Buradasın
İşe gelmeyen personel için nasıl tutanak tutulur?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İşe gelmeyen personel için tutanak tutmak, belirli adımları izlemeyi gerektirir:
- Tutanakta Yer Alması Gerekenler: Tutanakta işverenin adı, adresi, SGK işyeri sicil numarası, işçinin adı, soyadı, TC kimlik numarası ve işe gelmediği tarih gibi bilgiler yer almalıdır 4.
- Şahitlerin İmzası: İşçinin işe gelmediğine dair şahitlerin imzası ve tanıklığı da tutanakta bulunmalıdır 34.
- Noter Bildirimi: Tutanak hazırlandıktan sonra, işçinin bilinen en son adresine noter aracılığıyla yazı gönderilmeli ve işçinin işe gelmediği günler tek tek belirtilmelidir 13.
- Mazeret Talebi: İşçiye, verilen bildirim süresi içinde mazereti varsa, bu mazereti belgelere dayandırarak açıklaması talep edilmelidir 13.
- Fesih İşlemi: Eğer işçi, bildirim süresi içinde mazeret belgelerini ibraz etmezse, iş sözleşmesi haklı nedenle feshedilebilir 13.
Bu süreçte, tutanağın yasal usulüne uygun şekilde hazırlanması ve tüm belgelerin eksiksiz olması önemlidir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: