• Buradasın

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde kaç değer var?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    A vibrant Turkish classroom with diverse students attentively gathered around a teacher pointing to a large, illustrated tree with twenty glowing leaves, each symbolizing a core value, rooted in respect, responsibility, and justice.
    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde 20 değer bulunmaktadır 2. Bu değerler, çatı değerler olan saygı, sorumluluk ve adalet etrafında kümelenmiştir 12.
    Değerlerin dağılım alanları:
    • İnsan: Tasarruf, sabır, mahremiyet, mütevazılık, sağlıklı yaşam, çalışkanlık 12.
    • Aile ve sosyal çevre: Sevgi, dostluk, özgürlük, dürüstlük, vatanseverlik, yardımseverlik, aile bütünlüğü 12.
    • Fiziksel çevre: Temizlik, duyarlılık, estetik, merhamet 12.

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde kaç bilgi kümesi var?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde beş bilgi kümesi bulunmaktadır: 1. Öğrenci Profili. 2. Beceriler Çerçevesi. 3. Erdem-Değer-Eylem Modeli. 4. Sistem Okuryazarlığı. 5. Alana Ait Bilgi Kümeleri.

    Türkiye Yüzyili Maarif Modelinde hangi beceriler var?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde yer alan bazı beceriler: Kavramsal beceriler: Kendini düzenleme, iletişim, iş birliği, sosyal farkındalık, esneklik, sorumlu karar verme, uyum. Alan becerileri: Matematiksel araç ve teknoloji ile çalışma, matematiksel muhakeme, problem çözme, veri ile çalışma, coğrafi gözlem ve saha çalışması. Sosyal-duygusal öğrenme becerileri: Empati yapma, duygularını yönetme, destekleyici ilişkiler kurma, sağlıklı benlik geliştirme. Okuryazarlık becerileri: Sistem okuryazarlığı, karar verme, problem çözme, eleştirel düşünme. Eğilimler: Empati, sorumluluk, girişkenlik, güven, oyunseverlik. Ayrıca, model, erdem-değer-eylem çerçevesi ve bütüncül eğitim yaklaşımı gibi bileşenleri de içermektedir.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin temel felsefesi nedir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin temel felsefesi, öğrencilere sadece akademik bilgi değil, aynı zamanda 21. yüzyıl becerilerini de kazandırmaktır. Modelin diğer temel ilkeleri şunlardır: Millî ve manevi değerler: Millî kimlik, toplum bilinci, adalet ve eşitlik gibi değerler eğitimin merkezinde yer alır. Bütüncül eğitim: Öğrencilerin ruh, beden, zihin ve sosyal yönden gelişimini hedefler. Sosyal sorumluluk: Öğrencilerin topluma karşı sorumluluklarını yerine getiren bilinçli bireyler olarak yetişmesini amaçlar. Aktif öğrenme: Öğrencilerin derse katılımı ve aktif rol alması beklenir. Bilgi üretimi: Öğrencilerin bilgi tüketicisi olmaktan çıkıp bilgi üreticisi olmalarını hedefler.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kaç çeşit?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, beş ana bileşenden oluşmaktadır: 1. Öğretim programlarının perspektifi (eğitim felsefesi). 2. Beceri örgüsü temelli öğretim programı modeli. 3. Öğrenci profili. 4. Beceriler çerçevesi. 5. Bütüncül eğitim program modeli. Ayrıca, modelde yer alan beceriler temel, bütünleşik ve üst düzey düşünme becerileri olarak üç kategoriye ayrılmaktadır. Dolayısıyla, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli toplamda yedi farklı çeşitten oluşmaktadır.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi müfredat?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2024 yılında yayımlanan ve 2025-2026 eğitim yılında kademeli olarak uygulamaya konulacak olan yeni müfredat taslağıdır. Modelin uygulanacağı sınıflar: Anaokulu: Anasınıfı ve uygulama sınıfları. İlkokul: 1. ve 2. sınıflar. Ortaokul: 5. ve 6. sınıflar. Lise: Hazırlık, 9. ve 10. sınıflar.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hangi sınıflara uygulanacak?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2025-2026 eğitim öğretim yılında aşağıdaki sınıf düzeylerinde uygulanacaktır: Okul öncesi: Anasınıfı ve uygulama sınıfları. İlkokul: 1. ve 2. sınıflar. Ortaokul: 5. ve 6. sınıflar. Lise: Hazırlık, 9. ve 10. sınıflar.

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli nasıl uygulanmalı?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin nasıl uygulanması gerektiğine dair bazı öneriler: Öğretmen Eğitimleri: Öğretmenlere, modelin uygulanması için gerekli rehberlik ve eğitimler verilmelidir. Velilerin Katılımı: Velilere yönelik bilgilendirme toplantıları düzenlenerek sürece aktif katılımları sağlanmalıdır. Program Dışı Etkinlikler: Sosyal sorumluluk ve hayat boyu öğrenme gibi program dışı etkinliklerle öğrencilerin gelişimi desteklenmelidir. Ölçme ve Değerlendirme: Süreç ve durum temelli ölçme değerlendirme anlayışı benimsenmeli, öğrencilerin gelişimi sürekli takip edilmelidir. Farklılaştırma: Öğrenci farklılıklarını göz ardı etmeyen, sosyal adaleti sağlayan etkinlikler oluşturulmalıdır. Yerel ve Kültürel Unsurlar: Okulların, yerel unsurları ve kültürel bağlamı öğrenme süreçlerine dahil etmeleri teşvik edilmelidir. Okul Temelli Planlama: Okulların, kendi iç dinamiklerine uygun olarak öğretim faaliyetlerini planlama ve uygulama imkanı tanınmalıdır.