• Buradasın

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2021 yılında ortaya koyulan yeni bir eğitim modelidir 1.
    Modelin temel amaçları:
    • Eğitimde kaliteyi artırmak 13;
    • Öğrencileri çağın gerekliliklerine uygun şekilde yetiştirmek 13;
    • Ulusal değerlerle uyumlu bir eğitim anlayışını benimsemek 13.
    Modelin temel ilkeleri:
    • Millilik 1;
    • Yerlilik 1;
    • Bilimsellik 1;
    • Ahlaki değerler 1;
    • Farkındalık 1;
    • Beceri 1;
    • Girişimcilik 1;
    • Sürdürülebilirlik 1.
    Modelin getirdiği bazı yenilikler:
    • Yapay zeka, robotik, kodlama, girişimcilik ve finansal okuryazarlık gibi güncel konularda yeni dersler eklenmesi 1;
    • Seçmeli derslerin ve uygulamalı derslerin artırılması 1;
    • Rehberlik ve danışmanlık hizmetlerinin güçlendirilmesi 1;
    • Üniversiteler ve iş dünyasıyla iş birliğinin artırılması 1.
    Model, 2023-2024 eğitim öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulanmaya başlanmıştır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi sınıflara uygulanacak?
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul 1. sınıf, ortaokul 5. sınıf, lise hazırlık ve 9. sınıf seviyelerinde uygulanacaktır.
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi sınıflara uygulanacak?
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli matematikte ne değişti?
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile matematik dersinde şu değişiklikler yapılmıştır: 1. Dijitalleşme ve Teknoloji Entegrasyonu: Matematik derslerinde dijital araçlar ve teknolojiler aktif olarak kullanılmaya başlanmıştır. 2. Kişiselleştirilmiş Öğrenme Yaklaşımları: Öğrencilerin bireysel hızlarında ilerlemelerine ve zayıf yönlerini güçlendirmelerine olanak tanıyan kişiselleştirilmiş öğrenme yöntemleri uygulanmaktadır. 3. Problem Temelli Öğrenme: Matematik eğitimi, gerçek hayat problemleriyle bağlantılı hale getirilerek öğrencilerin matematiksel düşünme süreçleri teşvik edilmektedir. 4. Disiplinlerarası Yaklaşım: Matematik, fen bilimleri, teknoloji, mühendislik ve sanat dersleriyle entegre edilerek öğrencilerin matematiksel düşünme becerileri pekiştirilmektedir. 5. Yaratıcılık ve Eleştirel Düşünme: Öğrencilerin yaratıcı düşünme ve eleştirel analiz becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamalar yapılmaktadır. 6. Konu Değişiklikleri: İlkokulda kesirler, zaman, sıvı ölçme gibi bazı konular kaldırılmış, ortaokul ve lise programlarında ise integral kavramı çıkarılıp limit ve türev konularına daha fazla yer verilmiştir.
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli matematikte ne değişti?
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 51 nedir?
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 51, yeni müfredatın bir parçası olarak değerlendirilebilir. Bu model, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2023-2024 eğitim öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulamaya konulmuştur. Temel özellikleri arasında: - Öğrenci merkezli yaklaşım: Öğrencilerin bireysel yetenekleri ve ilgilerine göre öğrenmeleri. - 21. yüzyıl becerileri: Analitik düşünme, problem çözme ve yaratıcılık gibi becerilerin geliştirilmesi. - Teknoloji kullanımı: Eğitimde dijital araçların ve kaynakların etkin kullanımı. - Disiplinler arası yaklaşım: Farklı disiplinler arasında bağlantılar kurularak geniş bir perspektif kazandırılması. - Çok yönlü eğitim: Bilim, sanat ve sporun önemi vurgulanarak öğrencilerin çok yönlü bireyler olarak yetiştirilmesi.
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 51 nedir?
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi liselerde uygulanacak?
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılında okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5 ve lise 9. sınıflarda uygulanacaktır.
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi liselerde uygulanacak?
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli nasıl uygulanmalı?
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin uygulanması için aşağıdaki adımlar önerilmektedir: 1. Öğretmen Eğitimi: Modelin uygulanabilmesi için öğretmenlerin eğitilmesi gerekmektedir. 2. Müfredatın Kullanımı: Yeni müfredat, 2024-2025 eğitim ve öğretim yılında okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, ortaöğretim hazırlık ve 9. sınıf düzeyinde uygulanacaktır. 3. Öğrenme Ortamının Planlanması: Öğrencilere esnek ve etkileşimli bir öğrenme ortamı sunulmalı, farklılaştırılmış öğretim uygulamaları yapılmalıdır. 4. Sosyal Sorumluluk Programları: Akademik eğitimin yanı sıra sosyal, kültürel ve kişisel gelişimi destekleyecek etkinlikler programın bir parçası olmalıdır. 5. Ölçme ve Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme süreçleri, beceri odaklı ve süreç odaklı olmalı, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerinin yanı sıra eğilimlerine de odaklanmalıdır.
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli nasıl uygulanmalı?
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 52 nedir?
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 52, 2024-2025 eğitim öğretim yılında uygulamaya konulan yeni eğitim modelinin bir parçası değildir. Bu model, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2021 yılında ortaya koyulan ve 2023-2024 eğitim öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulanmaya başlanan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin genel adıdır. Modelin temel amaçları arasında eğitimde kalitenin artırılması, öğrencilerin çağın gerekliliklerine uygun şekilde yetiştirilmesi ve ulusal değerlerle uyumlu bir eğitim anlayışının benimsenmesi yer almaktadır.
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 52 nedir?
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi belgeler zorunlu?
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında zorunlu olan belgeler şunlardır: 1. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programı. 2. 5. sınıf yıllık ve günlük planları, Maarif Model şablonuna uygun olmalıdır. 3. Okul, ilçe ve il zümrelerinin gündem maddelerinde Maarif Modeline değinilmelidir. 4. 5. sınıfların şube öğretmenler kurulu tutanağında ve veli toplantı tutanaklarında Maarif Modeline yer verilmelidir. 5. Ders defterleri Maarif Modeline uygun olarak doldurulmalıdır. 6. Ders kitaplarındaki karekod etkinliklerinin ölçekleri sunulmalıdır. 7. Okul temelli planlama kapsamında sene boyunca en az 5 etkinlik (ders dışı etkinlik) yapılmalıdır. 8. Performans görevlerine ait örnekler sunulmalıdır. 9. Maarif Model ve ders kitapları ile ilgili istenen anket, görüş ve öneriler TTKB sistemine işlenmelidir.
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi belgeler zorunlu?