• Buradasın

    Türkiye Yüzyili Maarif Modeli'nde Türk Dili ve Edebiyati dersi için neler değişti?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde Türk Dili ve Edebiyatı dersi için yapılan değişiklikler şunlardır:
    1. Dil Becerilerine Odaklanma: Ders, sadece dil bilgisi kurallarını değil, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeye odaklanır 12.
    2. Tematik Yaklaşım: Her sınıf düzeyinde 4 zorunlu tema belirlenmiştir 14. Bu, farklı yayınevleri tarafından hazırlanacak kitaplarda aynı temanın işlenmesini sağlar 4.
    3. Metin Türleri: Hiper metin, infografik, grafik simge, vlog, belgesel gibi yeni metin türleri müfredata eklenmiştir 14.
    4. Edebiyat Atölyesi: Öğrencilerin edebiyatla tanışmaları ve metinler aracılığıyla üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeleri için edebiyat atölyeleri kurulmuştur 14.
    5. Kademeli Sorumluluk Devri Modeli: Dil becerilerinin ölçme ve değerlendirilmesinde kullanılacak strateji, yöntem ve teknikler bu modele göre belirlenmiştir 4.
    6. Aile Katılımı: Dersle ilişkili sınıf dışı etkinlik ve görevlerin tasarlanmasında ailelerin katılımı desteklenir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkiye yüzyılı maarif modeli 9. sınıf edebiyat kaç saat?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersi haftada 5 saat olarak belirlenmiştir.

    Türkiye Yüzyili Maarif Modelinde öğretmenin rolü nedir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde öğretmenin rolü şu şekilde özetlenebilir: 1. Öğrenci Merkezli Eğitim: Öğretmen, sınıfın merkezine kendisini değil, öğrenciyi koyar ve her öğrencinin bireysel özelliklerini dikkate alarak eğitim sunar. 2. Rehberlik ve Koçluk: Öğretmen, öğrencilerin potansiyelini keşfetmelerine rehberlik eden bir koç gibidir. 3. Etkin Öğrenme Yöntemleri: Problem çözme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştiren yöntemler kullanır. 4. Teknoloji Kullanımı: Teknolojiyi etkili bir şekilde kullanarak derslerini daha interaktif ve ilgi çekici hale getirir. 5. Disiplinler Arası Bağlantılar: Farklı disiplinler arasındaki ilişkileri kurarak öğrencilerine geniş bir perspektif sunar. 6. Değerler Eğitimi: Milli ve manevi değerlere bağlı nesiller yetiştirmede öncülük eder. 7. Sürekli Gelişim: Değişime açık olup, sürekli mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. 8. İletişim ve İş Birliği: Öğrenci başarısında önemli olan öğretmen-veli iş birliğini güçlü bir şekilde sağlar.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin dezavantajları nelerdir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin dezavantajları şu şekilde sıralanabilir: 1. Dil ve Kavram Problemi: Programların ciddi bir dil ve kavram problemi olduğu, özellikle disiplinler arası kavramların belirsiz kullanıldığı belirtilmiştir. 2. İçerik Sadeleştirmesi: Konu sayılarında azaltma yapılmış olsa da, öğretmenin ve öğrencinin yükünün aslında arttığı, yeni yetkinliklerin kazandırılmasının ilave zaman ve çaba gerektirdiği ifade edilmiştir. 3. Öğretmen Eğitimleri: Öğretmenlerin programı uygulayabilecek yetkinlikte olmaması, programın başarısını olumsuz etkileyebilir. 4. Farklılaştırma: Farklılaştırma uygulamalarının klasik özel eğitimci bakış açısını yansıttığı ve yetersiz kaldığı belirtilmiştir. 5. Felsefi Temel: Programın sağlam bir felsefi temele dayanmadığı ve ülkenin mevcut gerçekleri bağlamında iddiasının sınırlı kaldığı öne sürülmüştür. 6. Ölçme ve Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme sürecinde objektiflik ve tutarlılık sorunlarının yaşanabileceği belirtilmiştir.

    Türkiye Yüzyili Maarif Modelinde hangi beceriler var?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde yer alan beceriler şu şekilde sınıflandırılabilir: 1. Kavramsal Beceriler: Temel ve bütünleşik becerileri içeren, zihinsel faaliyetlerin ürünü olan becerilerdir. 2. Alan Becerileri: Kavramsal becerileri ve/veya alana özgü bütünleşik becerileri kapsayan becerilerdir. 3. Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri: Benlik, sosyal yaşam ve ortak birleşik becerileri içeren becerilerdir. 4. Okuryazarlık Becerileri: Sistem okuryazarlığı gibi çeşitli okuryazarlık türlerini kapsayan becerilerdir. 5. Eğilimler: Tüm becerilerin tetikleyicisi olarak kullanılan unsurlardır. Ayrıca, Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi kapsamında adalet, saygı ve sorumluluk gibi çatı değerler etrafında kümelenen yirmi değer de bu modele dahildir.

    Türkiye Yüzyili Maarif Modeli hangi müfredat?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024 yılı itibarıyla uygulanmaya başlanan yeni müfredat olarak bilinmektedir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Türk Dili ve Edebiyatı raporu nasıl hazırlanır?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Türk Dili ve Edebiyatı raporu hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Programın Felsefesi: Raporun ilk bölümünde, yeni Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programı'nın felsefesi özetlenmelidir. 2. Ünite/Tema/Öğrenme Alanları: Programın ünite, tema ve öğrenme alanlarının sıralamasının uygunluğu değerlendirilmeli ve önceki programdan farklılıkları belirtilmelidir. 3. İçerik Çerçevesi: Eklenen ve kaldırılan içerikler başlıklar hâlinde listelenmelidir. 4. Ölçme ve Değerlendirme: Sürece dayalı ve çok yönlü ölçme değerlendirme anlayışının nasıl uygulandığı, kullanılan alternatif ölçme araçları ve öğrenme çıktılarına dair örnekler sunulmalıdır. 5. Öğretme-Öğrenme Yaşantıları: Erdem-değer-eylem modeli, okuryazarlık becerileri ve sosyal-duygusal öğrenme becerilerinin nasıl işlendiği kısaca ifade edilmelidir. 6. Farklılaştırma: Dersin işlenişinde zenginleştirme ve destekleme gerektirecek durumlar tartışılmalı ve öneriler sunulmalıdır. 7. Genel Değerlendirme ve Öneriler: Programın daha sağlıklı uygulanabilmesi için genel değerlendirmeler ve öneriler eklenmelidir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ne kadar başarılı?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin başarısı konusunda farklı görüşler bulunmaktadır. Olumsuz Görüşler: - Türk Eğitim Sen'in anketine göre, katılımcıların %56,7'si modeli gereksiz ve politik bulmaktadır. - Modelin ders içerikleri ve kitapları, öğretmenler tarafından genellikle yetersiz olarak değerlendirilmektedir. Olumlu Görüşler: - Milli Eğitim Bakanlığı, modelin eğitimde kaliteyi artırmayı ve öğrencilerin çağın gerekliliklerine uygun şekilde yetiştirilmesini hedeflediğini belirtmektedir. - Modelin, teknoloji kullanımı ve uygulama odaklı eğitimi teşvik etmesi gibi avantajları olduğu düşünülmektedir.