• Buradasın

    6502 sayılı kanun tüketici hakları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'da yer alan bazı tüketici hakları şunlardır:
    • Ayıplı mal durumunda:
      • Sözleşmeden dönme 123;
      • Ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme 123;
      • Ücretsiz onarım talep etme 123;
      • Ayıpsız bir misli ile değiştirme talep etme 123.
    • Cayma hakkı:
      • On dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma 123.
    • Diğer haklar:
      • Satıcı veya sağlayıcıdan, kendi el yazısıyla sözleşme tarihini yazmasını ve sözleşmeyi imzalamasını talep etme 135;
      • Sözleşmenin bir nüshasını alma 135;
      • Mal veya hizmetin sunulduğunu ispat etme 135.
    Ayrıca, ücretsiz onarım veya hizmetin yeniden görülmesinin sağlayıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici bu hakları kullanamaz 123.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tüketici Hakem Heyeti Yönetmeliği'ne göre tüketici kimdir?

    Tüketici Hakem Heyeti Yönetmeliği'ne göre tüketici, ticari veya mesleki olmayan amaçlarla hareket eden gerçek veya tüzel kişidir.

    6502 sayılı kanun 15. madde ayıplı hizmet nedir?

    6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 15. maddesine göre ayıplı hizmet, sözleşmede belirlenen süre içinde başlamaması veya taraflarca kararlaştırılmış olan ve objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan hizmettir. Ayrıca, hizmet sağlayıcısı tarafından bildirilen, internet portalında veya reklam ve ilanlarında yer alan özellikleri taşımayan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler de ayıplı hizmet olarak kabul edilir. Ayıplı hizmetin tespiti durumunda tüketici, hizmetin yeniden görülmesi, hizmet sonucu ortaya çıkan eserin ücretsiz onarımı, ayıp oranında bedelden indirim veya sözleşmeden dönme haklarından birini kullanmakta serbesttir.

    6502 tüketici hakları kaç gün içinde iade edilir?

    6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'a göre, tüketiciler uzaktan yapılan alışverişlerde (internet, telefon yoluyla gibi) 14 gün, kapıdan satışlarda yine 14 gün ve taksitli alışverişlerde ise 7 gün içerisinde, hiçbir gerekçe ileri sürmeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir.

    4077 ve 6502 sayılı kanunlar arasındaki fark nedir?

    4077 ve 6502 sayılı kanunlar arasındaki bazı farklar şunlardır: Kapsam: 6502 sayılı kanun, kapsam maddesini genişleterek hukuki işlem niteliği taşımayan ancak tüketiciye yönelik uygulamalardan kaynaklanan uyuşmazlıkları da kapsamına almıştır. Ayıplı Mal ve Hizmet Tanımları: 6502 sayılı kanun, ayıplı mal ve hizmeti daha detaylı bir şekilde tanımlamıştır. İspat Yükü: 6502 sayılı kanun, teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim anında var olduğunu kabul eder ve bu durumda malın ayıpsız olduğunu ispat yükü satıcıya aittir. Seçimlik Haklar: 6502 sayılı kanun, tüketicinin ayıplı mal nedeniyle dört seçimlik hakka sahip olduğunu düzenler. Sözleşmeler: 6502 sayılı kanun, sözleşmelerin açık, anlaşılır, sade bir dilde ve en az 12 punto büyüklüğünde düzenlenmesini zorunlu kılar. Bu farklar, 6502 sayılı kanunun tüketiciye daha fazla koruma sağlamayı amaçladığını göstermektedir.

    6502 Sayılı Kanun'a göre cayma hakkı nedir?

    6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a göre cayma hakkı, tüketicinin herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeden belirli süreler içinde sözleşme veya alışverişten dönme hakkıdır. Cayma hakkının olduğu alışveriş yöntemleri: Mesafeli sözleşmeler: İnternet veya telefon yoluyla yapılan satışlar. Taksitli satışlar: Satıcının yaptığı taksitli satışlar. Kapıdan satışlar: Satıcının iş yeri dışında gerçekleştirdiği satışlar. Ön ödemeli konut satış sözleşmeleri. Tüketici kredisi sözleşmeleri. Finansal hizmetlere ilişkin mesafeli sözleşmeler. Cayma hakkı süresi: Mesafeli satış sözleşmeleri: 14 gün. Taksitli satışlar: 7 gün. Cayma hakkının kullanılabilmesi için, bildirimin belirlenen süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir.

    6502 tüketici kanunu hangi bakanlığa bağlıdır?

    6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'na bağlıdır.

    6502 sayılı kanun tüketici hakem heyeti internet cayma dilekçesi nasıl gönderilir?

    6502 sayılı kanun kapsamında tüketici hakem heyetine internet üzerinden cayma dilekçesi göndermek hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, cayma hakkının kullanılması için genel olarak şu adımlar izlenir: 1. Cayma bildiriminin hazırlanması: Islak imzalı cayma bildirim formu veya abonelik iptal dilekçesi hazırlanmalıdır. 2. Gönderim: Bu formun fotokopisi (2 adet) ve aslı (iadeli-taahhütlü olarak gönderilmelidir) ilgili firmaya iletilmelidir. 3. Ek belgeler: Ürünün ilgili belgelerinin (fatura vb.) fotokopisi de eklenmelidir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin, 14 günlük süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Daha detaylı bilgi ve destek için 0272 512 50 00 numaralı telefondan Sandıklı Kaymakamlığı Tüketici Hakem Heyeti ile iletişime geçilebilir.