Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İstirahat raporunun SGK'ya gönderilmesi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- e-SGK veya e-Bildirge Portalı: Çalışılmadığına dair bildirim, SGK'nın işverenlere yönelik online platformu olan e-SGK (e-Bildirge) portalı üzerinden, "Çalışılmadığına Dair Bildirim Girişi" uygulaması kullanılarak elektronik ortamda yapılır 25.
- Kullanıcı Şifresi: İşveren, sisteme kendi şifresiyle giriş yapar 4.
- Çalışan Bilgileri: İlgili çalışanın raporu, T.C. Kimlik Numarası veya rapor tarihine göre aranır 5.
- Onay: Rapor, "çalışmamıştır" seçeneği işaretlenerek onaylanır ve bildirim SGK'ya gönderilir 45.
Bildirim Süresi: Bu işlem, istirahat süresinin bittiği tarihin içinde bulunduğu aya ait Aylık Prim ve Hizmet Belgesinin (APHB) veya Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinin (MPHB) SGK'ya verilmesi gereken yasal sürenin sonuna kadar yapılmalıdır 5.
Önemli Notlar:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: