• Buradasın

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde gelişim raporları nasıl olacak?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde gelişim raporları, öğrencilerin sadece akademik başarılarını değil, aynı zamanda sosyal-duygusal, zihinsel ve fiziksel gelişimlerini de değerlendiren bütüncül bir yaklaşım sunacak 12.
    Raporların içeriği:
    • Zihinsel gelişim: Derslerdeki başarı ve anlayış düzeyi 1.
    • Sosyal ve duygusal gelişim: İletişim, duygusal yönetim ve empati becerileri 12.
    • Fiziksel gelişim: Öğrencinin yaşına uygun motor becerileri 1.
    Velilere yönelik rehberlik: Raporlar, velilere çocuklarının gelişim süreçlerini anlamalarına yardımcı olacak ve çocuklarının gelişimlerini desteklemek için somut öneriler sunacak 1.
    Erişim: Gelişim raporları, e-Okul üzerinden dijital olarak erişilebilir olacak 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi sınıflara uygulanacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul 1. sınıf, ortaokul 5. sınıf, lise hazırlık ve 9. sınıf seviyelerinde uygulanacaktır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi belgeler zorunlu?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında zorunlu olan belgeler şunlardır: 1. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programı. 2. 5. sınıf yıllık ve günlük planları, Maarif Model şablonuna uygun olmalıdır. 3. Okul, ilçe ve il zümrelerinin gündem maddelerinde Maarif Modeline değinilmelidir. 4. 5. sınıfların şube öğretmenler kurulu tutanağında ve veli toplantı tutanaklarında Maarif Modeline yer verilmelidir. 5. Ders defterleri Maarif Modeline uygun olarak doldurulmalıdır. 6. Ders kitaplarındaki karekod etkinliklerinin ölçekleri sunulmalıdır. 7. Okul temelli planlama kapsamında sene boyunca en az 5 etkinlik (ders dışı etkinlik) yapılmalıdır. 8. Performans görevlerine ait örnekler sunulmalıdır. 9. Maarif Model ve ders kitapları ile ilgili istenen anket, görüş ve öneriler TTKB sistemine işlenmelidir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin dezavantajları nelerdir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin dezavantajları şu şekilde sıralanabilir: 1. Dil ve Kavram Problemi: Programların ciddi bir dil ve kavram problemi olduğu, özellikle disiplinler arası kavramların belirsiz kullanıldığı belirtilmiştir. 2. İçerik Sadeleştirmesi: Konu sayılarında azaltma yapılmış olsa da, öğretmenin ve öğrencinin yükünün aslında arttığı, yeni yetkinliklerin kazandırılmasının ilave zaman ve çaba gerektirdiği ifade edilmiştir. 3. Öğretmen Eğitimleri: Öğretmenlerin programı uygulayabilecek yetkinlikte olmaması, programın başarısını olumsuz etkileyebilir. 4. Farklılaştırma: Farklılaştırma uygulamalarının klasik özel eğitimci bakış açısını yansıttığı ve yetersiz kaldığı belirtilmiştir. 5. Felsefi Temel: Programın sağlam bir felsefi temele dayanmadığı ve ülkenin mevcut gerçekleri bağlamında iddiasının sınırlı kaldığı öne sürülmüştür. 6. Ölçme ve Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme sürecinde objektiflik ve tutarlılık sorunlarının yaşanabileceği belirtilmiştir.

    Okul Öncesi Eğitim Programı ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin Karşılaştırılması Nedir?

    Okul Öncesi Eğitim Programı ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli karşılaştırıldığında şu farklılıklar öne çıkmaktadır: 1. Yaklaşım: Her iki program da yapılandırmacı yaklaşımı benimsemekle birlikte, 2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli daha çok beceri temelli bir yaklaşıma sahiptir. 2. Yapı: 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı gelişimsel model temelinde eklektik ve sarmal bir yapıya sahipken, 2024 modeli bütüncül bir yaklaşımla beceri edinimi odaklıdır. 3. Amaçlar: 2024 modelinde amaçlara "içinde yaşanılan toplumun değerlerine uygun davranışlar sergilemelerini sağlamak" ilkesi eklenmiştir. 4. İçerik: 2024 modelinde kazanım ve göstergeler yerine öğrenme çıktıları ve alt öğrenme çıktıları, sosyal duygusal öğrenme becerileri ve okuryazarlık becerileri yer almaktadır. 5. Öğrenme Süreçleri: 2024 modelinde açık hava etkinlikleri ve okul dışı öğrenme ortamlarına daha fazla zaman ayrılması önerilmektedir. 6. Değerler Eğitimi: 2024 modelinde değerler eğitimi daha geniş bir perspektifle ele alınmış ve çocuklara milli ve manevi değerlerle birlikte beceriler kazandırılması hedeflenmiştir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde ödev var mı?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde ödev uygulaması bulunmaktadır. Bu modelde, öğrencilerin kitap okuması ve eleştirel film analizleri yapması teşvik edilmektedir.

    Türkiye Yüzyıl Maarif Modeli ne zaman uygulanacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılında okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, lise hazırlık ve 9. sınıf düzeyinde uygulanmaya başlanacaktır.

    Türkiye yüzyılı maarif modeli değerlendirme ne zaman yapılacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin değerlendirilmesi kapsamında, 2024-2025 eğitim öğretim yılı içerisinde çeşitli çalışmalar yürütülmektedir. Bu çalışmalar arasında, Şubat ayında yapılacak olan okul alan/sınıf zümrelerinde ele alınmak üzere bir anket hazırlanması ve bu anketin Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın İzleme ve Değerlendirme Sistemi'ne (TTKB-İDES) yüklenmesi yer almaktadır. Ayrıca, okul yöneticileri ve öğretmenlere yönelik yeni bir veri toplama süreci de başlatılmıştır.