• Buradasın

    Okul Öncesi Eğitim Programı ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin Karşılaştırılması Nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul Öncesi Eğitim Programı ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin karşılaştırılması şu şekilde özetlenebilir:
    • Felsefe ve yaklaşım: Her iki program da yapılandırmacı felsefe ve çocuk merkezli, aktif öğretim yaklaşımı ile hazırlanmıştır 2. 2013 programı gelişimsel model temelinde, 2024 programı ise beceri temelli bir yaklaşımla oluşturulmuştur 2.
    • İçerik ve yapı: 2024 programı, sarmal ve beceri edinimi odaklıdır 2. Kazanım ve göstergeler yerine öğrenme çıktıları ve alt öğrenme çıktıları yer alır 2. Sosyal duygusal öğrenme becerileri ve okuryazarlık becerileri eklenmiştir 2.
    • Değerler: 2024 programında, toplumun değerlerine uygun davranış edinme ilkesi eklenmiştir 2.
    • Öğrenme merkezleri: Erken okuryazarlık ve matematik merkezleri eklenmiştir 2.
    • Değerlendirme: 2024 programında, dönem başı, dönem ortası ve dönem sonu değerlendirmeleri yapılması önerilmiştir 2.
    Bu bilgiler, 2024 yılında yapılan bir araştırmaya dayanmaktadır 2.
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ve okul öncesi eğitim programı ile ilgili daha güncel bilgiler için Milli Eğitim Bakanlığı'nın tymm.meb.gov.tr adresindeki "Öğretim Programları" bölümüne başvurulabilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul Öncesi Eğitim Programı hangi yıl uygulanmaya başlandı?

    Türkiye'de 2006 Okul Öncesi Eğitim Programı, 2006 yılında uygulamaya konulmuştur. 2012 Okul Öncesi Eğitim Programı ise 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Türkiye genelinde tüm bağımsız ana okulları ve ana sınıflarında uygulanmaya başlanmıştır.

    Türkiye Maarif Modeli ilkokulda hangi dersler var?

    Türkiye Maarif Modeli ilkokulda aşağıdaki dersler bulunmaktadır: 1. Türkçe. 2. Matematik. 3. Hayat Bilgisi. 4. Sosyal Bilgiler. 5. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi. 6. Fen Bilimleri (3-8. sınıflar). 7. İnsan Hakları, Vatandaşlık ve Demokrasi (4. sınıf). Ayrıca, okul öncesi eğitim programı kapsamında da çeşitli dersler yer almaktadır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi müfredat?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2024 yılında yayımlanan ve 2025-2026 eğitim yılında kademeli olarak uygulamaya konulacak olan yeni müfredat taslağıdır. Modelin uygulanacağı sınıflar: Anaokulu: Anasınıfı ve uygulama sınıfları. İlkokul: 1. ve 2. sınıflar. Ortaokul: 5. ve 6. sınıflar. Lise: Hazırlık, 9. ve 10. sınıflar.

    Maarif modeli okul öncesi hangi program?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Programı, 2024-2025 eğitim öğretim yılında okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, ortaöğretim hazırlık ve 9. sınıf düzeylerinde uygulanacaktır. Bu program, çocukların tüm gelişim alanlarındaki becerilerinin gelişimini desteklemeyi, bu becerileri en üst düzeye çıkarmayı ve eksiklikleri gidermeyi amaçlar. Ayrıca, Türkiye Maarif Vakfı tarafından geliştirilen Uluslararası Maarif (IM) Okul Öncesi Programı da sekiz ülkede kabul alıp uygulanmaktadır.

    Türkiye Yüzyıl Maarif Modeli ne zaman uygulanacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılında okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, ortaöğretim hazırlık ve 9. sınıf düzeylerinde uygulanacaktır. Bu model, kademeli olarak her eğitim kademesinin birinci sınıfından başlatılacaktır.

    Türkiye Yüzyili Maarif Modeli'nde kaç ders var?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında 26 farklı dersin öğretim programı bulunmaktadır. Bu dersler arasında okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim seviyelerini kapsayan alanlar yer almaktadır. 2024-2025 eğitim öğretim yılında bu model, okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, ortaöğretim hazırlık ve 9. sınıf düzeylerinde uygulanacaktır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi programları kapsıyor?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılında aşağıdaki programları kapsamaktadır: Okul öncesi eğitim. İlkokul 1. sınıf. Ortaokul 5. sınıf. Ortaöğretim hazırlık sınıfı. Ortaöğretim 9. sınıf. Bu model, öğretim programları, eğitici ve öğretmen eğitimleri, ders kitapları, öğretim materyalleri, ölçme, izleme ve değerlendirme süreçlerini içermektedir.