• Buradasın

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğrenme çıktıları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde belirlenen bazı öğrenme çıktıları şunlardır:
    • Kavramsal Beceriler: Temel, bütünleşik ve üst düzey düşünme becerilerini içerir 15.
    • Fiziksel Beceriler: Toplumun her ferdinin fiziksel aktivitelerini hayat boyu sürdürebilme yeteneğini kapsar 15.
    • Eğilimler: Benlik, sosyal ve entelektüel eğilimleri içerir 15.
    • Alan Becerileri: Türkçe, matematik, fen bilimleri ve sosyal bilgiler gibi derslerde kazanılan becerileri ifade eder 5.
    Ayrıca, model kapsamında öğrencilerin karar verme, problem çözme ve eleştirel düşünme gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir 4.
    Daha fazla bilgi için Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin resmi kaynaklarına başvurulabilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde Türkçe nasıl öğretilecek?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde Türkçe öğretimi şu şekilde gerçekleştirilecektir: 1. Dört Temel Dil Becerisi: Okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerine eşit önem verilecektir. 2. Güncel Öğretim Teknikleri: Sezdirme yöntemi ve örnekten kurala gitmek gibi güncel öğretim teknikleri kullanılacaktır. 3. Milli ve Manevi Vurgu: Türk kültürüne ve tarihine yapılan vurgu artırılacak, öğrencilerin milli kimliklerini güçlendirmeleri sağlanacaktır. 4. Kademeli Sorumluluk Devri Modeli: Öğrencilerin öğrenme çıktılarını kalıcı yaşantılara dönüştürmeleri desteklenecek, öğretmenin rehberliğinde sorumluluk alma süreçleri işlenecektir. 5. Metin Tabanlı Ölçme Değerlendirme: Öğrencilerin öz yeterliliğini ölçmek için metin sonunda değerlendirmeler yapılacaktır. 6. Üretim Atölyeleri: Öğrencilerin öğrendikleri bilgileri denetlemeleri ve bunlardan hareketle yeni ürünler ortaya koymaları için atölyeler düzenlenecektir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kaç çeşit?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 9 temel okuryazarlık türü üzerine kuruludur: 1. Bilgi okuryazarlığı; 2. Dijital okuryazarlık; 3. Finansal okuryazarlık; 4. Görsel okuryazarlık; 5. Kültür okuryazarlığı; 6. Vatandaşlık okuryazarlığı; 7. Veri okuryazarlığı; 8. Sürdürülebilirlik okuryazarlığı; 9. Sanat okuryazarlığı.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ekleri ne zaman yayınlanacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli eklerinin ne zaman yayınlanacağına dair güncel bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, modelin 2024-2025 eğitim öğretim yılında okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, lise hazırlık ve 9. sınıf düzeylerinde uygulanacağı bilinmektedir. Modelle ilgili eğitici eğitimleri 3 Haziran 2024'te başlamış ve öğretmenlerin eğitimi 2-6 Eylül 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Daha fazla bilgi için Milli Eğitim Bakanlığı'nın resmi duyurularını takip etmek gerekmektedir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde kaç beceri var?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde beş ana beceri bulunmaktadır: 1. Türkçe Alan Becerileri: Anlama ve anlatma becerileri (dinleme/izleme, okuma, yazma, konuşma). 2. Matematik Alan Becerileri: Matematiksel muhakeme, problem çözme, temsil, veri ile çalışma, araç ve teknoloji ile çalışma. 3. Fen Bilimleri Alan Becerileri: Bilimsel çıkarım yapma, gözlem, model oluşturma, sorgulama, deney yapma. 4. Sosyal Bilimler Alan Becerileri: Coğrafi gözlem, sorgulama, değişim ve sürekliliği algılama, eleştirel sosyolojik düşünme. 5. Yabancı Dil Alan Becerileri: Anlama, anlatma, okuma, yazma. Ayrıca, kavramsal beceriler, sosyal-duygusal öğrenme becerileri, okuryazarlık becerileri ve eğilimler de modelde yer almaktadır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 5. sınıf hangi dersler var?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında 5. sınıfta okutulan dersler şunlardır: Matematik. Türkçe. Fen Bilimleri. Sosyal Bilgiler. Din Kültürü. Ayrıca, İngilizce, sağlık, filmler, parti zamanı gibi konuları kapsayan bir ders olarak 5. sınıfta yer alır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 1 sınıf nasıl olacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında, 1. sınıfların eğitimi şu şekilde olacaktır: 1. Bütüncül Eğitim Yaklaşımı: Öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimlerini destekleyen bir yapı benimsenmiştir. 2. Farklılaştırılmış Öğretim: Öğrencilerin bireysel farklılıklarına uygun olarak öğrenme süreçleri planlanacaktır. 3. Teknoloji Kullanımı: Öğrenme-öğretme süreçlerinde dijital teknolojiler etkin bir şekilde kullanılacaktır. 4. Okul Dışı Öğrenme Ortamları: Müze, bilim merkezi gibi okul dışı öğrenme ortamlarından faydalanılacaktır. 5. Değer Eğitimi: Adalet, saygı, sorumluluk gibi değerler, tartışma, soru-cevap ve işbirlikli öğrenme gibi yöntemlerle işlenecektir. 6. Ölçme ve Değerlendirme: Süreç odaklı ve geliştirici bir yaklaşımla, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyleri ölçülecektir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli neden değişti?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin değişme nedenleri şunlardır: 1. Çağdaş ve dinamik bir eğitim yapısı oluşturma: Yeni müfredat, öğrencilerin 21. yüzyıl becerileriyle donatılmasını ve daha donanımlı bireyler olarak yetişmelerini hedefler. 2. Bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum: Eğitimde kaliteyi artırmak ve toplumun ihtiyaçlarını karşılamak için müfredatın güncellenmesi gereklidir. 3. Öğrenci merkezli yaklaşım: Öğrencilerin bireysel yeteneklerini ve ilgilerini dikkate alarak, onların aktif katılımını sağlayan öğretim yöntemlerinin benimsenmesi. 4. Fırsat eşitliğini sağlama: Dezavantajlı grupların da eğitimde başarılı olabilmesi için eşit eğitim imkanlarına erişimin sağlanması.