Buradasın
Müşteri farkındalığının 5 aşaması nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri farkındalığının 5 aşaması şu şekildedir:
- Habersizlik (Completely Unaware) 12. Müşteri, bir sorunu veya ihtiyacı olduğunun farkında değildir 2.
- Sorunun Farkındalığı (Problem Aware) 12. Müşteri, bir sorunu olduğunu bilir ancak çözümlerin farkında değildir 2.
- Çözüm Farkındalığı (Solution Aware) 12. Müşteri, sorununun çözümünü bilir ancak henüz bir ürün veya hizmet seçmemiştir 2.
- Ürüne Duyarlılık (Product Aware) 1. Müşteri, ürünü bilir ancak satın alma noktasına gelmemiştir 3.
- Tam Farkındalık (Most Aware) 13. Müşteri, ürünü tanır ve sever ancak bir engel nedeniyle satın alma gerçekleştirmez 3.
Bu aşamalar, müşterinin satın alma yolculuğuna başladığı andan itibaren geçirdiği süreçleri kapsar 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: