• Buradasın

    Türkiye Yüzyili Maarif Modeli hangi müfredat?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024 yılı itibarıyla uygulanmaya başlanan yeni müfredat olarak bilinmektedir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli neden değişti?
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin değişme nedenleri şunlardır: 1. Çağdaş ve dinamik bir eğitim yapısı oluşturma: Yeni müfredat, öğrencilerin 21. yüzyıl becerileriyle donatılmasını ve daha donanımlı bireyler olarak yetişmelerini hedefler. 2. Bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum: Eğitimde kaliteyi artırmak ve toplumun ihtiyaçlarını karşılamak için müfredatın güncellenmesi gereklidir. 3. Öğrenci merkezli yaklaşım: Öğrencilerin bireysel yeteneklerini ve ilgilerini dikkate alarak, onların aktif katılımını sağlayan öğretim yöntemlerinin benimsenmesi. 4. Fırsat eşitliğini sağlama: Dezavantajlı grupların da eğitimde başarılı olabilmesi için eşit eğitim imkanlarına erişimin sağlanması.
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli neden değişti?
    Türkiye Maarif Modeli ilkokulda hangi dersler var?
    Türkiye Maarif Modeli ilkokulda aşağıdaki dersler bulunmaktadır: 1. Türkçe. 2. Matematik. 3. Hayat Bilgisi. 4. Sosyal Bilgiler. 5. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi. 6. Fen Bilimleri (3-8. sınıflar). 7. İnsan Hakları, Vatandaşlık ve Demokrasi (4. sınıf). Ayrıca, okul öncesi eğitim programı kapsamında da çeşitli dersler yer almaktadır.
    Türkiye Maarif Modeli ilkokulda hangi dersler var?
    Türkiye Yüzyılı maarif Modeli'nde kaç ders var?
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında 26 dersin öğretim programı bulunmaktadır.
    Türkiye Yüzyılı maarif Modeli'nde kaç ders var?
    Türkiye Yüzyili Maarif Modeli'nde Türk Dili ve Edebiyati dersi için neler değişti?
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde Türk Dili ve Edebiyatı dersi için yapılan değişiklikler şunlardır: 1. Dil Becerilerine Odaklanma: Ders, sadece dil bilgisi kurallarını değil, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeye odaklanır. 2. Tematik Yaklaşım: Her sınıf düzeyinde 4 zorunlu tema belirlenmiştir. 3. Metin Türleri: Hiper metin, infografik, grafik simge, vlog, belgesel gibi yeni metin türleri müfredata eklenmiştir. 4. Edebiyat Atölyesi: Öğrencilerin edebiyatla tanışmaları ve metinler aracılığıyla üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeleri için edebiyat atölyeleri kurulmuştur. 5. Kademeli Sorumluluk Devri Modeli: Dil becerilerinin ölçme ve değerlendirilmesinde kullanılacak strateji, yöntem ve teknikler bu modele göre belirlenmiştir. 6. Aile Katılımı: Dersle ilişkili sınıf dışı etkinlik ve görevlerin tasarlanmasında ailelerin katılımı desteklenir.
    Türkiye Yüzyili Maarif Modeli'nde Türk Dili ve Edebiyati dersi için neler değişti?
    Türkiye Yüzyili Maarif Modelinde hangi beceriler var?
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde yer alan beceriler şu şekilde sınıflandırılabilir: 1. Kavramsal Beceriler: Temel ve bütünleşik becerileri içeren, zihinsel faaliyetlerin ürünü olan becerilerdir. 2. Alan Becerileri: Kavramsal becerileri ve/veya alana özgü bütünleşik becerileri kapsayan becerilerdir. 3. Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri: Benlik, sosyal yaşam ve ortak birleşik becerileri içeren becerilerdir. 4. Okuryazarlık Becerileri: Sistem okuryazarlığı gibi çeşitli okuryazarlık türlerini kapsayan becerilerdir. 5. Eğilimler: Tüm becerilerin tetikleyicisi olarak kullanılan unsurlardır. Ayrıca, Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi kapsamında adalet, saygı ve sorumluluk gibi çatı değerler etrafında kümelenen yirmi değer de bu modele dahildir.
    Türkiye Yüzyili Maarif Modelinde hangi beceriler var?
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ne zaman uygulanacak?
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılında okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, lise hazırlık ve 9. sınıf düzeylerinde uygulanacaktır.
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ne zaman uygulanacak?
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ölçme araçları nelerdir?
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne uygun ölçme araçları şunlardır: 1. Çalışma Kâğıtları: Öğrenme çıktılarını ve süreç bileşenlerini ölçen çalışma kâğıtları. 2. Açık Uçlu Sorular: Öğrencilerin bilgi, anlayış ve düşünme becerilerini ölçen sorular. 3. Performans Görevleri: Öğrencilerin gerçek yaşam problemlerini çözerek performanslarını değerlendirdikleri görevler. 4. Portfolyolar: Öğrencilerin projelerini, ödevlerini ve diğer çalışmalarını içeren dijital portfolyolar. 5. Öz ve Akran Değerlendirme Formları: Öğrencilerin kendilerini ve akranlarını değerlendirmelerine olanak tanıyan formlar. 6. Kontrol Listeleri ve Dereceli Puanlama Anahtarları: Öğrencilerin başarılarının objektif ölçütlere göre değerlendirilmesi için kullanılan araçlar. Bu ölçme araçları, öğrencilerin bütüncül gelişimini ve süreç odaklı değerlendirilmesini amaçlamaktadır.
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ölçme araçları nelerdir?