• Buradasın

    Türkiye Yüzyili Maarif Modeli'nde Türk Dili ve Edebiyati dersi için neler değişti?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde Türk Dili ve Edebiyatı dersi için yapılan bazı değişiklikler:
    • 4 dil becerisi odaklı yaklaşım: Dinleme, konuşma, yazma ve anlama becerileri temel alınarak eğitim yapılandırıldı 1.
    • Metin türleri: Hiper metin, infografik, grafik simge, vlog gibi yeni metin türleri müfredata dahil edildi 1.
    • Tema sayısı: Tema sayısı 6'ya düşürüldü 1.
    • Edebi eserler ve film analizleri: Her dönem iki edebi eser ve bir eleştirel film analizi yapılması kararlaştırıldı 2.
    • Öğrenci merkezli yaklaşım: Yaratıcılığı ve eleştirel düşünmeyi teşvik eden bir eğitim modeli benimsendi 3.
    • Çağdaş edebi eserler: Öğrencilerin çağdaş edebi eserlerle etkileşime girmesi ve çağın edebiyat anlayışını fark etmesi hedeflendi 3.
    Bu değişiklikler, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmelerini, edebiyatla tanışmalarını ve estetik zevk kazanmalarını sağlamayı amaçlıyor 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde kaç okuryazarlık becerisi var?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde 9 okuryazarlık becerisi bulunmaktadır. Bu beceriler şunlardır: 1. Bilgi Okuryazarlığı. 2. Dijital Okuryazarlık. 3. Finansal Okuryazarlık. 4. Görsel Okuryazarlık. 5. Kültür Okuryazarlığı. 6. Vatandaşlık Okuryazarlığı. 7. Veri Okuryazarlığı. 8. Sürdürülebilirlik Okuryazarlığı. 9. Sanat Okuryazarlığı.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde kaç beceri var?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde beş ana beceri bulunmaktadır: 1. Türkçe Alan Becerileri: Anlama ve anlatma becerileri (dinleme/izleme, okuma, yazma, konuşma). 2. Matematik Alan Becerileri: Matematiksel muhakeme, problem çözme, temsil, veri ile çalışma, araç ve teknoloji ile çalışma. 3. Fen Bilimleri Alan Becerileri: Bilimsel çıkarım yapma, gözlem, model oluşturma, sorgulama, deney yapma. 4. Sosyal Bilimler Alan Becerileri: Coğrafi gözlem, sorgulama, değişim ve sürekliliği algılama, eleştirel sosyolojik düşünme. 5. Yabancı Dil Alan Becerileri: Anlama, anlatma, okuma, yazma. Ayrıca, kavramsal beceriler, sosyal-duygusal öğrenme becerileri, okuryazarlık becerileri ve eğilimler de modelde yer almaktadır.

    Türkiye Yüzyili Maarif Modelinde öğretmenin rolü nedir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde öğretmenin rolü, öğrenci merkezli bir anlayış çerçevesinde bilgi, beceri, eğilim ve değerlerin kazandırılmasında rehberlik ve kolaylaştırıcılık yapmaktır. Öğretmenlerin bazı görevleri: Öğrenme sürecini tasarlama: Öğretmenler, öğrenme sürecini öğrenci merkezli bir biçimde planlar. Rehberlik etme: Öğrencilere bilgi, beceri, eğilim ve değerlerin kazandırılmasında rehberlik eder. Akran iş birliğini sağlama: Öğrencilerin akranlarıyla iş birliği yapabilecekleri öğrenme ortamları hazırlar. Günlük hayatla ilişkilendirme: Öğrencilerin öğrenilen bilgi ve becerileri gerçek hayatta nasıl kullanabileceklerini anlamalarına yardımcı olur. Mesleki gelişim: Kendi uygulamalarını sistematik olarak değerlendirir ve geliştirir.

    Türkiye Yüzyili Maarif Modeli'nde kaç tane ortak metin var?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında bir ortak metin bulunmaktadır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi sınıflara uygulanacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2025-2026 eğitim öğretim yılında aşağıdaki sınıf düzeylerinde uygulanacaktır: Okul öncesi: Anasınıfı ve uygulama sınıfları. İlkokul: 1. ve 2. sınıflar. Ortaokul: 5. ve 6. sınıflar. Lise: Hazırlık, 9. ve 10. sınıflar.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi müfredat?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2024 yılında yayımlanan ve 2025-2026 eğitim yılında kademeli olarak uygulamaya konulacak olan yeni müfredat taslağıdır. Modelin uygulanacağı sınıflar: Anaokulu: Anasınıfı ve uygulama sınıfları. İlkokul: 1. ve 2. sınıflar. Ortaokul: 5. ve 6. sınıflar. Lise: Hazırlık, 9. ve 10. sınıflar.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli nasıl uygulanmalı?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin nasıl uygulanması gerektiğine dair bazı öneriler: Öğretmen Eğitimleri: Öğretmenlere, modelin uygulanması için gerekli rehberlik ve eğitimler verilmelidir. Velilerin Katılımı: Velilere yönelik bilgilendirme toplantıları düzenlenerek sürece aktif katılımları sağlanmalıdır. Program Dışı Etkinlikler: Sosyal sorumluluk ve hayat boyu öğrenme gibi program dışı etkinliklerle öğrencilerin gelişimi desteklenmelidir. Ölçme ve Değerlendirme: Süreç ve durum temelli ölçme değerlendirme anlayışı benimsenmeli, öğrencilerin gelişimi sürekli takip edilmelidir. Farklılaştırma: Öğrenci farklılıklarını göz ardı etmeyen, sosyal adaleti sağlayan etkinlikler oluşturulmalıdır. Yerel ve Kültürel Unsurlar: Okulların, yerel unsurları ve kültürel bağlamı öğrenme süreçlerine dahil etmeleri teşvik edilmelidir. Okul Temelli Planlama: Okulların, kendi iç dinamiklerine uygun olarak öğretim faaliyetlerini planlama ve uygulama imkanı tanınmalıdır.