• Buradasın

    Öğretmen normu nasıl hesaplanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmen normu, bir okulda ihtiyaç duyulan öğretmen sayısını belirlemek için aşağıdaki yöntemlerle hesaplanır:
    1. Öğrenci Sayısına Göre Hesaplama: Okulda bulunan toplam öğrenci sayısı dikkate alınarak, her öğretmenin kaç öğrenciye hizmet vereceği belirlenir 1. Örneğin, bir öğretmenin 20 öğrenciye hizmet vermesi gerektiği varsayıldığında, 100 öğrencisi olan bir okulda 5 öğretmene ihtiyaç vardır.
    2. Sınıf Mevcudu Hesaplama: Her sınıfın mevcut öğrenci sayısı dikkate alınarak öğretmen ihtiyacı belirlenir 1. Sınıf mevcutlarının dengeli olması, eğitim kalitesini artırır.
    3. Eğitim Programına Göre Hesaplama: Okulun uyguladığı eğitim programı ve seçmeli ders sayıları da norm kadro hesaplamasında dikkate alınır 15.
    4. Okul Türüne Göre Hesaplama: Özel okullar gibi farklı okul türleri için norm kadro hesaplama yöntemleri değişkenlik gösterebilir 1.
    5. Yerel İhtiyaçlar ve Koşullar: Kırsal bölgelerdeki okulların öğretmen ihtiyacı, şehir merkezlerindeki okullara göre farklılık gösterebilir 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    Rehber öğretmen normu kaç öğrenci?

    Rehber öğretmen normu, farklı eğitim kurumlarında şu öğrenci sayılarına göre belirlenir: İlkokullar: Öğrenci sayısı 300 ve daha fazla olan her kuruma 1 rehber öğretmen norm kadrosu verilir. Ortaokul ve imam hatip ortaokulları: Öğrenci sayısı 150 ve daha fazla olan her kuruma 1 rehber öğretmen norm kadrosu verilir. Yatılı veya pansiyonlu eğitim kurumları: Öğrenci sayılarına bakılmaksızın her birine 1 rehber öğretmen norm kadrosu verilir. Mesleki eğitim merkezleri: Çırak ve kursiyer sayısı 200 ve daha fazla olan her kuruma 1 rehber öğretmen norm kadrosu verilir. Ayrıca, öğrenci sayısının 500 ve 500'ün katlarına ulaşması halinde her defasında ilave olarak 1 rehberlik alan öğretmeni norm kadrosu daha verilir.

    Norm fazlası öğretmen ataması nasıl olacak?

    Norm fazlası öğretmen atamaları, 2025 yılı için şu şekilde planlanmıştır: Başvuruların Alınması: 13 Ağustos 2025 tarihinde başlayacak ve 22 Ağustos 2025 tarihine kadar devam edecek. Atama Sonuçlarının Açıklanması: 27 Ağustos 2025 tarihinde yapılacak. Tebligat ve İlişik Kesme İşlemleri: 28 Ağustos 2025 tarihinden sonra gerçekleştirilecek. Atama süreci üç aşamalı olarak yürütülecek: 1. Öğretmenler, öncelikle kadrosunun bulunduğu ilçe içerisindeki ihtiyaç duyulan eğitim kurumlarından en fazla 40 eğitim kurumunu tercih edebilecek. 2. İlk aşamada atanamayan öğretmenler için, hizmet puanı esas alınarak resen atama yapılacak. 3. Eğer bu aşamalarda da atama gerçekleşmezse, valilik kararıyla öğretmen, il sınırları içindeki herhangi bir ilçede ihtiyaç duyulan bir okula atanacak.

    Öğretmenlerde hizmet alanı nasıl hesaplanır?

    Öğretmenlerin hizmet alanı, Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği'ne göre hesaplanır. Hizmet alanı hesaplanırken şu adımlar izlenir: 1. Eğitim kurumlarının gruplandırılması. 2. Zorunlu çalışma yükümlülüğü. 3. Hizmet puanının belirlenmesi. 4. Ek puanlar. Hizmet alanı hesaplaması karmaşık olabileceğinden, güncel yönetmelik ve yönergelerin takip edilmesi önerilir.

    Norm fazlası olan öğretmen ne yapmalı?

    Norm fazlası olan bir öğretmenin yapması gerekenler: Atama başvurusunun yapılması: Norm fazlası olan öğretmenler, il içi atama başvurularını kadrosunun bulunduğu okul veya kurum müdürlüklerine belirlenen tarihler arasında yapmalıdır. Tercihlerin dikkate alınması: Öğretmenler, öncelikle görevli oldukları yerleşim yerindeki veya ilçedeki eğitim kurumlarına, sonrasında il içinde alanlarında norm kadro açığı bulunan eğitim kurumlarına atanır. Hizmet puanının göz önünde bulundurulması: Atamalar, hizmet puanı üstünlüğüne göre yapılır; fazla hizmet puanı olan öğretmenlerin tercih ettikleri okullara atanmaları önceliklidir. Resen atama durumu: Eğer öğretmen herhangi bir kuruma atanmak üzere başvuruda bulunmazsa, görev yeri il milli eğitim müdürlüğü tarafından resen belirlenir. Norm fazlası olan öğretmenlerin yer değiştirme işlemleri, Milli Eğitim Bakanlığı'nın ilgili mevzuatına ve yıllık olarak yayımlanan atama kılavuzlarına göre değişir. Güncel bilgiler için ilgili kurumların resmi duyurularının takip edilmesi önerilir.

    Norm fazlası olan öğretmenler ne olacak?

    Norm fazlası olan öğretmenler, görev yaptıkları ilçede, ardından ilçe gruplarında ve en sonunda il genelinde ihtiyaç olan ilçelere atanacaklardır. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) yayınladığı genelgeye göre, norm fazlası öğretmenlerin atama dönemleri beklenmeksizin, norm fazlası oldukları an itibariyle görev yeri değişikliği işlemlerinin yapılması gerekmektedir. Eğitim-Bir-Sen, öğrenci sayıları ve seçmeli ders tercihleri netleşmeden yapılacak atamaların öğretmenleri mağdur edebileceğini belirterek sürecin ekim ayına ertelenmesini talep etmiştir.

    Norm kadro yüzde kaç olmalı?

    Norm kadronun yüzde kaç olması gerektiğine dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, norm kadro ile ilgili bazı bilgiler şu şekildedir: Norm kadro, bir şirketin, bir grubun, bir holdingin ya da bir departmanın stratejik hedeflerine ulaşmak için çalışan sayısını ve çalışanların yetkinliklerini, sahip olduğu teknolojilerini de göz önünde bulundurarak planlanma sürecidir. Norm kadro planlaması, yanlış anlaşılmaya açık bir konudur ve bu yüzden hassas olarak ele alınması gerekmektedir. Norm kadro hesaplaması, çalışanların segmentasyonu da dikkat edilerek yapılması gereken bir iştir. Norm kadro ile ilgili daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklara başvurulabilir: erenler.meb.gov.tr; personel.gumushane.edu.tr; mevzuat.gov.tr; albertsolino.com; pdb.amasya.edu.tr.

    Öğretmenlik uygulamasında kaç öğretmen olmalı?

    Öğretmenlik uygulamasında en fazla 6 uygulama öğrencisi bir uygulama öğretmenine verilebilir. Uygulama öğretmeni, öğretmen adayıyla aynı alanda olmak şartıyla, uygulamalı eğitimin yapıldığı eğitim kurumundaki sırasıyla; başöğretmen, uzman öğretmen veya en fazla hizmet süresi bulunan öğretmenler arasından belirlenir.