Buradasın
Türkiye Yüzyili Maarif Modeli'nde Türk Dili ve Edebiyati dersi için neler değişti?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde Türk Dili ve Edebiyatı dersi için yapılan değişiklikler şunlardır:
- Dil Becerilerine Odaklanma: Ders, sadece dil bilgisi kurallarını değil, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeye odaklanır 12.
- Tematik Yaklaşım: Her sınıf düzeyinde 4 zorunlu tema belirlenmiştir 14. Bu, farklı yayınevleri tarafından hazırlanacak kitaplarda aynı temanın işlenmesini sağlar 4.
- Metin Türleri: Hiper metin, infografik, grafik simge, vlog, belgesel gibi yeni metin türleri müfredata eklenmiştir 14.
- Edebiyat Atölyesi: Öğrencilerin edebiyatla tanışmaları ve metinler aracılığıyla üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeleri için edebiyat atölyeleri kurulmuştur 14.
- Kademeli Sorumluluk Devri Modeli: Dil becerilerinin ölçme ve değerlendirilmesinde kullanılacak strateji, yöntem ve teknikler bu modele göre belirlenmiştir 4.
- Aile Katılımı: Dersle ilişkili sınıf dışı etkinlik ve görevlerin tasarlanmasında ailelerin katılımı desteklenir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: