• Buradasın

    4077 ve 6502 sayılı kanunlar arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    4077 ve 6502 sayılı kanunlar arasındaki temel farklar şunlardır:
    1. Kapsam Genişliği: 6502 sayılı kanun, 4077 sayılı kanuna göre kapsamı daha genişletmiştir 1. 4077 sayılı kanun sadece "tüketici işlemleri"ni kapsamına alırken, 6502 sayılı kanun hukuki tüketici işlemleri yanı sıra tüketiciye yönelik uygulamalardan kaynaklanan uyuşmazlıkları da kanun kapsamına dahil etmiştir 12.
    2. Yeni Hukuki İşlemler: 6502 sayılı kanunla birlikte eser sözleşmesi, sigorta sözleşmesi gibi hukuki işlemler de tüketici işlemi olarak kabul edilmiştir 2.
    3. Cayma Hakkı: 6502 sayılı kanunla cayma hakkı süresi 7 günden 14 güne çıkarılmıştır 45.
    4. Ayıplı Mal ve Hizmet Tanımı: 6502 sayılı kanunla ayıplı mal ve hizmet tanımı AB yönergelerine paralel olarak yeniden yapılmıştır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    6502 Sayılı Kanun'a göre cayma hakkı nedir?

    6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a göre cayma hakkı, tüketicilerin, mesafeli sözleşmelerde, yani online alışveriş gibi uzaktan yapılan alışverişlerde, 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeden ve cezai şart ödemeden ürünü iade etme hakkıdır. Bu hak, ürünün tüketiciye teslim edildiği günden itibaren başlar.

    4077 sayılı yasa nedir?

    4077 sayılı yasa, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun olarak bilinir. Bu kanunun amacı, kamu yararına uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, aydınlatıcı, eğitici, zararlarını tazmin edici ve çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı önlemleri almaktır. Kanun, mal ve hizmet piyasalarında tüketicinin taraflardan birini oluşturduğu her türlü tüketici işlemini kapsar.

    6502 tüketici hakları nelerdir?

    6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında tüketicilerin sahip olduğu bazı temel haklar şunlardır: 1. Ayıplı Mal ve Hizmetler: Tüketiciler, ayıplı mal veya hizmet aldıklarında bedel iadesi, malın yenisiyle değiştirilmesi, tamir veya fiyat indirimi talep edebilirler. 2. Cayma Hakkı: Mesafeli satışlarda (internet, telefon yoluyla yapılan alışverişlerde) 14 gün içinde hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkı vardır. 3. Garanti ve Satış Sonrası Hizmetler: Dayanıklı tüketim mallarında 2 yıl garanti süresi zorunludur ve tüketiciler ücretsiz tamir hakkı gibi haklara sahiptir. 4. Yanıltıcı Reklamlar ve Haksız Sözleşmeler: Tüketiciyi yanlış yönlendiren reklamlar ve tek taraflı, adil olmayan sözleşme hükümleri yasaktır. 5. Ekonomik Çıkarların Korunması: Tüketicilere, ürün ve hizmet kıyaslaması yapabilecek kadar uygun fiyatlarla mal ve hizmet sunulması gerekir. Ayrıca, tüketiciler yaşadıkları uyuşmazlıkları çözmek için Tüketici Hakem Heyetleri'ne başvurabilirler.

    6502 sayılı kanun 15. madde ayıplı hizmet nedir?

    6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 15. maddesine göre ayıplı hizmet, aşağıdaki tanımlara uyan hizmetlerdir: 1. Sözleşmeye aykırı ifa: Hizmetin, sözleşmede belirlenen süre içinde başlamaması veya taraflarca kararlaştırılmış olan ve objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması. 2. Reklam açıklamalarından kaynaklanan ayıp: Hizmet sağlayıcısı tarafından bildirilen, internet portalında veya reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerden bir veya birden fazlasını taşımaması. 3. Kullanım amacını karşılamayan hizmet: Yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içermesi. Tüketicinin bu ayıplı hizmetler karşısında seçimlik hakları ise hizmetin yeniden görülmesi, ücretsiz onarım, ayıp oranında bedelden indirim veya sözleşmeden dönme olarak belirlenmiştir.

    Tüketici hakları hangi kanunlara tabidir?

    Tüketici hakları, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a tabidir.

    Tüketici hakları yönetmeliği neleri kapsar?

    Tüketici Hakları Yönetmeliği, tüketicilerin haklarını ve korunmasını kapsayan çeşitli konuları içerir: 1. Bilgilenme Hakkı: Tüketicilerin mal ve hizmetler hakkında doğru ve eksiksiz bilgi alma hakkı. 2. Seçme Hakkı: Tüketicilerin çeşitli mal ve hizmetler arasında tercih yapabilme hakkı. 3. Cayma Hakkı: Tüketicilerin belirli bir süre içinde hiçbir gerekçe göstermeden satın aldıkları malı geri verebilme hakkı. 4. Tazmin Edilme Hakkı: Tüketicilerin mal veya hizmet alımlarında zarar gördüklerinde mağduriyetlerinin giderilmesi hakkı. 5. Ekonomik Çıkarların Korunması Hakkı: Tüketicilerin aldatılmama, mağdur edilmeme ve uygun koşullarda mal ve hizmet sunma hakkı. 6. Sağlıklı Bir Çevrede Yaşama Hakkı: Temiz ve sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı. 7. Temsil Edilme Hakkı: Tüketicilerin kendilerini ilgilendiren konularda düşünce ve görüşlerini bildirme hakkı. Ayrıca, Tüketici Hakem Heyetleri Yönetmeliği kapsamında, tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için il ve ilçe merkezlerinde hakem heyetlerinin kurulması ve çalışmaları da düzenlenir.

    6502 sayılı kanun kapsamında ayıplı mal nedir?

    6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması veya objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır. Ayıplı mal ayrıca şu özellikleri de içerebilir: - Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımaması; - Satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olması; - Muadili olan malların kullanım amacını karşılamaması, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içermesi.