• Buradasın

    657 DMK 8 maddesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 8. maddesi, devlet memurlarının resmi sıfatlarının gerektirdiği itibar ve güvene layık olduklarını hizmet içindeki ve dışındaki davranışlarıyla göstermek zorunda olduklarını ve devlet memurlarının işbirliği içinde çalışmalarının esas olduğunu belirtir 235.
    Ayrıca, bu madde kapsamında devlet memurlarının;
    • Siyasi partiye üye olmaları, siyasi parti, kişi veya zümrenin yararını veya zararını hedef tutan davranışlarda bulunmaları yasaktır 24.
    • Dil, ırk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din ve mezhep gibi ayrım yapmaları yasaktır 24.
    • Siyasi ve ideolojik amaçlı beyan ve eylemlerde bulunmaları yasaktır 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

      Yanıtı değerlendir

      5 kaynak

      1. gysakademi.com
        1
      2. 2
      3. ab.gov.tr
        3
      4. lexpera.com.tr
        4
      5. 5

    Konuyla ilgili materyaller

    657 DMK kaç maddeden oluşur?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu (DMK), 120 maddeden oluşmaktadır.

    399 ve 657 farkı nedir?

    399 ve 657 sayılı kanunlara tabi memurlar arasındaki bazı farklar şunlardır: Mali durum: 399 sayılı KHK'ya tabi sözleşmeli personelin ücretleri, genellikle memurlardan daha yüksektir. Adaylık süresi: 399'a tabi kit kurumlarda adaylık süresi 6 aydan fazla olmaz ve ilk dönem 6 aylık sözleşme imzalanır. Askerlik durumu: 399 sayılı KHK'ya tabi personel, askerlik süresince ücretsiz izinli sayılır ve askerlik görevinin bitmesinin ardından çalıştığı kuruma başvurabilir; kurumun da bu personeli yeniden işe başlatma yükümlülüğü vardır. Tayin hakkı: Hem kurum içi hem de diğer KİT'ler arasında tayin hakları vardır. Vekalet: 399 sayılı KHK'ya tabi personel, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 86. maddesi kapsamında başka bir sözleşmeli personel pozisyonuna vekalet edemez. İstifa sonrası geri dönüş: İstifa eden memurun memurluğa geri dönme hakkı varken, sözleşmeli personelin göreve geri dönme hakkı yoktur. Muvafakat: 657 kadrolardan 399 KİT kurumlara geçiş, istifa edip 10-15 gün içinde yapılabilirken, 657 kadrolardan başka bir 657 kuruma geçiş için kurumun muvafakati gereklidir. Vergi kesintisi: Sözleşmeli personelin vergi kesintileri, bazı ücret unsurlarının vergiye tabi olmaması nedeniyle memurlara göre daha düşüktür.

    5442 ve 657 arasındaki fark nedir?

    5442 ve 657 arasındaki fark, iki farklı kanun olan İl İdaresi Kanunu (5442) ve Devlet Memurları Kanunu (657) arasındaki farktır. 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu, il, ilçe ve bucak gibi mülki idare bölümlerinin kuruluşunu ve bu bölümlerdeki idari yapıların işleyişini düzenler. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ise, devlet memurlarının görev ve sorumluluklarını, atama ve terfi işlemlerini, mali haklarını ve diğer özlük işlerini düzenler. İki kanun arasındaki bazı farklar şunlardır: Geçici Görevlendirme: 5442 sayılı kanun hükümlerine göre yapılacak geçici görevlendirme için süre belirtilmezken, 657 sayılı kanuna göre geçici görevlendirmenin bir süresi olmalıdır. Uygulanacak Hükümler: 657 sayılı kanuna göre, memur olduğu için 657 hükümleri uygulanırken, 5442 sayılı kanuna göre özel kanunlar uygulanır.

    657 sayılı DMK'nın 1 kısmı nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun (DMK) 1. kısmı, Genel Hükümler başlığı altında yer alır ve şu bölümleri içerir: Kapsam, Amaç, Temel İlkeler, İstihdam Şekilleri. Tarafsızlık ve Devlete Bağlılık. Basına Bilgi veya Demeç Verme, Resmi Belge ve Araçların Kullanımı. Hediye Alma ve Menfaat Sağlama Yasağı. Denetimindeki Teşebbüsten Menfaat Sağlama Yasağı. Gizli Bilgileri Açıklama Yasağı.

    657 Dmk'nın 7. bölümü nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 7. bölümü, "Genel Haklar" başlığı altında yer alır. Bu bölümde aşağıdaki maddeler bulunur: Müracaat, şikayet ve dava açma (Madde 21). Hediye alma, menfaat sağlama yasağı (Madde 29). 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun tamamına aşağıdaki sitelerden ulaşılabilir: strateji.iyte.edu.tr; kamusen.org.tr; ogm.gov.tr.

    657 ve 696 KHK arasındaki fark nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu (657 KHK) ve 696 sayılı Kanun Hükmünde Kararname (KHK) arasındaki bazı farklar şunlardır: 657 KHK, genel olarak devlet memurlarının istihdam şekillerini, kariyer ve liyakat ilkelerini düzenler. 696 KHK, özellikle taşeron işçilerin kadroya geçirilmesi, belirli kadro ve pozisyonlara atama işlemleri gibi konuları kapsar. Ayrıca, 696 KHK ile sürekli işçi kadrolarına geçirilme süreci düzenlenmiş ve bu kadroların ihdas edilme yöntemi belirlenmiştir.

    4924 ve 657 farkı nedir?

    4924 ve 657 sayılı kanunlar arasındaki bazı farklar şunlardır: Maaş ve Ek Ödemeler: 4924'e tabi personel, döner sermayeden yararlanır ancak nöbet parası alamazken, 657'ye tabi personel maaş, döner sermaye, nöbet parası, hasta nakil parası gibi tüm mali haklara sahiptir. Tayin Hakları: 4924'te eş, eğitim ve sağlık gibi mazeret tayinleri bulunmaz, sadece becayiş ve belirli durumlarda nakil hakkı vardır. Sosyal Güvence: 4924'e tabi personel Emekli Sandığı'na, 657'ye tabi personel ise SSK'ya bağlıdır. Kadro Geçişi: 4924'e tabi personel, belirli koşulları sağladığında 657'ye geçebilir. Bu bilgiler, genel hatları itibarıyla farklılıklarını özetlemektedir; detaylı bilgi için ilgili kanunların tam metinleri incelenmelidir.