• Buradasın

    İhvanı Safa'nın kurucusu kimdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İhvân-ı Safâ topluluğunun kurucuları olarak genellikle Zeyd b. Rifâa, Ebû Süleyman Muhammed b. Ma’şer el-Büstî el-Makdisî, Ebü’l-Hasan Ali b. Hârûn ez-Zencânî, Ebû Ahmed el-Mihricânî ve Avfî kabul edilir 345.
    Ancak, topluluğun gerçek kurucuları ve üyeleri hakkında kesin bilgiler bulunmamaktadır; çünkü topluluk, düşüncelerini "Resâilü İhvâni’s-Safâ" adlı ansiklopedi niteliğindeki eserlerde gizlemiştir 135.

    Konuyla ilgili materyaller

    İsmail Yakıt İhvan-ı Safa felsefesinde bilgi problemi ne anlatıyor?

    İsmail Yakıt'ın "İhvân-ı Safâ Felsefesinde Bilgi Problemi" adlı eseri, İhvân-ı Safâ'nın bilgi anlayışını ele almaktadır. İhvân-ı Safâ'ya göre bilgi problemi, hakikatin araştırılması ve bu hakikate ulaşmanın yolları üzerine kuruludur. Yakıt'ın eserinde vurgulanan ana noktalar şunlardır: 1. Bilgi Kaynakları: İhvân-ı Safâ, bilgiyi dört kaynaktan elde ettiğini belirtir: bilge ve filozofların kitapları, kutsal kitaplar, astronomi ve jeoloji eserleri ile Allah'ın ilham yoluyla bildirdiği ilâhî kitaplar. 2. Bilgi Edinme Yolları: Bilgi edinme süreci, duyular, akıl ve burhan (kesin kanıt) yoluyla gerçekleşir. 3. Epistemolojik Yaklaşım: Yakıt, İhvân-ı Safâ'nın epistemolojisinde anti-dogmatik bir yol izlediğini, yani bilgiyi olduğu gibi kabul etmek yerine eleştirel bir yaklaşımla ele aldığını savunur. 4. Felsefe ve Hikmet: Felsefe, İhvân-ı Safâ için sadece teorik bir çaba değil, aynı zamanda kişinin davranışlarını düzenleyen pratik bir boyut da taşır.

    İhvan ı Safa'nın varlık felsefesi hangi filozofa yakındır?

    İhvan-ı Safa'nın varlık felsefesi, Neo-Platonculuk ve Pisagorculuk gibi felsefi akımlara yakındır.

    İhvan ı Safa'ya göre varlık kaça ayrılır?

    İhvan-ı Safa'ya göre varlık, iki ana kategoriye ayrılır: 1. Ruhani Varlıklar: Tanrı, küllî nefis, ilk heyûlâ ve tabiat gibi maddeden bağımsız, nûrânî varlıklardır. 2. Cismanî Varlıklar: Madenler, bitkiler, hayvanlar ve insanlardan oluşan, yer kaplayan somut varlıklardır.

    İhvanın kökeni nedir?

    "İhvan" kelimesinin kökeni, Arapça "iḫvān" kelimesine dayanmaktadır.

    İhvan ne anlama gelir?

    İhvan kelimesi Arapça kökenli olup, "kardeşler ve arkadaşlar" anlamına gelir. TDK'ya göre ihvan kelimesinin iki farklı anlamı vardır: 1. İlk anlamı: Kardeş kadar yakın olan, birbirlerine kin ve haset gütmeyen arkadaşlar, dostlar. 2. İkinci anlamı: Aynı tarikata mensup olan dervişler. Ayrıca, ihvan kelimesi şu anlamlara da gelir: İhvan-ı din: Din kardeşleri, yani Müslümanlar. İhvan-ı savabet: Çocukluk arkadaşları. İhvan-ı İslam: İslam kardeşleri. İhvan-ı kalbi: Kalben arkadaş ve dost olanlar.

    İhvan'ı Safâ'nın varlık hiyerarşisi nedir?

    İhvan-ı Safâ'nın varlık hiyerarşisi şu şekilde sıralanabilir: 1. Tanrı: Varlığın en üst mertebesi, bütün varlığın kaynağı ve sebebidir. 2. Külli Akıl: Tanrı'dan vasıtasız bir şekilde fışkıran ilk varlıktır. 3. Külli Nefs: Külli Akıl'dan fışkıran, onun vasıtasıyla var edilen ruhani bir güçtür. 4. İlk Heyula: Külli Nefs'ten fışkıran, ruhani bir cevherdir. 5. Tabiat: Dört unsur (ateş, hava, su, toprak) ve bu unsurlardan meydana gelen varlıklar (madenler, bitkiler, hayvanlar). Bu hiyerarşide insan, Ay feleğinin altındaki varlıkların en değerlisidir ve ruhsal tekamül yoluyla meleklerin saf mertebesine ulaşabilir.

    İhvan ı Safa bilgi anlayışı nedir?

    İhvân-ı Safâ'nın bilgi anlayışı şu temel özelliklere dayanır: Bilgi Aşamaları: Bilgi, duyular, kanıtlama ve akıl-sezgi yoluyla elde edilir. Kaynaklar: Bilgi kaynakları olarak duyu, akıl, burhan, vahiy ve ilham kabul edilir. Epistemolojik Yaklaşım: İhvân-ı Safâ, akıl ve sezgi arasında bir yol bulmaya çalışır, bu da onların düşüncelerinin mistik bir boyut kazanmasına yol açar. Eğitim Aşamaları: Eğitim, farklı yaş gruplarına göre düzenlenir; örneğin, 12-30 yaş arası gençler öğretmenlerin sözlerine uymaya teşvik edilirken, 30-40 yaş arasındakilere dünya ile ilgili felsefî bilgiler öğretilir. Seçmecilik: Farklı din ve bilimlerin bilgilerini bir araya getiren eklektik bir yöntem kullanırlar.