• Buradasın

    Denizcilik

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Küpeşte ne işe yarar?

    Küpeşte, yapıların iç ve dış mekânlarında hem güvenlik sağlamak hem de estetik bir görünüm oluşturmak amacıyla kullanılan bir yapı elemanıdır. Küpeştenin temel işlevleri: Güvenlik: Merdiven, balkon ve teras gibi alanlarda düşme riskini azaltır. Dekoratif unsur: Mekânın genel tasarımına ve estetiğine katkıda bulunur. Fonksiyonellik: Merdiven ve balkon gibi alanların kullanımını kolaylaştırır. Ayrıca, gemicilikte küpeşte, teknelerin iskele ve sancaktaki üst yüzeyini ifade eder.

    Tekne kiralarken nelere dikkat edilmeli?

    Tekne kiralarken dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar şunlardır: Tekne kapasitesi ve organizasyon türü: Katılımcı sayısına uygun bir tekne seçilmeli ve organizasyon türüne göre (evlilik teklifi, doğum günü vb.) gerekli dekorasyon ve hizmetler kontrol edilmelidir. Tekne kiralama fiyatları ve ekstra hizmetler: Fiyatların, kiralama süresi, teknenin özellikleri ve ek hizmetlere göre değişebileceği göz önünde bulundurulmalı, fotoğraf çekimi, yemek servisi, süsleme gibi ekstra hizmetler önceden belirlenmelidir. Hava durumu: Tekne turu için uygun zaman dilimi seçilmeli, hava durumu tahminlerini kontrol etmek önemlidir. Tekne kaptanı ve güvenlik: Kaptanın deneyimi ve güvenlik önlemleri hakkında bilgi alınmalı, can yelekleri, ilk yardım malzemeleri ve yangın söndürücüler gibi ekipmanların mevcut olduğundan emin olunmalıdır. Sözleşme ve koşullar: Sözleşme dikkatlice okunmalı, hizmetlerin kapsamı, iptal şartları ve rezervasyon değişiklikleri öğrenilmelidir. Tekne türü: Bütçeye ve tatil beklentilerine uygun bir tekne (gulet, yelkenli, motor yat vb.) seçilmelidir. Tütün ürünleri: Kamaralarda ve kabinlerde tütün mamulleri kullanılmaz, güvertede kullanımı serbesttir. Su tüketimi: Tekne gezisinde su tüketimi kısıtlıdır, duş gibi su harcayan aktivitelerden kaçınılmalıdır.

    Sevil gemisi kime ait?

    Sevil gemisi, farklı bayraklar altında faaliyet gösteren iki farklı gemi için kullanılmaktadır: 1. FG SEVIL: Bu gemi, Panama bayrağı altında seyreden ve 2009 yılında inşa edilmiş bir genel kargo gemisidir. 2. SEVIL (IMO 9148491): Bu gemi, Vanuatu bayrağı altında seyreden ve 2024 yılı itibarıyla Dumyat (Damietta), Mısır limanında moored (demirli) durumda olan bir genel kargo gemisidir. Her iki geminin de güncel mülkiyet bilgileri ve işletmecileri hakkında daha fazla detay için ilgili gemi takip ve veri tabanlarına başvurulması önerilir.

    Lodosun en tehlikeli olduğu yer neresi?

    Lodosun en tehlikeli olduğu yer hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, lodos rüzgarının denizciler için tehlikeli olduğu bilinmektedir. Ayrıca, lodos insan sağlığı üzerinde de olumsuz etkilere yol açabilir; soba zehirlenmelerine neden olabilir ve beraberinde taşıdığı toz ve mineraller nedeniyle baş ağrısı, hâlsizlik, nefes darlığı, göz kanlanması gibi rahatsızlıklara yol açtığına inanılır. Lodos, özellikle kış mevsiminde karların erimesine neden olarak zaman zaman taşkın, sel ve su baskınlarına da yol açabilir.

    Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı gemi adamı cüzdanı nasıl çıkarılır?

    Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'ndan gemi adamı cüzdanı çıkarmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Eğitimlerin Tamamlanması: Temel denizde hayatta kalma, yangınla mücadele, kişisel can kurtarma teknikleri ve ilk yardım gibi STCW eğitimlerini, Ulaştırma Bakanlığı tarafından onaylı eğitim kurumlarından almak gereklidir. 2. Sağlık Muayenesi: Denizde çalışabilir ibareli sağlık raporu alınmalıdır. 3. Gerekli Belgelerin Hazırlanması: Güncel biyometrik fotoğraf, kimlik fotokopisi, gemi adamı sağlık raporu, STCW eğitim belgeleri, öğrenim belgesi ve ücret ödeme dekontu gibi belgeler hazırlanmalıdır. 4. Başvuru Yapılması: Belgeler, yetkili kurumlara veya liman başkanlıklarına teslim edilerek başvuru kaydı oluşturulmalıdır. 5. Değerlendirme ve Onay: Belgeler incelendikten sonra gemi adamı cüzdanı hazırlanır ve başvuru sahibine teslim edilir. Başvuru süreci, liman başkanlığının işlem yoğunluğuna göre 7 ila 15 iş günü arasında tamamlanır. Başvuru için yaş, eğitim ve sağlık şartlarının sağlanması zorunludur. Detaylı bilgi ve güncel belgeler için başvuru yapılacak liman başkanlığının güncel listesinin kontrol edilmesi önerilir.

    Hanse tekneler kaliteli mi?

    Evet, Hanse tekneler kalitelidir. Hanse, Almanya'da üretilen, her ayrıntısında Alman kalitesi hissedilen bir yelkenli tekne markasıdır. Ancak, bir tekne satın almadan önce kişisel ihtiyaçların göz önünde bulundurulması ve bir uzmana danışılması önerilir.

    Yelken için hangi ekipmanlar gerekli?

    Yelken sporu için gerekli temel ekipmanlar şunlardır: Yelkenli tekne: Farklı boyutlarda ve tiplerde olabilir. Yelken: Teknenin itici gücünü oluşturur, ana yelken ve genoa gibi türleri bulunur. Direk ve halatlar: Teknenin yapısal desteklerini sağlar. Can yeleği: Su üzerinde kalmayı sağlar ve hayati önem taşır. Kask: Başın düşmelerde ve sert yüzeylerle çarpışmalarda korunmasını sağlar. Eldivenler: Halatları çekerken elleri korur ve daha iyi kavrama sağlar. Özel ayakkabılar: Kaygan zeminlerde düşmeleri önlemeye yardımcı olur ve su geçirmezdir. Güneş gözlüğü: Rüzgar ve su sıçramalarına karşı gözleri korur. GPS, anemometre ve kompas: Rota belirleme ve yön bulma gibi teknik aletlerdir. Ayrıca, yelken aktivitesi için su geçirmez çanta, termal tayt, içlik ve polar maske gibi aksesuarlar da kullanılabilir.

    Kayık çeşitleri nelerdir?

    Kayık çeşitleri arasında şunlar bulunur: Vira kayığı: İç sularda kullanılan, hafif ve manevra kabiliyeti yüksek bir kayık türüdür. Yat kayığı: Lüks ve konfor amaçlı tasarlanmış, deniz seyahatleri için kullanılan büyük bir kayık çeşididir. Kano: İki veya daha fazla kişi tarafından kullanılan, dar ve uzun bir kayık tipidir. Paddle board: Kullanıcıların ayakta durarak veya diz çökerek kürekle itme yöntemiyle ilerlediği bir kayık türüdür. Şamandıra kayığı: Balıkçılıkta kullanılan ve su yüzeyinde sabit kalabilen kayık türleridir. Balıkçı kayığı: Balık avlamak için özel olarak tasarlanmış kayık çeşitleridir. Yelkenli kayık: Rüzgar gücünü kullanarak ilerleyen kayık türleridir. Ayrıca, saltanat kayıkları gibi tarihi ve gösterişli kayık türleri de bulunmaktadır.

    Deniz bisikleti neden yasaklandı?

    Deniz bisikletlerinin yasaklanma nedenleri arasında şunlar yer alabilir: Hukuki belirsizlik ve yetki karmaşası. Can güvenliği riski. Doğal sit alanlarında yasak. Örnek olarak, Büyükçekmece'de 5 kişinin deniz bisikleti kiraladıktan sonra kaybolması üzerine, Büyükçekmece Belediyesi ilçe sahillerindeki deniz bisikletlerine el koymuş ve kullanımını yasaklamıştır.

    Denizin ortasinda ne anlatmak istiyor?

    "Denizin Ortasında" (In the Heart of the Sea) filmi, 1820 yılında balina avcısı gemi Essex'in dev bir balina tarafından batırılmasını ve hayatta kalan mürettebatın yaşadığı zorlukları anlatır. Film, doğa ile insan arasındaki mücadeleyi, sınıf ve ego çatışmalarını konu alır. Ayrıca, yaşanan olaylar, ünlü yazar Herman Melville'e 1851 yılında yayınladığı Moby Dick adlı eserine ilham kaynağı olmuştur.

    Gezgin korsanlar nerede?

    Gezgin Korsanlar, www.gezginkorsan.org adresindeki forum sitesinde bir araya gelmektedir. Ayrıca, Gezgin Korsanlar ile ilgili bilgilere YouTube'da "Gezgin Korsan Nedir? Gezgin Korsan Sunumu, Bursa Yelken Kulübü Çalıştayı" başlıklı videodan da ulaşılabilir.

    Asalet Gemisi kaç ton?

    ASALET gemisi, IMO 9574169, MMSI 271042325 numaralı, 2010 yapımı bir dökme yük gemisidir. Gross Tonnage (GT): 17.025. Deadweight Tonnage (DWT): 28.189. Geminin boyu 169,37 m, genişliği ise 27,20 m'dir.

    Gempo ne iş yapar?

    Gempo Metal Sanayi Tic. A.Ş. tarım sektöründe aşağıdaki ürünleri üreterek hizmet vermektedir: yedek parça; ilaçlama pompaları; plastik grubu; kalıp imalatı. Ayrıca, Gempo Metal yakın zamanda dünya tarımcılık pazarını kendine hedef pazar olarak seçmiş ve çeşitli yatırımlarla ürünlerini yurtdışı pazarına sunmuştur.

    Nusret Mayın Gemisinin kaptanı kim?

    Nusret Mayın Gemisi'nin kaptanı, farklı kaynaklarda farklı isimler olarak geçmektedir: Yüzbaşı Tophaneli İsmail Hakkı Bey. Yüzbaşı Hafız Nazmi (Akpınar) Bey. Ayrıca, geminin çarkçıbaşısı Ön Yüzbaşı Çarkçı Ali Yaşar (Denizalp) Efendi'dir.

    Bunkering ne iş yapar?

    Bunkering, gemilere yakıt ikmali yapma işidir. Bunkering işleminin üç temel aşaması vardır: 1. Hazırlık: Ekipman, araç-gereç ve saklama tanklarının hazırlanması ile güvenlik önlemlerinin alınması. 2. Bunkering: Yakıtın plana uygun olarak gemiye verilmesi. 3. Sonuçlandırma: Doğru miktarda ve türde yakıtın verildiğinden emin olunması ve sürecin tamamlanması. Ayrıca, bunkering ile gemilere yiyecek ve içme suyu gibi temel ihtiyaçların sağlanması da mümkündür.

    Yelkenli mi daha hızlı motor yat mı?

    Motorlu yatlar, yelkenli teknelerden daha hızlıdır. Bunun nedeni, motorlu yatların hareket etmek için rüzgar gücünden ziyade motorlara güvenmesidir. Yelkenli tekneler ise daha düşük hızlara sahiptir ve rüzgar yoksa ya da çok sertse seyir yapmak zorlaşabilir.

    Şahika ercümen ne kadar derine daldı?

    Şahika Ercümen'in daldığı en derin mesafeler şunlardır: 106 metre: 2023 yılında Hatay'da paletsiz değişken ağırlık kategorisinde kırdığı dünya rekoru. 100 metre: 2021 yılında Antalya'nın Kaş ilçesinde paletsiz değişken ağırlık kategorisinde kırdığı dünya rekoru. 91 metre: 2014 yılında Antalya'nın Kaş ilçesinde paletsiz değişken ağırlıkla yaptığı dalışta kırdığı CMAS dünya rekoru. 90 metre: 2019 yılında Mersin'deki Gilindire Mağarası'nda paletsiz kategoride kırdığı kadınlar dünya rekoru.

    Mersin Limanı rıhtımları kaç metre?

    Mersin Limanı'ndaki rıhtımların toplam uzunluğu 3.450 metredir. Bazı rıhtımların özellikleri: Serbest Bölge Rıhtımı: Uzunluk 280 metre, derinlik 6 metre. 4 No'lu Rıhtım: Uzunluk 130 metre, derinlik 6 metre. 5 No'lu Rıhtım: Uzunluk 180 metre, derinlik 10 metre. 6 No'lu Rıhtım: Uzunluk 20 metre, derinlik 9,6 metre (RO-RO rıhtımı).

    Yasa Denizcilik ne iş yapar?

    Yasa Denizcilik, kuru yük ve tanker taşımacılığı alanlarında faaliyet gösteren bir denizcilik firmasıdır. Kuru yük taşımacılığı kapsamında, Newcastlemax'tan Handymax'a kadar çeşitli boyutlarda 43 gemi işletmektedir. Tanker taşımacılığı alanında ise Yasa Tanker İşletmeciliği A.Ş. üzerinden hizmet vermektedir. Firma, gemilerini birinci sınıf tersanelerde inşa ettirmiş olup, ISO 9001 Kalite ve ISO 14001 Çevre Standartları ile sertifikalandırılmıştır.

    Şişme botu nereye bağlamak gerekir?

    Şişme bot, bağlama kütüğüne kayıt ettirilmelidir. Bu işlem için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Gerekli belgeleri hazırlayın: Botun CE belgesi, adınıza kayıtlı bot ve motor faturaları, motor teknik bilgileri belgesi. 2. Botun ismini belirleyin ve denizcilik.gov.tr adresinden isim onayı alın. 3. Botun üzerine ismi yazın ve çeşitli açılardan fotoğraflarını çekin. 4. Liman başkanlığına başvurun: Nüfus cüzdanı fotokopileri, belgeler ve fotoğraflarla birlikte giderek kayıt işlemini tamamlayın. Ayrıca, şişme botlar yumuşak yapıları nedeniyle keskin kenarlara sahip çapalarla zarar görebileceğinden, şişme botlara özel üretilmiş çapalar kullanılmalıdır.