• Buradasın

    İhvanı Safa'nın kurucusu kimdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İhvân-ı Safâ topluluğunun kurucuları olarak genellikle Zeyd b. Rifâa, Ebû Süleyman Muhammed b. Ma’şer el-Büstî el-Makdisî, Ebü’l-Hasan Ali b. Hârûn ez-Zencânî, Ebû Ahmed el-Mihricânî ve Avfî kabul edilir 345.
    Ancak, topluluğun gerçek kurucuları ve üyeleri hakkında kesin bilgiler bulunmamaktadır; çünkü topluluk, düşüncelerini "Resâilü İhvâni’s-Safâ" adlı ansiklopedi niteliğindeki eserlerde gizlemiştir 135.

    Konuyla ilgili materyaller

    İhvan ı Safa'nın varlık felsefesi hangi filozofa yakındır?

    İhvan-ı Safa'nın varlık felsefesinin hangi filozofa yakın olduğuna dair kesin bir bilgi bulunmamakla birlikte, bazı filozoflarla benzerlikler taşıdığı düşünülmektedir: Yeni Eflatunculuk: İhvan-ı Safa, varlık anlayışında Yeni Eflatunculuk görüşünün etkisi altında kalmıştır. Platon: Platon'un idealar dünyası ve "İyi" olan "Bir" (Tanrı) anlayışı, İhvan-ı Safa'nın düşünceleriyle benzerlik gösterir. Plotinus: Plotinus'un "Bir"den taşan ilk mevcut olarak akıl anlayışı, İhvan-ı Safa'nın kozmik ve ontik akıl hiyerarşisiyle örtüşür. Kindî: İslam felsefesi bağlamında Kindî'nin ontolojik ve epistemolojik akıl anlayışı, İhvan-ı Safa'nın düşünceleriyle bazı paralellikler taşır. İhvan-ı Safa'nın varlık felsefesi, bu filozofların yanı sıra Pisagor, Aristoteles ve Sabiiler'in öğretilerini de içerir.

    İhvan'ı Safâ'nın varlık hiyerarşisi nedir?

    İhvan-ı Safâ'nın varlık hiyerarşisi şu şekilde özetlenebilir: Yaratıcı (Bir). Akıl (Ayl). Ruh (Nufs). Evrensel İnsan ve Varlık Zinciri. İhvan-ı Safâ, varlık hiyerarşisini soyuttan somuta doğru bir modellemeyle açıklamaya çalışmıştır. İhvan-ı Safâ'ya göre, türler arası geçişe imkan yoktur; ancak, aralarında hiyerarşik bir düzen bulunan türlerin kendi içinde kemale doğru bir seyir izlediği anlayışı hakimdir.

    İhvan ne anlama gelir?

    İhvan kelimesi Arapça kökenli olup, "kardeşler ve arkadaşlar" anlamına gelir. TDK'ya göre ihvan kelimesinin iki farklı anlamı vardır: 1. İlk anlamı: Kardeş kadar yakın olan, birbirlerine kin ve haset gütmeyen arkadaşlar, dostlar. 2. İkinci anlamı: Aynı tarikata mensup olan dervişler. Ayrıca, ihvan kelimesi şu anlamlara da gelir: İhvan-ı din: Din kardeşleri, yani Müslümanlar. İhvan-ı savabet: Çocukluk arkadaşları. İhvan-ı İslam: İslam kardeşleri. İhvan-ı kalbi: Kalben arkadaş ve dost olanlar.

    İhvan ı Safa bilgi anlayışı nedir?

    İhvân-ı Safâ'nın bilgi anlayışı şu temel özelliklere dayanır: Bilgi Aşamaları: Bilgi, duyular, kanıtlama ve akıl-sezgi yoluyla elde edilir. Kaynaklar: Bilgi kaynakları olarak duyu, akıl, burhan, vahiy ve ilham kabul edilir. Epistemolojik Yaklaşım: İhvân-ı Safâ, akıl ve sezgi arasında bir yol bulmaya çalışır, bu da onların düşüncelerinin mistik bir boyut kazanmasına yol açar. Eğitim Aşamaları: Eğitim, farklı yaş gruplarına göre düzenlenir; örneğin, 12-30 yaş arası gençler öğretmenlerin sözlerine uymaya teşvik edilirken, 30-40 yaş arasındakilere dünya ile ilgili felsefî bilgiler öğretilir. Seçmecilik: Farklı din ve bilimlerin bilgilerini bir araya getiren eklektik bir yöntem kullanırlar.

    İsmail Yakıt İhvan-ı Safa felsefesinde bilgi problemi ne anlatıyor?

    İsmail Yakıt'ın "İhvan-ı Safa Felsefesinde Bilgi Problemi" adlı eseri, İhvan-ı Safa felsefesindeki bilgi anlayışını ele alır. Bu anlayışa göre bilgi, üç aşamada elde edilir: 1. Duyular: Aşağı varlık katlarının bilgisini sağlar. 2. Kanıtlama: Daha üstün varlıkların bilgisini kazandırır. 3. Akıl ve Sezgi: İnsanın kendi özünün bilgisini elde etmesini sağlar, bu da bilginin en yüksek aşamasıdır. Eserde ayrıca, bilginin kaynağı ve meydana gelişi, ispatlama yöntemleri ve mistik sezgi ile kazanılan bilgi türleri de incelenir.

    İhvanın kökeni nedir?

    İhvan, Arapça "kardeş" anlamına gelen "ah" kelimesinden türemiştir ve "kardeşler, arkadaşlar" demektir. İhvan-ı Müslimin (Müslüman Kardeşler) ise, 1928 yılında Mısır'ın İsmailiye şehrinde, Hasan el-Benna ve arkadaşları tarafından kurulmuştur.

    İhvan ı Safa'ya göre varlık kaça ayrılır?

    İhvan-ı Safa'ya göre varlık, iki ana kategoriye ayrılır: 1. Ruhanî âlem: Heyula, nefis ve akıl gibi soyut varlıklardan oluşur. 2. Cismanî âlem: Dört unsur (ateş, hava, su, toprak) ve bu unsurlardan meydana gelen madenler, bitkiler ve hayvanlar gibi fiziksel varlıklardan oluşur. Ayrıca, cismanî âlem, ay-altı ve ay-üstü olarak iki alt kategoriye ayrılır; ay-üstü âlem oluş ve bozuluşa konu olmayan, ay-altı âlem ise oluş ve bozuluşun gerçekleştiği yerdir.