Site yönetimi tüzüğü, sitelerde yaşayan tüm kat maliklerini ve kiracıları kapsayan, sitenin işleyişini ve yönetimini düzenleyen bir belgedir 13.
Bu tüzükte yer alan bazı konular şunlardır:
- Yönetim kurulu ve görevleri: Siteyi yönetmek, genel kurul kararlarını uygulamak, ortak alanları korumak ve Kat Mülkiyeti Kanunu'nda belirtilen diğer görevleri yerine getirmek 15.
- Genel kurul toplantıları: Sitede yaşayan tüm kat maliklerinden oluşan genel kurulun yılda en az bir kez toplanması ve yönetim kurulunun seçimi, aidatların belirlenmesi gibi önemli kararları alması 13.
- Aidatların belirlenmesi ve tahsili: Aidatların miktarı, genel kurulda kat maliklerinin oyları ile belirlenir ve aidat borçlularına ihtarname gönderilerek yasal işlemlere başvurulabilir 1.
- Ortak alanların kullanımı: Havuz, park, spor salonu gibi ortak alanların kullanımı ile ilgili kurallar ve yaptırımlar 1.
- Yönetim planı: Sitenin işleyişine ilişkin kuralları ve prosedürleri belirleyen belge 12.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: