• Buradasın

    6502 Sayılı Kanun 14 madde nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    6502 Sayılı Kanun'un 14. maddesi, ayıplı hizmetten sorumluluğu düzenler 12:
    Buna göre, sağlayıcı hizmeti sözleşmeye uygun olarak ifa etmekle yükümlüdür ve aşağıdaki durumlarda açıklamanın içeriği ile bağlı olmaz 2:
    • reklam yoluyla yapılan açıklamalardan haberdar olmadığını ispat ederse 2;
    • açıklamanın içeriğinin hizmet sözleşmesinin kurulduğu tarihte düzeltildiğini ispat ederse 2;
    • hizmet sözleşmesinin kurulması kararının bu açıklama ile nedensellik bağı içermediğini ispat ederse 2.
    Ayrıca, hizmetin ayıplı ifa edilmesi durumunda tüketici aşağıdaki seçimlik haklarından birini kullanabilir 13:
    • hizmetin yeniden görülmesi 1;
    • hizmet sonucu ortaya çıkan eserin ücretsiz onarımı 1;
    • ayıp oranında bedelden indirim 1;
    • sözleşmeden dönme 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    6502 Sayılı Kanun'a göre cayma hakkı nedir?

    6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a göre cayma hakkı, tüketicilerin, mesafeli sözleşmelerde, yani online alışveriş gibi uzaktan yapılan alışverişlerde, 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeden ve cezai şart ödemeden ürünü iade etme hakkıdır. Bu hak, ürünün tüketiciye teslim edildiği günden itibaren başlar.

    6502 sayılı kanun nedir?

    6502 sayılı kanun, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun olarak bilinir. Bu kanunun amacı: - Kamu yararına uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliğini korumak; - Ekonomik çıkarlarını gözetmek; - Zararlarını tazmin edici önlemler almak; - Çevresel tehlikelerden korunmasını sağlamak; - Tüketiciyi aydınlatıcı ve bilinçlendirici önlemleri düzenlemek. Kapsamı: Her türlü tüketici işlemi ve tüketiciye yönelik uygulamaları kapsar.

    4077 ve 6502 sayılı kanunlar arasındaki fark nedir?

    4077 ve 6502 sayılı kanunlar arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Kapsam Genişliği: 6502 sayılı kanun, 4077 sayılı kanuna göre kapsamı daha genişletmiştir. 2. Yeni Hukuki İşlemler: 6502 sayılı kanunla birlikte eser sözleşmesi, sigorta sözleşmesi gibi hukuki işlemler de tüketici işlemi olarak kabul edilmiştir. 3. Cayma Hakkı: 6502 sayılı kanunla cayma hakkı süresi 7 günden 14 güne çıkarılmıştır. 4. Ayıplı Mal ve Hizmet Tanımı: 6502 sayılı kanunla ayıplı mal ve hizmet tanımı AB yönergelerine paralel olarak yeniden yapılmıştır.

    6502 sayılı kanun kapsamında ayıplı mal nedir?

    6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması veya objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır. Ayıplı mal ayrıca şu özellikleri de içerebilir: - Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımaması; - Satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olması; - Muadili olan malların kullanım amacını karşılamaması, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içermesi.

    6502 sayılı kanun 15. madde ayıplı hizmet nedir?

    6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 15. maddesine göre ayıplı hizmet, aşağıdaki tanımlara uyan hizmetlerdir: 1. Sözleşmeye aykırı ifa: Hizmetin, sözleşmede belirlenen süre içinde başlamaması veya taraflarca kararlaştırılmış olan ve objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması. 2. Reklam açıklamalarından kaynaklanan ayıp: Hizmet sağlayıcısı tarafından bildirilen, internet portalında veya reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerden bir veya birden fazlasını taşımaması. 3. Kullanım amacını karşılamayan hizmet: Yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içermesi. Tüketicinin bu ayıplı hizmetler karşısında seçimlik hakları ise hizmetin yeniden görülmesi, ücretsiz onarım, ayıp oranında bedelden indirim veya sözleşmeden dönme olarak belirlenmiştir.

    Tüketici hakları yönetmeliği 15 madde nedir?

    Tüketici Hakları Yönetmeliği'nin 15. maddesi, ayıplı hizmet durumunda tüketicinin sahip olduğu seçimlik hakları düzenler: 1. Hizmetin yeniden görülmesi. 2. Ücretsiz onarım. 3. Ayıp oranında bedelden indirim. 4. Sözleşmeden dönme. Bu seçimlik haklardan biri kullanıldığında, sağlayıcı talebi yerine getirmekle yükümlüdür ve tüm masraflar kendisi tarafından karşılanır.