Buradasın
Süreç yönetimi nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Süreç yönetimi, bir organizasyonun belirli hedeflere ulaşmak için izlediği iş süreçlerini planlama, tasarlama, uygulama, izleme ve sürekli olarak iyileştirme faaliyetlerinin bütünüdür 13.
Süreç yönetimi genellikle şu aşamalardan oluşur:
- Planlama ve analiz: Mevcut süreçlerin detaylı incelenmesi ve temel performans göstergelerinin belirlenmesi 13.
- Tasarım ve modelleme: Süreçler için tasarımların hazırlanması ve alternatif senaryoların değerlendirilmesi 13.
- Uygulamanın gerçekleştirilmesi: Planlanan değişikliklerin adım adım uygulanması 13.
- Değerlendirme: Değişikliklerin gözlemlenmesi, verilerin toplanması ve etkilerinin ölçülmesi 13.
- Optimizasyon ve iyileştirme: Süreçlerdeki problemlere çözümler üretilmesi 13.
Süreç yönetiminde dijital imkanlardan yararlanmak, iş akışlarını modelleme ve otomatik ölçme gibi yöntemlerle verimliliği artırabilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: