• Buradasın

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretmen görüşleri nasıl alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında öğretmen görüşlerinin alınması için aşağıdaki yöntemler uygulanmaktadır:
    1. Eğitici Eğitimleri: Öğretmenlerin eğitimi, 3 Haziran 2024'te başlamış olup, 2-6 Eylül 2024 tarihleri arasında mesleki çalışma döneminde il milli eğitim müdürlükleri koordinesinde yapılacaktır 1.
    2. Zümre Toplantıları: Zümre öğretmenleri, öğretim programları ve ders kitapları doğrultusunda modelin etkin ve doğru bir şekilde hayata geçirilmesini sağlamak için planlamalar yapacaktır 14.
    3. Anketler: Millî Eğitim Bakanlığı, öğretmenler ve yöneticiler için müfredatlar ve haftalık ders çizelgeleri hakkında anketler düzenlemektedir 4.
    4. İl Zümre Raporları: İllerden, her bir branş bazında müfredatlara dair il zümre raporları istenmektedir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi sınıflara uygulanacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul 1. sınıf, ortaokul 5. sınıf, lise hazırlık ve 9. sınıf seviyelerinde uygulanacaktır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin dezavantajları nelerdir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin dezavantajları şu şekilde sıralanabilir: 1. Dil ve Kavram Problemi: Programların ciddi bir dil ve kavram problemi olduğu, özellikle disiplinler arası kavramların belirsiz kullanıldığı belirtilmiştir. 2. İçerik Sadeleştirmesi: Konu sayılarında azaltma yapılmış olsa da, öğretmenin ve öğrencinin yükünün aslında arttığı, yeni yetkinliklerin kazandırılmasının ilave zaman ve çaba gerektirdiği ifade edilmiştir. 3. Öğretmen Eğitimleri: Öğretmenlerin programı uygulayabilecek yetkinlikte olmaması, programın başarısını olumsuz etkileyebilir. 4. Farklılaştırma: Farklılaştırma uygulamalarının klasik özel eğitimci bakış açısını yansıttığı ve yetersiz kaldığı belirtilmiştir. 5. Felsefi Temel: Programın sağlam bir felsefi temele dayanmadığı ve ülkenin mevcut gerçekleri bağlamında iddiasının sınırlı kaldığı öne sürülmüştür. 6. Ölçme ve Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme sürecinde objektiflik ve tutarlılık sorunlarının yaşanabileceği belirtilmiştir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli nedir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2021 yılında ortaya koyulan yeni bir eğitim modelidir. Modelin temel amaçları: - Eğitimde kaliteyi artırmak; - Öğrencileri çağın gerekliliklerine uygun şekilde yetiştirmek; - Ulusal değerlerle uyumlu bir eğitim anlayışını benimsemek. Modelin temel ilkeleri: - Millilik; - Yerlilik; - Bilimsellik; - Ahlaki değerler; - Farkındalık; - Beceri; - Girişimcilik; - Sürdürülebilirlik. Modelin getirdiği bazı yenilikler: - Yapay zeka, robotik, kodlama, girişimcilik ve finansal okuryazarlık gibi güncel konularda yeni dersler eklenmesi; - Seçmeli derslerin ve uygulamalı derslerin artırılması; - Rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin güçlendirilmesi; - Üniversiteler ve iş dünyasıyla iş birliğinin artırılması. Model, 2023-2024 eğitim öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulanmaya başlanmıştır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin temel felsefesi nedir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin temel felsefesi, öğrencilerin milli ve manevi değerler ışığında, çağın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip, üretken ve girişimci bireyler olarak yetiştirilmesini sağlamaktır. Bu modelin diğer temel ilkeleri şunlardır: - Bütüncül gelişim: Sadece akademik başarı değil, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişim de önem verilir. - Teknolojiyle entegrasyon: Eğitimde teknolojik araçlar etkin bir şekilde kullanılır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğrenme çıktıları nelerdir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin öğrenme çıktıları şunlardır: 1. Kavramsal Beceriler: Karmaşık süreçleri eyleme dönüştürürken kullanılan üst düzey düşünme becerileri. 2. Alan Becerileri: Derslere özgü yapıdaki beceriler, içerik çerçevesi ile bütünleşerek öğrenme çıktılarını oluşturur. 3. Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri: Öğrencilerin zihinsel, duygusal, sosyal ve manevi gelişimini destekler. 4. Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi: Eylemlerden değerlere, değerlerden erdemli insana ulaşmayı hedefler. 5. Sistem Okuryazarlığı: Öğrencilerin herhangi bir konuda kendi öğrenme yöntemlerini belirleyebilmeleri ve kendi kendilerine öğrenebilmeleri. Ayrıca, bütüncül eğitim yaklaşımı ile öğrencilerin bilgi, beceri, eğilim, tutum ve davranışları ile değerleri ilişkilendirilir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli bilgilendirme toplantısı nasıl yapılır?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli bilgilendirme toplantısı şu adımlarla gerçekleştirilebilir: 1. Eğitici Eğitimleri: Toplantının ilk aşaması, eğitici eğitimlerinin düzenlenmesidir. 2. Öğretmen ve Yöneticilere Yönelik Bilgiler: Toplantının ikinci aşamasında, öğretmenlere ve okul yöneticilerine modelin temel yaklaşımı, öğrenci profili, öğretim programları ve ders kitapları hakkında bilgiler verilecektir. 3. Zümre Toplantıları: Toplantının üçüncü aşamasında, zümre toplantıları yapılarak öğretim programlarının etkin ve doğru bir şekilde hayata geçirilmesi için planlamalar yapılacaktır. Bu toplantılarda, modelin tüm bileşenleri ve uygulama detayları tartışılacaktır. 4. Elektronik Materyallerin Kullanımı: Toplantının son aşamasında, eba.gov.tr, oba.gov.tr, tymm.meb.gov.tr ve ogmmateryal.eba.gov.tr platformlarında sunulan elektronik materyaller tanıtılacak ve nasıl kullanılacağı gösterilecektir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli nasıl uygulanmalı?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin uygulanması için aşağıdaki adımlar önerilmektedir: 1. Öğretmen Eğitimi: Modelin uygulanabilmesi için öğretmenlerin eğitilmesi gerekmektedir. 2. Müfredatın Kullanımı: Yeni müfredat, 2024-2025 eğitim ve öğretim yılında okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, ortaöğretim hazırlık ve 9. sınıf düzeyinde uygulanacaktır. 3. Öğrenme Ortamının Planlanması: Öğrencilere esnek ve etkileşimli bir öğrenme ortamı sunulmalı, farklılaştırılmış öğretim uygulamaları yapılmalıdır. 4. Sosyal Sorumluluk Programları: Akademik eğitimin yanı sıra sosyal, kültürel ve kişisel gelişimi destekleyecek etkinlikler programın bir parçası olmalıdır. 5. Ölçme ve Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme süreçleri, beceri odaklı ve süreç odaklı olmalı, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerinin yanı sıra eğilimlerine de odaklanmalıdır.