Buradasın
Turizm sektöründe performans değerlendirme nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Turizm sektöründe performans değerlendirme, çalışanların çalışma potansiyellerinin ve yeteneklerinin belirli kriterler ile değerlendirildiği bir süreçtir 1. Bu sürecin amacı, çalışanların yetenekleri ile verimli çalışma yöntemlerini anlamak ve onlara kendilerini geliştirebilmeleri için fırsat sunmaktır 1.
Turizm sektöründe performans değerlendirme yöntemleri arasında şunlar bulunur:
- Amaçlara göre değerlendirme yöntemi 3. Başarı, kişi özellikleri veya yetenekleri yerine hedef ve neticelere ulaşılması boyutuna bakılarak değerlendirilir 3.
- 360 derece değerlendirme yöntemi 5. Çalışanın, üstleri, iş arkadaşları, müşteriler ve kendisi tarafından değerlendirilmesini içerir 5.
- Sıralama yöntemi 3. Çalışanların birbirleriyle karşılaştırılmasını temel alır 3.
Performans değerlendirme süreci, planlama, uygulama ve denetim aşamalarını içerir 3. İlk olarak, performans değerlendirmenin hangi boyutta ve ne şekilde yapılacağı belirlenir 3. Ardından, kim tarafından, ne ile kıyaslanacağı ve hangi tekniklerin uygulanacağı tespit edilir 3. Son aşamada ise sonuçlar objektif bir şekilde değerlendirilerek süreç sonlandırılır 3.
Performans değerlendirme, çalışanların ödüllendirilmesi, kurumsal amaçların etrafında toplanması, iş olanaklarının iyileştirilmesi ve motivasyonun artırılması gibi faydalar sağlar 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: