Buradasın
Smart dönüşüm e-defter nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Smart Dönüşüm üzerinden e-Defter yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Mali Mühür Başvurusu: Gelir İdaresi Başkanlığı'ndan mali mühür veya elektronik imza temin edilmelidir 3.
- Uyumlu Yazılım Seçimi: Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından onaylanmış bir e-Defter yazılımı seçilmelidir 3.
- GİB Portalına Kayıt: edefter.gov.tr adresinden e-Defter başvuru portalı üzerinden kayıt yapılmalıdır 3.
- Gerekli Bilgilerin Girilmesi: İşletme unvanı, vergi kimlik numarası ve irtibat kurulacak kişi bilgileri gibi gerekli bilgiler doldurulmalıdır 3.
- Defterlerin Hazırlanması: Seçilen yazılım ile yevmiye defteri ve büyük defter gibi defterler, GİB'in belirlediği format ve standartlara uygun şekilde hazırlanmalıdır 3.
- Onay ve Gönderim: Defterler, mali mühür veya elektronik imza ile imzalanarak GİB'e gönderilmelidir 3.
- Saklama: Onaylanan e-Defterler, dijital ortamda en az 10 yıl boyunca saklanmalıdır 3.
e-Defter başvuru durumu edefter.gov.tr adresinden "e-Defter Başvuru Durumu Sorgulama" sekmesinden öğrenilebilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: