• Buradasın

    Türkiye Yüzyili Maarif Modeli'nde Türk Dili ve Edebiyati dersi için neler değişti?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde Türk Dili ve Edebiyatı dersi için yapılan değişiklikler şunlardır:
    1. Dil Becerilerine Odaklanma: Ders, sadece dil bilgisi kurallarını değil, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeye odaklanır 12.
    2. Tematik Yaklaşım: Her sınıf düzeyinde 4 zorunlu tema belirlenmiştir 14. Bu, farklı yayınevleri tarafından hazırlanacak kitaplarda aynı temanın işlenmesini sağlar 4.
    3. Metin Türleri: Hiper metin, infografik, grafik simge, vlog, belgesel gibi yeni metin türleri müfredata eklenmiştir 14.
    4. Edebiyat Atölyesi: Öğrencilerin edebiyatla tanışmaları ve metinler aracılığıyla üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeleri için edebiyat atölyeleri kurulmuştur 14.
    5. Kademeli Sorumluluk Devri Modeli: Dil becerilerinin ölçme ve değerlendirilmesinde kullanılacak strateji, yöntem ve teknikler bu modele göre belirlenmiştir 4.
    6. Aile Katılımı: Dersle ilişkili sınıf dışı etkinlik ve görevlerin tasarlanmasında ailelerin katılımı desteklenir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkiye Yüzyili Maarif Modeli'nde kaç tane ortak metin var?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında bir ortak metin bulunmaktadır.

    Türkiye Yüzyili Maarif Modelinde öğretmenin rolü nedir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde öğretmenin rolü, öğrenci merkezli bir anlayış çerçevesinde bilgi, beceri, eğilim ve değerlerin kazandırılmasında rehberlik ve kolaylaştırıcılık yapmaktır. Öğretmenlerin bazı görevleri: Öğrenme sürecini tasarlama: Öğretmenler, öğrenme sürecini öğrenci merkezli bir biçimde planlar. Rehberlik etme: Öğrencilere bilgi, beceri, eğilim ve değerlerin kazandırılmasında rehberlik eder. Akran iş birliğini sağlama: Öğrencilerin akranlarıyla iş birliği yapabilecekleri öğrenme ortamları hazırlar. Günlük hayatla ilişkilendirme: Öğrencilerin öğrenilen bilgi ve becerileri gerçek hayatta nasıl kullanabileceklerini anlamalarına yardımcı olur. Mesleki gelişim: Kendi uygulamalarını sistematik olarak değerlendirir ve geliştirir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi sınıflara uygulanacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul 1. sınıf, ortaokul 5. sınıf, lise hazırlık ve 9. sınıf seviyelerinde uygulanacaktır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi müfredat?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2024 yılında yayımlanan ve 2025-2026 eğitim yılında kademeli olarak uygulamaya konulacak olan yeni müfredat taslağıdır. Modelin uygulanacağı sınıflar: Anaokulu: Anasınıfı ve uygulama sınıfları. İlkokul: 1. ve 2. sınıflar. Ortaokul: 5. ve 6. sınıflar. Lise: Hazırlık, 9. ve 10. sınıflar.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli nasıl uygulanmalı?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin uygulanması için aşağıdaki adımlar önerilmektedir: 1. Öğretmen Eğitimi: Modelin uygulanabilmesi için öğretmenlerin eğitilmesi gerekmektedir. 2. Müfredatın Kullanımı: Yeni müfredat, 2024-2025 eğitim ve öğretim yılında okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, ortaöğretim hazırlık ve 9. sınıf düzeyinde uygulanacaktır. 3. Öğrenme Ortamının Planlanması: Öğrencilere esnek ve etkileşimli bir öğrenme ortamı sunulmalı, farklılaştırılmış öğretim uygulamaları yapılmalıdır. 4. Sosyal Sorumluluk Programları: Akademik eğitimin yanı sıra sosyal, kültürel ve kişisel gelişimi destekleyecek etkinlikler programın bir parçası olmalıdır. 5. Ölçme ve Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme süreçleri, beceri odaklı ve süreç odaklı olmalı, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerinin yanı sıra eğilimlerine de odaklanmalıdır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde kaç okuryazarlık becerisi var?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde 9 okuryazarlık becerisi bulunmaktadır. Bu beceriler şunlardır: 1. Bilgi Okuryazarlığı. 2. Dijital Okuryazarlık. 3. Finansal Okuryazarlık. 4. Görsel Okuryazarlık. 5. Kültür Okuryazarlığı. 6. Vatandaşlık Okuryazarlığı. 7. Veri Okuryazarlığı. 8. Sürdürülebilirlik Okuryazarlığı. 9. Sanat Okuryazarlığı.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde kaç beceri var?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde beş ana beceri bulunmaktadır: 1. Türkçe Alan Becerileri: Anlama ve anlatma becerileri (dinleme/izleme, okuma, yazma, konuşma). 2. Matematik Alan Becerileri: Matematiksel muhakeme, problem çözme, temsil, veri ile çalışma, araç ve teknoloji ile çalışma. 3. Fen Bilimleri Alan Becerileri: Bilimsel çıkarım yapma, gözlem, model oluşturma, sorgulama, deney yapma. 4. Sosyal Bilimler Alan Becerileri: Coğrafi gözlem, sorgulama, değişim ve sürekliliği algılama, eleştirel sosyolojik düşünme. 5. Yabancı Dil Alan Becerileri: Anlama, anlatma, okuma, yazma. Ayrıca, kavramsal beceriler, sosyal-duygusal öğrenme becerileri, okuryazarlık becerileri ve eğilimler de modelde yer almaktadır.