Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle işletilen projelerde geçiş garantisi, döviz kuru üzerinden belirlenir ve bu garanti, güncel kurla yeniden hesaplanır. Örneğin, 1 Temmuz 2025 itibarıyla Osmangazi Köprüsü’nde sürücü geçiş için 795 TL öderken, Hazine araç başına 1.388 TL fark ödeyerek şirketin aldığı toplam geçiş ücretini 2.183 TL’ye tamamlar. Geçiş garantisinin hesaplanmasıyla ilgili diğer detaylar şu şekildedir: Optimum ücret ve geçiş sayısı: Garanti, projeden en fazla araç geçebilecek ve devletin en fazla para toplayabileceği şekilde belirlenir. Gelir paylaşımı: Garanti aşıldığında, fazla geçen araçların yüzde 30’u devlete, yüzde 70’i görevli şirkete ödenir. Hazine ödemeleri: Garanti edilen araç sayıları tutturulamazsa, devlet ilgili şirkete ödeme yapar.