• Buradasın

    Birleştirilmiş sınıfta çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Birleştirilmiş sınıfta çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri şu şekildedir:
    • Duygusal tükenme: Orta düzeyde 24.
    • Duyarsızlaşma: Düşük düzeyde 24.
    • Kişisel başarı: Orta düzeyde 24.
    Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin tükenmişlik algıları, aile, kişisel, sosyal çevre ve ekonomik kaynaklı çeşitli nedenlerle ilişkilidir 3.
    Tükenmişlik, öğretmenlerin iş yükünün fazlalığı, psikolojik ve fiziksel yorgunluk gibi durumlarla artabilir 1. Ancak, öğrencilerle etkili iletişim kurma ve problem çözme gibi konularda kendilerini başarılı görmeleri, kişisel başarı alt boyutunda düşük düzeyde tükenmişlik yaşamalarına neden olabilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Akademik tükenmişlik sendromu nedir?

    Akademik tükenmişlik sendromu, akademik personelin yaşadığı, duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve kişisel başarı duygusunun azalması ile karakterize edilen bir durumdur. Akademik tükenmişlik sendromunun bazı nedenleri: artan iş yükü; yayın yapma ve başarılı olma konusundaki yoğun baskılar ve engellenmeler; kişisel yeterliliklerin sürekli sorgulanması; akademik çalışmalara verilen desteğin azlığı; fiziki çalışma koşullarının olumsuzluğu. Akademik tükenmişlik sendromunun bazı belirtileri: fiziksel ve duygusal olarak tükenmiş hissetme; sosyal çevreden uzaklaşma; motivasyon kaybı; işe karşı kayıtsızlık. Akademik tükenmişlik sendromu, depresyon ve anksiyete gibi psikolojik sorunlara yol açabileceğinden, ruh sağlığı uzmanından yardım alınması gerekebilir.

    Özel ve resmi okullardaki öğretmenlerin tükenmişliği arasında fark var mı?

    Özel ve resmi okullardaki öğretmenlerin tükenmişliği arasında bazı farklılıklar bulunmaktadır: Özel okullarda görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri genellikle orta seviyede olup, sınıf yönetim becerileri yüksektir. Resmi okullarda görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ve sınıf yönetim becerileri genellikle yüksek seviyededir. Özel okullarda kıdemi düşük olan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri daha yüksektir. Resmi okullarda ise çalışma şartlarının daha rahat olması, işi kaybetme kaygısının olmaması ve kurumsal beklentinin daha tolere edilebilir düzeyde olması gibi faktörler, tükenmişlik düzeylerini etkilememektedir. Her iki okulda da öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Bu sonuçlar, yapılan araştırmalara dayanmaktadır ve farklı sonuçlar elde edilebilecek başka çalışmalar da olabilir.

    Resmi ve özel okullardaki sınıf öğretmenlerinin tükenmişlik düzeyleri nedir?

    Özel okullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin tükenmişlik düzeyleri ile resmi okullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin tükenmişlik düzeyleri arasında farklılıklar bulunmaktadır. Özel okullarda görev yapan öğretmenler: Tükenmişlik düzeyleri orta seviyede olup, sınıf yönetim becerileri yüksektir. Resmi okullarda görev yapan öğretmenler: Tükenmişlik düzeyleri ve sınıf yönetim becerileri yüksektir. Ayrıca, hem özel hem de resmi okullarda görev yapan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ile sınıf yönetim becerileri arasında bir ilişki bulunmamaktadır.

    Öğretmenlik mesleğinin itibar kaybı yaşadığı ve ekonomik koşulların da bu durumu etkilediği çeşitli araştırmalarda belirtilmektedir.

    Öğretmenlik mesleğinin itibar kaybı yaşadığı ve ekonomik koşulların da bu durumu etkilediği çeşitli araştırmalarda belirtilmektedir. Bu durumu ele alan bazı araştırmalar şunlardır: Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi'nde yayımlanan "Öğretmenlik Mesleğindeki İtibar Kaybı Nedenleri Üzerine Bir İnceleme" başlıklı makale, öğretmenlik mesleğinin toplum, okul ve basın-yayın organları nezdinde itibar kaybı yaşadığını ortaya koymuştur. ResearchGate platformunda yer alan "Öğretmenlik Mesleğinin İtibarı: Fenomenolojik Bir Araştırma" başlıklı çalışma, mesleki itibarın ekonomik yetersizlikler ve çalışma şartlarının kötüleşmesi nedeniyle düştüğünü belirtmiştir. Eğitim Reformu Girişimi sitesinde yayımlanan bir yazıda, öğretmenlik mesleğinin itibarsızlaşmasının, öğretmenlerin düşük ücretle ve güvencesiz çalışmasından kaynaklandığı ifade edilmiştir. Ayrıca, 2013 yılı TÜİK verilerine göre, eğitim fakültesi mezunu her dört kişiden birinin istihdam edilmediği ve öğretmenlik yapmayanların genellikle eğitim dışı alanlarda çalıştığı belirtilmiştir.

    Öğretmenlerin çalışma koşulları nelerdir?

    Öğretmenlerin çalışma koşulları şu şekilde özetlenebilir: Çalışma Süresi: Öğretmenler haftalık ortalama 40 saat çalışır. İzin: Öğretmenlerin yıllık izni yoktur, ancak yaz ayları boyunca 3 aylık tatil süreleri vardır. Görev Tanımı: Öğretmenler, ödev hazırlama, ders içi sunum hazırlama, öğrencilerin gelişimlerini takip etme ve velilerle iletişim sağlama gibi görevlere sahiptir. Ek Ders Ücreti: Öğretmenler, girdikleri ek ders karşılığında ek ücret alabilirler. Özel Sektör ve Devlet: Özel kurumlarda çalışma koşulları, eğitim kurumunun kendi bünyesine göre ayarlanırken, devlete atanmak için KPSS sınavına girip yeterli puan almak gereklidir. Öğretmenlerin çalışma koşulları, yasal düzenlemeler ve kurum politikalarına göre değişiklik gösterebilir.

    Birleştirilmiş sınıfların avantajları nelerdir?

    Birleştirilmiş sınıfların avantajları şunlardır: 1. Öğretmenin Etkin Kullanımı: Birden fazla sınıfın tek bir öğretmen tarafından eğitilmesi, öğretmenin daha verimli kullanılmasını sağlar. 2. Maliyet Tasarrufu: Az mevcutlu sınıflara birden fazla öğretmen vermek yerine, iki derslikli okullar yapılarak daha çok yerleşim yerine okul açma imkânı doğar. 3. Akran Öğrenmesi: Farklı yaş, deneyim ve bilgiye sahip öğrencilerin bir arada bulunması, birbirlerinden öğrenmelerine ve yardımlaşmalarına olanak tanır. 4. Kendi Kendine Çalışma Becerisi: Öğrenciler, sınıf mevcudunun az olması nedeniyle kendi kendilerine çalışma ve sorumluluk alma becerilerini kazanırlar. 5. Sosyal Beceriler: Öğrenciler, grup çalışmaları ve sosyal etkinlikler sayesinde sosyalleşme ve işbirliği yapma imkanı bulurlar.

    Çalışma hayatında iş stresi ve tükenmişlik nedir?

    Çalışma hayatında iş stresi ve tükenmişlik şu şekilde tanımlanabilir: 1. İş Stresi: Bir kişinin iş yerindeki görevleri, sorumlulukları veya çalışma ortamı nedeniyle yaşadığı psikolojik baskıdır. 2. Tükenmişlik: Daha ileri bir aşamadır ve genellikle stresin devamlı hale gelmesiyle ortaya çıkar.