• Buradasın

    Bandırma vapuru neden önemli?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bandırma Vapuru, Mustafa Kemal Atatürk'ü 19 Mayıs 1919'da Samsun'a ulaştırarak Milli Mücadele'nin başlatılmasında önemli bir rol oynamıştır 123. Bu yolculuk, Türkiye Cumhuriyeti'nin bağımsızlığına giden süreçte kritik bir adım olarak kabul edilir 34.
    Bandırma Vapuru'nun diğer önemli yönleri:
    • İlk inşa edilişi: 1878 yılında İskoçya'da yük ve yolcu vapuru olarak inşa edilmiştir 13.
    • İsim değişiklikleri: Kymi, Panderma ve son olarak Bandırma isimlerini almıştır 125.
    • Hizmet dışı kalışı: 1924 yılında hizmet dışı bırakılmış ve 1925'te hurdaya ayrılmıştır 14.
    • Müze olarak yeniden inşası: 1999-2003 yılları arasında aslına uygun olarak yeniden inşa edilmiş ve 2005 yılından itibaren müze olarak ziyaretçilerini ağırlamaktadır 145.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bandırma Vaporunun yerine ne yapıldı?

    Bandırma Vapuru'nun yerine, 2001 yılında aslına uygun bir şekilde Bandırma Vapuru Müzesi inşa edilmiştir. Bu müze, 18 Mayıs 2003 tarihinde hizmete açılmıştır.

    Bandırma Vapuru'nun hikayesi nedir?

    Bandırma Vapuru, 1878 yılında İskoçya'nın Glasgow kentinde Mac. Intyre Paisley - Huston and Cardett tersanesinde SS Trocadero adıyla inşa edilmiştir. 1910 yılında Osmanlı Seyrüsefain İdaresi'ne devredilmiş ve adı Bandırma olarak değiştirilmiştir. 1924 yılında Türkiye Seyrüsefain İdaresi tarafından hizmet dışı bırakılmış, 1925 yılında Bozmacı İlhami isimli Türk armatöre satılarak hurda olarak parçalanmıştır. 1999 yılında Samsun'da vapurun birebir replikası inşa edilmiş ve 2003 yılında Bandırma Vapuru Müzesi olarak hizmete açılmıştır.

    Bandırma Vapuru neden hurda olarak satıldı?

    Bandırma Vapuru, yaşlanması ve motorunun 1925 yılında ciddi bir arıza yapması nedeniyle hurda olarak satılmıştır. Arızanın onarımı için yapılan masraflar, geminin değerinin üzerine çıkınca, zamanın Denizyolları idaresi, Bandırma Vapuru'nu hurda fiyatına elden çıkartmaya karar vermiştir.

    Bandırma Vapuru 19 Mayıs 1919'da nereye gitti?

    19 Mayıs 1919'da Bandırma Vapuru, Samsun'a gitti. Mustafa Kemal Paşa ve silah arkadaşlarını taşıyan vapur, 16 Mayıs 1919'da İstanbul'dan yola çıkmış ve 3 günlük yolculuğun ardından Samsun'a demir atmıştır.

    Bandırma Vapurunda Atatürk'ün yanında kimler vardı?

    Mustafa Kemal Paşa'nın Bandırma Vapuru'ndaki bazı yol arkadaşları: Kurmay Albay Refet (Bele) Bey. Kurmay Albay Kazım (Dirik) Bey. Dr. Albay İbrahim Tali (Öngören) Bey. Kurmay Yarbay Mehmet Arif Bey (Ayıcı Arif). Kurmay Binbaşı Hüsrev Gerede. Topçu Binbaşı Kemal (Doğan) Bey. Dr. Binbaşı Refik Saydam. Yaver Piyade Yüzbaşı Cevat Abbas Gürer. Piyade Yüzbaşı Mustafa Vasfi Süsoy. Piyade Yüzbaşı Ali Şevket Öndersev. Ayrıca, 25 astsubay, erbaş ve er ile 25 kişilik gemi mürettebatı da vapurda bulunuyordu.

    Atatürk Bandırma Vapurunda kaç gün kaldı?

    Mustafa Kemal Atatürk, 19 Mayıs 1919 tarihinde Samsun'a ulaşana kadar Bandırma Vapuru'nda dört gün kalmıştır.

    Bandırma Vaporu Atatürk'ü neden Samsun'a götürdü?

    Bandırma Vapuru, Mustafa Kemal Atatürk'ü Samsun'a, Karadeniz bölgesindeki karışıklıklara son vermek amacıyla 9. Ordu Müfettişi olarak görevlendirildiği için götürmüştür. 19 Mayıs 1919 tarihinde Samsun'a varan Atatürk, bu tarihten itibaren Millî Mücadele’nin lideri olarak tarih sahnesine çıkmıştır.