• Buradasın

    Türkiye Yüzyili Maarif Modelinde hangi beceriler var?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde yer alan bazı beceriler:
    • Kavramsal beceriler: Kendini düzenleme, iletişim, iş birliği, sosyal farkındalık, esneklik, sorumlu karar verme, uyum 35.
    • Alan becerileri: Matematiksel araç ve teknoloji ile çalışma, matematiksel muhakeme, problem çözme, veri ile çalışma, coğrafi gözlem ve saha çalışması 35.
    • Sosyal-duygusal öğrenme becerileri: Empati yapma, duygularını yönetme, destekleyici ilişkiler kurma, sağlıklı benlik geliştirme 35.
    • Okuryazarlık becerileri: Sistem okuryazarlığı, karar verme, problem çözme, eleştirel düşünme 35.
    • Eğilimler: Empati, sorumluluk, girişkenlik, güven, oyunseverlik 5.
    Ayrıca, model, erdem-değer-eylem çerçevesi ve bütüncül eğitim yaklaşımı gibi bileşenleri de içermektedir 14.

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkiye Yüzyıl Maarif Modeli ne zaman uygulanacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılında okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, ortaöğretim hazırlık ve 9. sınıf düzeylerinde uygulanacaktır. Bu model, kademeli olarak her eğitim kademesinin birinci sınıfından başlatılacaktır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde Türkçe nasıl öğretilecek?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde Türkçe öğretimi şu şekilde gerçekleştirilecektir: 1. Dört Temel Dil Becerisi: Okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerine eşit önem verilecektir. 2. Güncel Öğretim Teknikleri: Sezdirme yöntemi ve örnekten kurala gitmek gibi güncel öğretim teknikleri kullanılacaktır. 3. Milli ve Manevi Vurgu: Türk kültürüne ve tarihine yapılan vurgu artırılacak, öğrencilerin milli kimliklerini güçlendirmeleri sağlanacaktır. 4. Kademeli Sorumluluk Devri Modeli: Öğrencilerin öğrenme çıktılarını kalıcı yaşantılara dönüştürmeleri desteklenecek, öğretmenin rehberliğinde sorumluluk alma süreçleri işlenecektir. 5. Metin Tabanlı Ölçme Değerlendirme: Öğrencilerin öz yeterliliğini ölçmek için metin sonunda değerlendirmeler yapılacaktır. 6. Üretim Atölyeleri: Öğrencilerin öğrendikleri bilgileri denetlemeleri ve bunlardan hareketle yeni ürünler ortaya koymaları için atölyeler düzenlenecektir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli neden değişti?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin değişme nedenleri şunlardır: 1. Çağdaş ve dinamik bir eğitim yapısı oluşturma: Yeni müfredat, öğrencilerin 21. yüzyıl becerileriyle donatılmasını ve daha donanımlı bireyler olarak yetişmelerini hedefler. 2. Bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum: Eğitimde kaliteyi artırmak ve toplumun ihtiyaçlarını karşılamak için müfredatın güncellenmesi gereklidir. 3. Öğrenci merkezli yaklaşım: Öğrencilerin bireysel yeteneklerini ve ilgilerini dikkate alarak, onların aktif katılımını sağlayan öğretim yöntemlerinin benimsenmesi. 4. Fırsat eşitliğini sağlama: Dezavantajlı grupların da eğitimde başarılı olabilmesi için eşit eğitim imkanlarına erişimin sağlanması.

    Maarif Modeli'nde gelişim alanları nelerdir?

    Maarif Modeli'nde gelişim alanları şunlardır: Kavramsal beceriler. Fiziksel beceriler. Eğilimler. Alan becerileri. Ayrıca, sosyal-duygusal öğrenme becerileri ve okuryazarlık becerileri de önemli bir yer tutar. Maarif Modeli, bu gelişim alanlarını bütüncül bir yaklaşımla ele alır ve öğrencilerin hem akademik hem de duygusal, etik gelişimlerini destekler.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli nasıl uygulanmalı?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin uygulanması için aşağıdaki adımlar önerilmektedir: 1. Öğretmen Eğitimi: Modelin uygulanabilmesi için öğretmenlerin eğitilmesi gerekmektedir. 2. Müfredatın Kullanımı: Yeni müfredat, 2024-2025 eğitim ve öğretim yılında okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, ortaöğretim hazırlık ve 9. sınıf düzeyinde uygulanacaktır. 3. Öğrenme Ortamının Planlanması: Öğrencilere esnek ve etkileşimli bir öğrenme ortamı sunulmalı, farklılaştırılmış öğretim uygulamaları yapılmalıdır. 4. Sosyal Sorumluluk Programları: Akademik eğitimin yanı sıra sosyal, kültürel ve kişisel gelişimi destekleyecek etkinlikler programın bir parçası olmalıdır. 5. Ölçme ve Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme süreçleri, beceri odaklı ve süreç odaklı olmalı, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerinin yanı sıra eğilimlerine de odaklanmalıdır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi müfredat?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2024 yılında yayımlanan ve 2025-2026 eğitim yılında kademeli olarak uygulamaya konulacak olan yeni müfredat taslağıdır. Modelin uygulanacağı sınıflar: Anaokulu: Anasınıfı ve uygulama sınıfları. İlkokul: 1. ve 2. sınıflar. Ortaokul: 5. ve 6. sınıflar. Lise: Hazırlık, 9. ve 10. sınıflar.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne göre okul yöneticilerinin rolleri nelerdir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne göre okul yöneticilerinin rolleri şunlardır: Modelin yapı taşları ve temel yaklaşımı konusunda eğitim almak. Okul performansını sorgulamak. Personelin gelişimini sağlamak. Uygulamanın etkisini izlemek. Okul ve aile iş birliğini güçlendirmek.