Buradasın
E-fatura ve e-defter geçiş ücreti nasıl hesaplanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-fatura ve e-defter geçiş ücretleri çeşitli maliyet kalemlerinden oluşur:
- Mali Mühür Ücreti: Şahıs firmaları için ortalama 2.000 TL, şirketler için ise ortalama 3.000 TL'dir 1.
- Yazılım ve Entegrasyon Ücretleri: Özel entegratörlerden hizmet alındığında, paketlere ve kullanım hacmine göre yıllık 1.500 TL ile 10.000 TL arasında değişebilir 1. ERP sistemleriyle entegrasyon maliyeti ise 10.000 TL'den başlayabilir 1.
- E-Fatura Kullanım Ücretleri: Kesilen her fatura için birim ücret ödenmesi gerekebilir, bu ücret 0,10 TL ile 0,50 TL arasında değişir 1.
- Teknik Destek ve Eğitim Maliyetleri: Bazı entegratör firmalar bu hizmetler için ekstra ücret talep edebilir, teknik destek ücretleri saatlik 500 TL'ye kadar çıkabilir 1.
2024 yılı e-defter geçiş hadleri ise şu şekildedir:
- 2022 veya müteakip hesap dönemlerinde 500 bin TL ve üzeri brüt satış hasılatı olan mükellefler 1 Ocak 2024 tarihine kadar e-deftere geçmek zorundadır 45.
- 2023 hesap dönemi brüt satış hasılatı (veya satışları ile gayrisafi iş hasılatı) 3 milyon TL ve üzeri olan mükellefler 1 Ocak 2025 tarihinde e-deftere geçiş yapmalıdır 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: