Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yapılandırmacılık, öğrenmenin nasıl gerçekleştiğine ilişkin bir kuramdır 2. Bu yaklaşıma göre bilgi, birey tarafından çevresi ile etkileşimleri ve bilişsel süreçleri doğrultusunda aktif olarak inşa edilir 13.
Yapılandırmacılığın temel ilkeleri:
- Öğrenci merkezli öğrenme: Öğrenciler, öğrenme sürecinin merkezinde yer alır ve aktif rol oynar 34.
- Ön bilgilerin kullanımı: Yeni bilgilerin yapılandırılmasında öğrencilerin mevcut bilgileri ve deneyimleri temel alınır 34.
- Sosyal etkileşim: Öğrenme, sosyal bir süreç olarak görülür ve grup çalışmaları ile tartışmalar yoluyla gerçekleşir 34.
- Öz-düzenleme: Öğrenciler, kendi öğrenme süreçlerini planlama, izleme ve değerlendirme sorumluluğunu alır 3.
Yapılandırmacılığın türleri:
- Bilişsel yapılandırmacılık: Bilgi, bireyin bilişsel yapıları üzerine işlenerek yapılandırılır 24.
- Sosyal yapılandırmacılık: Öğrenme, sosyal etkileşimlerle gerçekleşir ve kültürel çevrenin etkisi önemlidir 14.
- Radikal yapılandırmacılık: Bilgi, bireysel deneyime dayalı olarak öznel biçimde yapılandırılır 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: