Buradasın
Geri bildirimde yapılmaması gerekenler nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Geri bildirimde yapılmaması gerekenler şunlardır:
- Net olmayan ifadeler kullanmak: Belirsiz cümleler, çalışanın yanlış anlamasına yol açabilir 12.
- Gözleme dayanmayan geri bildirim vermek: Sadece varsayımlara dayanarak yapılan geri bildirimler motivasyonu olumsuz etkiler 2.
- Çalışanın başarılarını göz ardı etmek: Sadece olumsuz yönlere odaklanmak, moral düşüklüğüne neden olabilir 3.
- Geri bildirimi doğru zamanda vermemek: Olaydan çok uzun süre sonra yapılan geri bildirimler etkisini azaltır 4.
- Kişiliğe yönelik yorumlar yapmak: Çalışana doğrudan kişiliğini eleştiren geri bildirimler vermek verimsizdir 2.
- Özel konulara açık alanlarda değinmek: Çalışanı rahatsız edebilecek kişisel konulara dikkat edilmelidir 2.
- Olumsuz dil kullanmak: Savunmaya geçmesine neden olabilecek olumsuz ifadeler kullanmaktan kaçınılmalıdır 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: