• Buradasın

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ortak metni nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ortak metni, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2024 yılında yayımlanan ve eğitim sisteminin tüm bileşen ve boyutlarıyla güncellenmesini amaçlayan bir belgedir 34.
    Bu metin, bir program geliştirmeden daha geniş olup, öğretim sürecinin beş ana bileşene dayalı olarak yeniden yapılandırılmasını içerir:
    1. Öğrenci Profili: Ahlaki, erdemli ve milleti için iyi olanı yapmayı hedefleyen bireyler yetiştirmeyi amaçlar 2.
    2. Beceriler Çerçevesi: Kavramsal beceriler, alan becerileri, eğilimler ve programlar arası bileşenleri içerir 12.
    3. Erdem-Değer-Eylem Modeli: Yetkin ve erdemli birey yetiştirmeyi hedefler 3.
    4. Sistem Okuryazarlığı: Bilginin yanı sıra bilgiye sahip olmakla üstlenilen sorumluluğu da vurgular 2.
    5. Bilgi Kümeleri: Derslerin içeriklerinin sadeleştirilmesi ve kazanımların %30 oranında hafifletilmesi ilkesini benimser 4.
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 26 dersin öğretim programını içerir ve 2024-2025 öğretim yılında kademeli olarak uygulanması planlanmaktadır 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Metni kaç sayfa?

    "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Metni" 110 sayfadır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 1 sınıf nasıl olacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2025-2026 eğitim öğretim yılında ilkokul 1. sınıflarda uygulanacaktır. Bazı özellikler: Öğrenci katılımı ve motivasyon: Öğrenme ortamları, öğrenci katılımını artıracak ve bireysel öğrenme ihtiyaçlarına göre düzenlenecektir. Dijital teknolojiler: Öğrenme-öğretme süreçlerinde dijital teknolojiler etkin bir şekilde kullanılacaktır. Farklılaştırılmış öğretim: Öğrencilerin sosyal-duygusal becerilerini geliştiren bütüncül yaklaşımlar ve değerler eğitimi uygulamaları yapılacaktır. Okul dışı öğrenme ortamları: Müze, bilim merkezi gibi okul dışı öğrenme ortamlarından faydalanılacaktır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi müfredat?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2024 yılında yayımlanan ve 2025-2026 eğitim yılında kademeli olarak uygulamaya konulacak olan yeni müfredat taslağıdır. Modelin uygulanacağı sınıflar: Anaokulu: Anasınıfı ve uygulama sınıfları. İlkokul: 1. ve 2. sınıflar. Ortaokul: 5. ve 6. sınıflar. Lise: Hazırlık, 9. ve 10. sınıflar.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli bilgilendirme toplantısı nasıl yapılır?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli bilgilendirme toplantısı düzenlemek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Tarih ve Yer Belirleme: Bilgilendirme toplantısının yapılacağı tarih ve yer belirlenir. Örneğin, 26 Ağustos 2024 tarihinde TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi'nde gerçekleştirilecek bir toplantı planlanabilir. 2. Katılımcıların Bildirilmesi: Toplantıya katılacak kişilerin (öğretmen ve kurum yöneticileri) ad-soyad, e-posta, T.C. kimlik numarası, kurum, unvan ve branş bilgilerini içeren bir liste hazırlanır. 3. Duyuru Yapma: Katılımcıların bilgilendirilmesi için e-posta veya diğer iletişim kanallarıyla davet gönderilir. 4. Program Hazırlama: Toplantının akışını ve gündem maddelerini içeren bir program hazırlanır. 5. Eğitim Materyalleri: Toplantıda sunulacak eğitim materyalleri, sunumlar ve videolar hazırlanır. Bu adımlar, genel bir bilgilendirme toplantısı organizasyonu için temel aşamaları içerir.

    Maarif Modelinde ortak metinde kaç ilke var?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin ortak metninde 20 ilke bulunmaktadır. Bu ilkeler arasında adil, başkalarının haklarına saygı duyan, bayrağını seven, Türkçeye sahip çıkan, vatanını ve milletini seven, güvenilir, saygılı, doğru ve dürüst gibi özellikler yer almaktadır. Özetle: - 20 ilke - Adil, saygılı, doğru, güvenilir gibi özellikler - Karar verme, problem çözme, eleştirel düşünme gibi üst düzey düşünme becerileri - Empati, sorumluluk, girişkenlik gibi sosyal eğilimler

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli başarılı mı?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin başarısı, çeşitli açılardan değerlendirilmektedir. Olumlu Yönler: - Model, öğrenci merkezli öğrenme, dijital dönüşüm ve pedagojik yenilikler gibi modern eğitim yaklaşımlarını içermektedir. - Yetkin ve erdemli birey yetiştirme hedefi, toplumun milli ve küresel amaçlarıyla uyumludur. Zorluklar ve Eleştiriler: - Uygulama sürecinde bazı yapısal ve yöntemsel sorunlar beklenmektedir. - Sınav baskısının devam etmesi, modeldeki beceri ve değerler eğitimine ulaşmayı zorlaştırabilir. - Öğretmenlerin programı yeterince anlamaması ve gerekli rehberlik materyallerinin eksikliği, modelin etkinliğini azaltabilir. Genel olarak, modelin başarısı, öğretmenlerin bu modeli benimsemesi ve etkili bir şekilde uygulamasına bağlıdır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi belgeler zorunlu?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında zorunlu belgeler şunlardır: 1. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programı. 2. 5. Sınıf Yıllık Planlarının Maarif Modele uygun olması. 3. 5. Sınıf Günlük Planlarının Maarif Model şablonuna uygun olması. 4. Okul, İlçe, İl Zümrelerinin gündem maddelerinde mutlaka Maarif Modele değinilmiş olması. 5. 5. Sınıflarda Maarif Model çalışmalarının aylık olarak raporlanması. 6. Ders kitaplarında yer alan karekod etkinliklerinin ölçekleri. 7. Okul Temelli Planlama kapsamında sene boyunca en az 5 etkinlik (ders dışı etkinlik) yapılması. 8. Ders kitaplarında yer alan Performans Görevlerine ait birkaç örneğin olması. 9. 5.Sınıfların Şube Öğretmenler Kurulu Tutanağında Maarif Modele değinilmiş olması. 10. 5. Sınıfların Veli Toplantı Tutanaklarında Maarif Model hakkında bilgi verilmiş olması. 11. Ders defterlerinin Maarif Modele uygun doldurulmuş olması (5.sınıflarda). 12. Ders kitabındaki etkinliklerin yapılmış olması (öğrenci yapacak). 13. Maarif Model ve ders kitapları ile ilgili istenen anket, görüş ve önerilerin TTKB sistemine işlenmiş olması. Bu belgeler, okul idareleri tarafından öğretmenlerden istenebilir ve resmi bir geçerliliği vardır.