Buradasın
Smart dönüşüm e-defter nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Smart Dönüşüm üzerinden e-Defter yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Mali Mühür Başvurusu: Gelir İdaresi Başkanlığı'ndan mali mühür veya elektronik imza temin edilmelidir 34.
- Uyumlu Yazılım Seçimi: GİB tarafından onaylanmış bir e-Defter yazılımı seçilmelidir 24.
- GİB Portalına Kayıt: edefter.gov.tr adresinden e-Defter başvuru portalı üzerinden kayıt yapılmalıdır 14.
- Gerekli Bilgilerin Girilmesi: İşletme ünvanı, vergi kimlik numarası, irtibat kurulacak kişi bilgileri gibi gerekli bilgiler doldurulmalıdır 4.
- Defterlerin Hazırlanması: Seçilen yazılım ile yevmiye defteri ve büyük defter gibi defterler, GİB'in belirlediği format ve standartlara uygun şekilde hazırlanmalıdır 4.
- Onay ve Gönderim: Defterler, mali mühür veya elektronik imza ile imzalanarak GİB'e gönderilmelidir 4.
- Saklama: Onaylanan e-Defterler, dijital ortamda en az 10 yıl boyunca saklanmalıdır 4.
e-Defter başvurusu ve süreci ile ilgili en güncel bilgiler için Gelir İdaresi Başkanlığı'nın resmi web sitesini ziyaret etmek önemlidir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: