• Buradasın

    Teminat olarak gösterilen taşınmazın satışı nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Teminat olarak gösterilen bir taşınmazın satışı, genellikle iki farklı süreçte gerçekleştirilir: ipotek kaldırma ve icra yoluyla satış.
    1. İpotek Kaldırma: Taşınmaz üzerindeki ipoteğin kaldırılması için öncelikle borcun kapatılması gerekir 1. Daha sonra, banka veya ipotek alacaklısına başvurulur ve ipoteğin kaldırılması talebi noter ve Trafik Tescil Müdürlüğü'ne bildirilir 1. Borcun ödendiğine dair belgeler ibraz edilerek ipotek kaydı silinir 1.
    2. İcra Yoluyla Satış: Taşınmaz, borç ödenmediği takdirde alacaklı tarafından icra yoluyla satılabilir 2. Bu süreç şu adımları içerir:
      • İlan: Taşınmazın satışı, icra dairesi tarafından en az bir ay önce ilan edilir 24.
      • Açık Artırma: Birinci ve ikinci artırma işlemleri yapılır, en yüksek teklifi veren kişiye taşınmaz satılır 24.
      • Satış Bedeli: Satış bedeli peşin olarak ödenir veya icra memuru alıcıya bir süre verebilir 2.
      • Mükellefiyetler Listesi: Taşınmaz üzerindeki tüm ayni hak sınırlamaları listelenir ve bu liste alıcı için tapu sicili hükmündedir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Teminat hangi hallerde istenir?

    Teminat, hukuk muhakemesinde aşağıdaki hallerde istenir: 1. Türkiye'de mutad meskeni olmayan Türk vatandaşları dava açtıklarında, davacı yanında davaya müdahil olarak katıldıklarında veya takip yaptıklarında. 2. Davacının daha önceden iflasına karar verilmiş, hakkında konkordato veya uzlaşma suretiyle yeniden yapılandırma işlemlerinin başlatılmış bulunması ve borç ödemeden aciz belgesinin varlığı gibi sebeplerle ödeme güçlüğü içinde olduğunu belgelemesi durumunda. 3. Davanın görülmesi sırasında teminatı gerektiren durum ve koşulların ortaya çıkması halinde mahkeme tarafından. 4. Mecburi dava ve takip arkadaşlığında, bu yükümlülüğün tüm davacılar bakımından mevcut olması halinde. Teminat kararı, mahkeme tarafından kendiliğinden verilir ve teminatın tutarı ile şekli hakim tarafından serbestçe belirlenir.

    Taşınmaz mal neleri kapsar?

    Taşınmaz mal, fiziksel olarak bir yerden başka bir yere taşınamayan, sabit bir konumu olan her türlü mülkü kapsar. Bu tanımın kapsamına giren temel unsurlar şunlardır: Arazi ve arsa. Bina ve yapılar. Müştemilat. Ayrıca, taşınmaz mallar arasında su kaynakları, madenler ve bitkiler gibi yer altı ve yer üstü kaynakları da yer alır.

    Taşınmaz kaydı nasıl devredilir?

    Taşınmaz kaydının devri için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Gerekli Belgeler: Tapu devir dilekçesi, nüfus cüzdanı veya pasaport, tapu senedi, boşanma kararı (eğer devir boşanma protokolüne dayanıyorsa), imar durumu belgesi, DASK poliçesi gibi belgeler hazırlanmalıdır. 2. Tapu Dairesine Başvuru: İlgili tapu dairesine randevu alınarak başvurulmalıdır. 3. Harç ve Vergilerin Ödenmesi: Tapu devir işlemi sırasında tapu harcı ve diğer gerekli vergiler ödenmelidir. 4. İmza İşlemleri: Tüm belgeler teslim edilip formlar doldurulduktan sonra, hem alıcı hem de satıcı tapu dairesinde hazır bulunarak imzalarını atmalıdır. Hukuki Danışmanlık: İşlemlerin sorunsuz ilerlemesi için bir avukattan hukuki danışmanlık alınması önerilir.

    Taşınmaz mal devri ve satış farkı nedir?

    Taşınmaz mal devri ve satış kavramları, gayrimenkul işlemlerinde farklı anlamlar taşır: 1. Taşınmaz Mal Devri: Bir taşınmaz malın mülkiyetinin bir kişiden diğerine geçirilmesi işlemidir. 2. Satış: Taşınmaz malın mülkiyetinin belirli bir bedel karşılığında bir kişiden diğerine devredilmesi işlemidir. Özetle, devir genel bir terim olup, mülkiyetin geçişini ifade ederken; satış, devrin belirli bir bedel karşılığında gerçekleşmesi durumunu belirtir.

    Taşınmazın devri nasıl ispat edilir?

    Taşınmazın devrinin ispat edilmesi için aşağıdaki belgeler ve işlemler gereklidir: 1. Tapu Devir Dilekçesi: İlgili tapu dairesine başvurarak tapu devir dilekçesi doldurulmalıdır. 2. Nüfus Cüzdanı veya Pasaport: Hem devreden hem de devralan kişilerin nüfus cüzdanları veya pasaportları aslı ve fotokopisi. 3. Tapu Senedi: Devredilecek taşınmazın tapu senedinin aslı veya tapu dairesinden alınacak çıktısı. 4. Boşanma Kararı: Eğer devir, boşanma protokolüne dayanıyorsa, boşanma kararının kesinleşmiş sureti. 5. DASK Poliçesi: Devredilecek taşınmaz için zorunlu deprem sigortası olan DASK poliçesi. İşlem adımları: 1. Gerekli belgelerle birlikte tapu dairesine başvuru yapılır ve randevu alınır. 2. Tapu harcı ve diğer vergiler ödenir. 3. Hem devreden hem de devralan kişilerin tapu dairesinde hazır bulunarak imzalarını atmaları gerekir. Bu süreç, herhangi bir aksaklık yaşamamak adına bir avukat yardımı ile daha güvenli hale getirilebilir.

    Rehinli malın satış bedeli kime ödenir?

    Rehinli malın satış bedeli, rehinli alacaklıya ödenir.

    Teminat bedeli ne demek?

    Teminat bedeli farklı bağlamlarda farklı anlamlara gelebilir: 1. Elektrik Aboneliği: Teminat bedeli, elektrik aboneliği başlangıcında tedarik firmasına ödenen ve abonelikten ayrılındığında firmaya ödenmemiş bir borcunuz yoksa size geri ödenen bir bedeldir. 2. Sigorta: Teminat, sigorta bağlamında, belirli bir ücret karşılığında sigortalanan mal, şahıs veya hizmetlerin hasar alması durumunda sigorta kuruluşları tarafından poliçede belirlenen maddeler dikkate alınarak yapılan hasar tazminatını ifade eder. 3. İhale: Teminat, ihalelerde ihaleye katılmak isteyen kişilerin teklif edilen bedelin belirli bir yüzdesini göstermeleri gereken bir güvencedir ve bu bedel geçici, kesin veya ek kesin teminat olarak adlandırılabilir.