İSG kurulu sekretaryası, iş güvenliği uzmanının tam zamanlı çalışma zorunluluğu olmayan işyerlerinde şu şekilde yapılır: Kurul sekretaryası, insan kaynakları, personel, sosyal işler veya idari ve mali işleri yürütmekle görevli bir kişi tarafından yürütülür. Kurul sekreteri, kurul faaliyetlerinin koordinasyonunu sağlar. Sekreter, kurul ile ilgili tüm bilgi ve belgeleri muhafaza eder, kurulda kimlere dağıtım yapılacağına karar verilmişse o kişilere dağıtımını yapar. Toplantıların duyurulması, zamanında yapılması ve görüşülen konular ile alınan kararların tutanaklarının tutulması ve dağıtımı çalışmalarını yürütür. İşyeri sağlık ve güvenlik plan ve programlarının taslak çalışmalarını yapar ve kurulun onayına sunar. Mevzuat değişikliklerini takip için bir sistem oluşturur ve düzenli olarak kurula raporlar sunar.