eğitim sayfası üzerinden gerçekleştirilir.

    Pier ne işe yarar?

    Pier kelimesi farklı bağlamlarda farklı işlevlere sahip olabilir: Proje yönetim aracı: Şirketlerde, özellikle yazılım geliştirme, pazarlama ve ürün yönetimi gibi alanlarda projelerin baştan sona yönetilmesini sağlar. Yapı elemanı: İnşaatta, köprü ayağı, kemer payandası veya duvar desteği olarak kullanılır. Denizcilik terimi: Rıhtım, dalgakıran veya mendirek gibi deniz yapılarını ifade eder. Kartonpiyer: Yapılarda, duvar ile tavanın birleşim yerinde ve tavanın göbeğinde kullanılarak estetik bir görünüm kazandırır. Ayrıca, "Pier" kısaltması, "Politics of International Economic Relations" (Uluslararası Ekonomik İlişkiler Politikası) adlı bir Amerikan okulunun adı olarak da kullanılır.

    Ambarlı limanı Türkiye'nin kaçıncı büyük limanı?

    2025 yılı itibarıyla Ambarlı Limanı, Türkiye'nin en büyük limanı konumundadır. Türkiye'nin en büyük 10 limanı arasında yer alan diğer limanlar ve sıralamaları şu şekildedir: Mersin Limanı (3. sırada); İzmir Limanı (5. sırada); İskenderun Limanı (6. sırada); Bandırma Limanı (7. sırada); Samsun Limanı (8. sırada); Derince Limanı (9. sırada); Haydarpaşa Limanı (10. sırada).

    Seyir ve seyir defteri nedir?

    Seyir, bir geminin veya teknenin belirli bir rota izleyerek yaptığı yolculuk anlamına gelir. Seyir defteri ise, geminin seyir süresince yaşadığı tüm olayların kayıt altına alındığı bir dokümandır. Bu defterde genellikle şu bilgiler yer alır: Seyir rotası ve koordinatlar. Hava ve deniz koşulları (rüzgar, dalga yüksekliği, hava sıcaklığı gibi meteorolojik bilgiler). Mühim olaylar (mekanik arızalar, beklenmedik durumlar). Mürettebat notları (nöbet değişimleri, operasyonel detaylar). Seyir defteri, tarihsel kayıt, hukuki geçerlilik, gemi operasyonlarını destekleme ve eğitim amaçlı kullanım gibi çeşitli amaçlar taşır.