Buradasın
Kurul toplantısı nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Genel kurul toplantısı yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir:
- Çağrı: Toplantı, yönetim kurulu tarafından veya belirli durumlarda (örneğin, sermayenin %10'una sahip pay sahipleri) mahkeme izniyle başka bir pay sahibi tarafından çağrılır 12. Çağrı, toplantıdan en az iki hafta önce yapılır ve toplantı yeri ile gündemi içerir 13.
- Katılım: Genel kurula, yönetim kurulu tarafından hazırlanan katılabilecekler listesinde yer alan tüm pay sahipleri veya temsilcileri katılabilir 24.
- Toplantı Yönetimi: Toplantı, bir başkan ve başkanlığı oluşturacak yetkililer tarafından yönetilir 24.
- Gündem: Toplantıda, açılış, yönetim kurulu raporunun okunması, finansal tabloların müzakeresi, kâr dağıtımı gibi maddeler görüşülür 24.
- Oylama: Kararlar, toplantıda hazır bulunanların çoğunluğunun olumlu oyuyla alınır 3.
- Tutanak: Toplantı devam ederken her detay bir tutanağa kaydedilir ve bu tutanak, toplantı başkanı ve Bakanlık temsilcisi tarafından imzalanmadıkça geçerli olmaz 34.
Önemli Notlar:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: