• Buradasın

    Öğretmen normu nasıl hesaplanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmen normu, bir okulda ihtiyaç duyulan öğretmen sayısını belirlemek için aşağıdaki yöntemlerle hesaplanır:
    1. Öğrenci Sayısına Göre Hesaplama: Okulda bulunan toplam öğrenci sayısı dikkate alınarak, her öğretmenin kaç öğrenciye hizmet vereceği belirlenir 1. Örneğin, bir öğretmenin 20 öğrenciye hizmet vermesi gerektiği varsayıldığında, 100 öğrencisi olan bir okulda 5 öğretmene ihtiyaç vardır.
    2. Sınıf Mevcudu Hesaplama: Her sınıfın mevcut öğrenci sayısı dikkate alınarak öğretmen ihtiyacı belirlenir 1. Sınıf mevcutlarının dengeli olması, eğitim kalitesini artırır.
    3. Eğitim Programına Göre Hesaplama: Okulun uyguladığı eğitim programı ve seçmeli ders sayıları da norm kadro hesaplamasında dikkate alınır 15.
    4. Okul Türüne Göre Hesaplama: Özel okullar gibi farklı okul türleri için norm kadro hesaplama yöntemleri değişkenlik gösterebilir 1.
    5. Yerel İhtiyaçlar ve Koşullar: Kırsal bölgelerdeki okulların öğretmen ihtiyacı, şehir merkezlerindeki okullara göre farklılık gösterebilir 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    Norm fazlası olan öğretmenler ne olacak?

    Norm fazlası olan öğretmenler, Milli Eğitim Bakanlığı'nın düzenlemelerine göre iki şekilde atanacaktır: 1. İlçe İçi Atama: Öğretmenler, ilçe içinde ihtiyaç olan bir eğitim kurumuna yerleştirilecektir. 2. Resen Atama: İlçe içinde herhangi bir eğitim kurumuna yerleştirilemeyen öğretmenler, ilçe dışındaki farklı eğitim kurumlarına resen atanacaktır. Ayrıca, branş değişikliği yapma imkanı da tanınmıştır; bu sayede öğretmenler, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın kabul ettiği eğitimleri alarak farklı bir branşa geçiş yapabilirler.

    Öğretmenlerde hizmet alanı nasıl hesaplanır?

    Öğretmenlerin hizmet alanı, Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği'ne göre hesaplanır. Hizmet alanı hesaplanırken şu adımlar izlenir: 1. Eğitim kurumlarının gruplandırılması. 2. Zorunlu çalışma yükümlülüğü. 3. Hizmet puanının belirlenmesi. 4. Ek puanlar. Hizmet alanı hesaplaması karmaşık olabileceğinden, güncel yönetmelik ve yönergelerin takip edilmesi önerilir.

    Öğretmenlik uygulamasında kaç öğretmen olmalı?

    Öğretmenlik uygulamasında en fazla 6 uygulama öğrencisi bir uygulama öğretmenine verilebilir. Uygulama öğretmeni, öğretmen adayıyla aynı alanda olmak şartıyla, uygulamalı eğitimin yapıldığı eğitim kurumundaki sırasıyla; başöğretmen, uzman öğretmen veya en fazla hizmet süresi bulunan öğretmenler arasından belirlenir.

    Rehber öğretmen normu kaç öğrenci?

    Rehber öğretmen normu, öğrenci sayısına göre şu şekilde belirlenmiştir: - İlkokullarda: 300 öğrenciye ulaşıldığında bir rehber öğretmen kadrosu açılır. - Ortaokul ve liselerde: 150 öğrenciye ulaşıldığında bir rehber öğretmen normu verilir. - Yatılı ve pansiyonlu okullarda: Öğrenci sayısına bakılmaksızın her birine bir rehber öğretmen normu düşer. - Özel okullarda: Öğrenci sayısının 100 ve katlarına ulaşılması halinde ilave rehber öğretmen normu eklenir.

    Norm fazlası öğretmen ataması nasıl olacak?

    Norm fazlası öğretmen atamaları, 2025 yılı için şu şekilde planlanmıştır: Başvuruların Alınması: 13 Ağustos 2025 tarihinde başlayacak ve 22 Ağustos 2025 tarihine kadar devam edecek. Atama Sonuçlarının Açıklanması: 27 Ağustos 2025 tarihinde yapılacak. Tebligat ve İlişik Kesme İşlemleri: 28 Ağustos 2025 tarihinden sonra gerçekleştirilecek. Atama süreci üç aşamalı olarak yürütülecek: 1. Öğretmenler, öncelikle kadrosunun bulunduğu ilçe içerisindeki ihtiyaç duyulan eğitim kurumlarından en fazla 40 eğitim kurumunu tercih edebilecek. 2. İlk aşamada atanamayan öğretmenler için, hizmet puanı esas alınarak resen atama yapılacak. 3. Eğer bu aşamalarda da atama gerçekleşmezse, valilik kararıyla öğretmen, il sınırları içindeki herhangi bir ilçede ihtiyaç duyulan bir okula atanacak.

    Norm fazlası olan öğretmen ne yapmalı?

    Norm fazlası olan öğretmenler, aşağıdaki adımları izleyebilir: 1. Derslerin gruplara ayrılması: Teknoloji ve tasarım dersleri gibi branşlarda dersler gruplara ayrılarak okutulabilir, böylece öğretmenler maaş karşılığını tam olarak alır ve norm fazlası olmaktan kurtulur. 2. İl veya ilçe milli eğitim müdürlüğüne başvuru: Öğretmenler, norm fazlası durumlarını il veya ilçe milli eğitim müdürlüklerine bildirerek, başka okullara görevlendirilme talebinde bulunabilirler. 3. Sendikal destek: Öğretmenler, haklarının korunması ve geliştirilmesi için sendikalardan destek alabilirler. Norm fazlası öğretmenlerin durumu, Milli Eğitim Bakanlığı'nın ilgili mevzuatına göre belirlenir ve yönetilir.

    Norm kadro yüzde kaç olmalı?

    Norm kadronun yüzde kaç olması gerektiğine dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, norm kadro ile ilgili bazı bilgiler şu şekildedir: Norm kadro, bir şirketin, bir grubun, bir holdingin ya da bir departmanın stratejik hedeflerine ulaşmak için çalışan sayısını ve çalışanların yetkinliklerini, sahip olduğu teknolojilerini de göz önünde bulundurarak planlanma sürecidir. Norm kadro planlaması, yanlış anlaşılmaya açık bir konudur ve bu yüzden hassas olarak ele alınması gerekmektedir. Norm kadro hesaplaması, çalışanların segmentasyonu da dikkat edilerek yapılması gereken bir iştir. Norm kadro ile ilgili daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklara başvurulabilir: erenler.meb.gov.tr; personel.gumushane.edu.tr; mevzuat.gov.tr; albertsolino.com; pdb.amasya.edu.tr.