• Buradasın

    6502 sayılı kanunda yer alan diğer talepler nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'da yer alan diğer talepler şunlardır:
    1. Ayıp oranında bedel indirimi: Tüketici, satın aldığı üründe meydana gelen ayıp veya kusur nedeniyle satış bedelinden indirim talep edebilir 12.
    2. Ücretsiz onarım: Tüketici, arızalanan ürün için ücretsiz onarım talep edebilir, ancak bu talebin aşırı masraf gerektirmemesi gerekir 12.
    3. Sözleşmeden dönme: Tüketici, ödediği bedelin tamamını geri alarak sözleşmeden dönme hakkına sahiptir 12.
    4. Ayıpsız misli ile değişim: Tüketici, ayıpsız bir misli ile ürünün değiştirilmesini talep edebilir 12.
    5. Tazminat talebi: Tüketici, seçimlik haklarından birini kullanırken aynı zamanda Türk Borçlar Kanunu hükümlerine göre tazminat da talep edebilir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    6502 sayılı kanun tüketici hakları nelerdir?

    6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında tüketicilere tanınan bazı temel haklar şunlardır: 1. Ayıplı Mal ve Hizmetler: Tüketiciler, ayıplı mal veya hizmetler için bedel iadesi, malın yenisiyle değiştirilmesi, tamir veya fiyat indirimi talep edebilirler. 2. Cayma Hakkı: Mesafeli satışlarda (internet, telefon vb.) tüketiciler, 14 gün içinde hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkına sahiptir. 3. Garanti ve Satış Sonrası Hizmetler: Dayanıklı tüketim mallarında 2 yıl garanti süresi zorunludur ve tüketiciler, garanti kapsamında ücretsiz tamir hakkı gibi haklara sahiptir. 4. Yanıltıcı Reklamlar ve Haksız Sözleşmeler: Tüketiciyi yanlış yönlendiren reklamlar ve tek taraflı haksız sözleşme hükümleri yasaktır. 5. Taksitli Satış ve Erken Ödeme Hakları: Tüketiciler, taksitli satışlarda erken ödeme yaparak faiz indiriminden faydalanabilir ve teslimat yapılmadığında sözleşmeyi feshedebilirler[6]. Ayrıca, tüketiciler, yaşadıkları uyuşmazlıklar için Tüketici Hakem Heyetleri'ne başvurabilirler.

    6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve BTK yönetmelikleri gereği, hizmet sağlayıcı "daha iyi bir hizmete geçiş hakkını engelleyen ve tüketiciyi zorlayıcı şartlar içeren" uygulamalar nelerdir?

    6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve BTK yönetmeliklerine göre, hizmet sağlayıcıların "daha iyi bir hizmete geçiş hakkını engelleyen ve tüketiciyi zorlayıcı şartlar içeren" uygulamaları şunlardır: 1. Mal veya hizmetin satışını belirli koşullara bağlama: Ticari veya mesleki amaçlarla hareket edenler, bir mal veya hizmetin satışını, kendisi tarafından belirlenen miktar, sayı, ebat gibi koşullara ya da başka bir mal veya hizmetin satın alınması şartına bağlayamaz. 2. Sözleşmeden dönme hakkının kısıtlanması: Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarını kullanmasını zorlaştıran veya engelleyen uygulamalar yasaktır. 3. Ücretsiz onarım veya değişim haklarının orantısız güçlükleri: Bu hakların kullanılması, sağlayıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecekse tüketici bu hakları kullanamaz. 4. Cayma hakkının kısıtlanması: Finansal hizmetlere ilişkin mesafeli sözleşmelerde, tüketicinin sözleşmeyi sona erdirme talebini herhangi bir uzaktan iletişim aracıyla iletmesi yeterlidir ve daha ağır koşullar içeren bir yöntem kullanmak zorunda bırakılamaz.

    6502 Sayılı Kanun 14 madde nedir?

    6502 Sayılı Kanun'un 14. maddesi, ayıplı hizmetten sorumluluğu düzenler: Buna göre, sağlayıcı hizmeti sözleşmeye uygun olarak ifa etmekle yükümlüdür ve aşağıdaki durumlarda açıklamanın içeriği ile bağlı olmaz: - reklam yoluyla yapılan açıklamalardan haberdar olmadığını ispat ederse; - açıklamanın içeriğinin hizmet sözleşmesinin kurulduğu tarihte düzeltildiğini ispat ederse; - hizmet sözleşmesinin kurulması kararının bu açıklama ile nedensellik bağı içermediğini ispat ederse. Ayrıca, hizmetin ayıplı ifa edilmesi durumunda tüketici aşağıdaki seçimlik haklarından birini kullanabilir: - hizmetin yeniden görülmesi; - hizmet sonucu ortaya çıkan eserin ücretsiz onarımı; - ayıp oranında bedelden indirim; - sözleşmeden dönme.

    6502 sayılı kanun 15. madde ayıplı hizmet nedir?

    6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 15. maddesine göre ayıplı hizmet, aşağıdaki tanımlara uyan hizmetlerdir: 1. Sözleşmeye aykırı ifa: Hizmetin, sözleşmede belirlenen süre içinde başlamaması veya taraflarca kararlaştırılmış olan ve objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması. 2. Reklam açıklamalarından kaynaklanan ayıp: Hizmet sağlayıcısı tarafından bildirilen, internet portalında veya reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerden bir veya birden fazlasını taşımaması. 3. Kullanım amacını karşılamayan hizmet: Yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içermesi. Tüketicinin bu ayıplı hizmetler karşısında seçimlik hakları ise hizmetin yeniden görülmesi, ücretsiz onarım, ayıp oranında bedelden indirim veya sözleşmeden dönme olarak belirlenmiştir.

    6502 tüketici hakları kaç yıl?

    6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a göre, ayıplı maldan sorumluluk, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda ise bu süre taşınmazın teslim tarihinden itibaren beş yıldır.

    6502 sayılı kanun kapsamında ayıplı mal nedir?

    6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması veya objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır. Ayıplı mal ayrıca şu özellikleri de içerebilir: - Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımaması; - Satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olması; - Muadili olan malların kullanım amacını karşılamaması, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içermesi.

    4077 ve 6502 sayılı kanunlar arasındaki fark nedir?

    4077 ve 6502 sayılı kanunlar arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Kapsam Genişliği: 6502 sayılı kanun, 4077 sayılı kanuna göre kapsamı daha genişletmiştir. 2. Yeni Hukuki İşlemler: 6502 sayılı kanunla birlikte eser sözleşmesi, sigorta sözleşmesi gibi hukuki işlemler de tüketici işlemi olarak kabul edilmiştir. 3. Cayma Hakkı: 6502 sayılı kanunla cayma hakkı süresi 7 günden 14 güne çıkarılmıştır. 4. Ayıplı Mal ve Hizmet Tanımı: 6502 sayılı kanunla ayıplı mal ve hizmet tanımı AB yönergelerine paralel olarak yeniden yapılmıştır.