• Buradasın

    Rehber öğretmen normu kaç öğrenci?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rehber öğretmen normu, öğrenci sayısına göre şu şekilde belirlenmiştir:
    • İlkokullarda: 300 öğrenciye ulaşıldığında bir rehber öğretmen kadrosu açılır 14.
    • Ortaokul ve liselerde: 150 öğrenciye ulaşıldığında bir rehber öğretmen normu verilir 24.
    • Yatılı ve pansiyonlu okullarda: Öğrenci sayısına bakılmaksızın her birine bir rehber öğretmen normu düşer 24.
    • Özel okullarda: Öğrenci sayısının 100 ve katlarına ulaşılması halinde ilave rehber öğretmen normu eklenir 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Rehberlik öğretmeni ne iş yapar?

    Rehberlik öğretmeni, öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal gelişimlerini destekleyen ve yönlendiren eğitim profesyonelidir. Rehberlik öğretmeninin bazı görevleri: Bireysel ve grup rehberliği: Bireysel rehberlik ve grup rehberliği hizmetlerini yürütmek. Kariyer danışmanlığı: Öğrencilere kariyer danışmanlığı yapmak ve meslek seçimi konusunda rehberlik etmek. Akademik izleme: Öğrencilerin akademik başarılarını izlemek ve değerlendirmek. İletişim geliştirme: Öğrenciler arasındaki iletişimi geliştirmek ve sosyal becerilerini desteklemek. Sorunlu durum çözümü: Sorunlu durumları çözmek ve öğrencilere duygusal destek sağlamak. Veli iletişimi: Velilerle düzenli iletişim halinde olmak ve işbirliği yapmak. Rehberlik öğretmenleri, genellikle ilkokul, ortaokul, lise veya üniversitelerde çalışabilirler.

    Norm fazlası olan öğretmenler ne olacak?

    Norm fazlası olan öğretmenler, Milli Eğitim Bakanlığı'nın düzenlemelerine göre iki şekilde atanacaktır: 1. İlçe İçi Atama: Öğretmenler, ilçe içinde ihtiyaç olan bir eğitim kurumuna yerleştirilecektir. 2. Resen Atama: İlçe içinde herhangi bir eğitim kurumuna yerleştirilemeyen öğretmenler, ilçe dışındaki farklı eğitim kurumlarına resen atanacaktır. Ayrıca, branş değişikliği yapma imkanı da tanınmıştır; bu sayede öğretmenler, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın kabul ettiği eğitimleri alarak farklı bir branşa geçiş yapabilirler.

    Özel okulda rehber öğretmen olmak için kaç öğrenci lazım?

    Özel bir okulda rehber öğretmen görevlendirilmesi için en az 100 öğrenci gerekmektedir. Rehber öğretmen norm kadroları, öğrenci sayısına göre şu şekilde belirlenir: 100 öğrenci olduğunda 2 rehber öğretmen norm kadrosu verilir. 200 öğrenci olduğunda 3 rehber öğretmen norm kadrosu verilir. 300 öğrenci olduğunda 4 rehber öğretmen norm kadrosu verilir. Bu şartlar, 16 Şubat 2024 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumları Yönetici ve Öğretmenlerinin Norm Kadrolarına İlişkin Yönetmelik'e dayanmaktadır.

    Öğretmen normu nasıl hesaplanır?

    Öğretmen normu, bir okulda ihtiyaç duyulan öğretmen sayısını belirlemek için aşağıdaki yöntemlerle hesaplanır: 1. Öğrenci Sayısına Göre Hesaplama: Okulda bulunan toplam öğrenci sayısı dikkate alınarak, her öğretmenin kaç öğrenciye hizmet vereceği belirlenir. Örneğin, bir öğretmenin 20 öğrenciye hizmet vermesi gerektiği varsayıldığında, 100 öğrencisi olan bir okulda 5 öğretmene ihtiyaç vardır. 2. Sınıf Mevcudu Hesaplama: Her sınıfın mevcut öğrenci sayısı dikkate alınarak öğretmen ihtiyacı belirlenir. Sınıf mevcutlarının dengeli olması, eğitim kalitesini artırır. 3. Eğitim Programına Göre Hesaplama: Okulun uyguladığı eğitim programı ve seçmeli ders sayıları da norm kadro hesaplamasında dikkate alınır. 4. Okul Türüne Göre Hesaplama: Özel okullar gibi farklı okul türleri için norm kadro hesaplama yöntemleri değişkenlik gösterebilir. 5. Yerel İhtiyaçlar ve Koşullar: Kırsal bölgelerdeki okulların öğretmen ihtiyacı, şehir merkezlerindeki okullara göre farklılık gösterebilir.

    Norm kadro fazlası öğretmen nasıl belirlenir?

    Norm kadro fazlası öğretmen, bir eğitim kurumunda belirlenen öğretmen kadrosunun üzerinde kalan öğretmenler için kullanılır. Norm kadro fazlası öğretmenin belirlenmesi şu adımlarla yapılır: 1. Hizmet Puanı ve Süresi: Milli Eğitim Bakanlığı'nın yönetmeliğine göre, her sene belirli dönemlerde okul müdürlükleri ve il ya da ilçe milli eğitim müdürlükleri tarafından öğretmenlerin hizmet puanları ve hizmet süreleri dikkate alınarak norm kadro fazlası olanlar tespit edilir. 2. Kriterler: Ders ihtiyaçları, öğretmen normları ve öğrenci sayıları göz önünde bulundurulur. 3. Öncelik: Hizmet puanı en düşük olan öğretmen norm kadro fazlası olarak belirlenir. Norm kadro fazlası öğretmenler, genellikle başka okullara görevlendirilir veya tercihe bağlı olarak tayin edilirler.

    Norm fazlası öğretmen ataması nasıl olacak?

    Norm fazlası öğretmen atamaları, 2025 yılı için şu şekilde planlanmıştır: Başvuruların Alınması: 13 Ağustos 2025 tarihinde başlayacak ve 22 Ağustos 2025 tarihine kadar devam edecek. Atama Sonuçlarının Açıklanması: 27 Ağustos 2025 tarihinde yapılacak. Tebligat ve İlişik Kesme İşlemleri: 28 Ağustos 2025 tarihinden sonra gerçekleştirilecek. Atama süreci üç aşamalı olarak yürütülecek: 1. Öğretmenler, öncelikle kadrosunun bulunduğu ilçe içerisindeki ihtiyaç duyulan eğitim kurumlarından en fazla 40 eğitim kurumunu tercih edebilecek. 2. İlk aşamada atanamayan öğretmenler için, hizmet puanı esas alınarak resen atama yapılacak. 3. Eğer bu aşamalarda da atama gerçekleşmezse, valilik kararıyla öğretmen, il sınırları içindeki herhangi bir ilçede ihtiyaç duyulan bir okula atanacak.

    Sınıf rehber öğretmenliği yönetmeliği nedir?

    Sınıf rehber öğretmenliği yönetmeliği, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği'nin 15. maddesinde yer almaktadır. Sınıf rehber öğretmeninin görevleri şunlardır: 1. Öğretmenler kurulunca belirlenen öğrenci kulüplerinin amaçları ve çalışmaları hakkında öğrencileri bilgilendirmek. 2. Öğrenci kulüplerine katılacak öğrencileri ilgi ve isteklerine göre belirlemek. 3. Belirlenen öğrencileri e-Okul sisteminde yer alan Sosyal Etkinlik Modülüne işlemek. 4. Öğrencilerin okul dışı etkinlikleri, toplum hizmeti çalışmaları ve buna ilişkin belgeleri e-Okul Sistemi Sosyal Etkinlik Modülüne işlemek. 5. Sınıf rehberlik planını, okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik programı çerçevesinde hazırlayarak eğitim kurumu müdürüne onaylatmak. 6. Sınıf rehberlik programı kapsamındaki etkinlikleri sınıfında uygulamak. 7. Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirleyerek rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek.