Buradasın
Müşteri memnuniyeti ve müşteri ilişkileri arasındaki fark nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri memnuniyeti ve müşteri ilişkileri arasındaki temel farklar şunlardır:
- Müşteri Memnuniyeti:
- Müşterinin bir ürün veya hizmetten beklediği değer ile aldığı hizmet arasındaki farkın olumlu yönde olması olarak tanımlanır 3.
- Genellikle her alışveriş veya hizmet deneyimi için ayrı ayrı değerlendirilir 5.
- Ölçümü, müşteri memnuniyeti (CSAT) skoru ve net tavsiye skoru (NPS) gibi yöntemlerle yapılır 4.
- Müşteri İlişkileri:
- Marka ile etkileşim halindeyken müşterilerle ne kadar iyi ilgilenildiğini ifade eder 2.
- Talepleri gözden geçirmek, satış yapmak yerine müşterilerle gerçekten ilgilenmeyi, ihtiyaçlarını dinlemeyi ve doğru çözümü bulmayı içerir 2.
- Müşteri ilişkileri, müşteri memnuniyetinden daha az sıklıkla dile getirilen bir terimdir 2.
Özetle, müşteri memnuniyeti daha çok tek seferlik etkileşimlere odaklanırken, müşteri ilişkileri markanın müşterilerle olan tüm etkileşimlerinin toplamını kapsar ve uzun vadeli bir ilişkiyi ifade eder.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: