• Buradasın

    Öğretmenlik uygulamasında kaç öğretmen olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmenlik uygulamasında her bir uygulama öğretmeni başına en fazla 6 öğrenci olmalıdır 12.

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretmenlik Uygulaması'nda hangi kriterler değerlendirilir?

    Öğretmenlik Uygulaması'nda değerlendirilen kriterler şunlardır: 1. Eğitim Süreçlerinin Planlanması: Öğretmenler, öğretim programlarına uygun ders planları oluşturup uygulama başarısına göre değerlendirilir. 2. Öğrenci Gelişimini Destekleme: Öğretmenlerin, öğrencilerinin bireysel farklılıklarını ve gelişim özelliklerini dikkate alarak eğitim sürecini yönlendirmesi beklenir. 3. Öğrenme Ortamının Güvenliği ve Etkinliği: Öğrenci odaklı, araştırma, sorgulama, iş birliği ve etkileşimi temel alan öğrenme ortamları oluşturulmalıdır. 4. Öğretim Teknikleri ve Stratejiler: Aktif öğrenme teknikleri kullanılarak öğrencilerin öğrenme çıktılarıyla uyumlu bir öğretim süreci oluşturulmalıdır. 5. Geri Bildirim ve Değerlendirme: Öğretmenler, öğrenci ve veli geri bildirimlerini zamanında ve yapıcı şekilde analiz ederek eğitim süreçlerini geliştirmelidir. 6. İletişim ve İş Birliği: Okul yönetimi, meslektaşlar, veliler ve eğitimle ilgili diğer kurumlarla etkili iş birliği kurmak önemlidir. 7. Mesleki Gelişim: Öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirleyerek kendilerini sürekli geliştirmeleri beklenir. 8. Alan Bilgisi ve Öğretme Becerisi: Öğretmenin, alanına hakimiyeti, uygun öğrenme imkanları sunabilmesi ve konu alan bilgisi ile becerilerini öğrencilere kazandırma yöntemlerindeki yeterliliği değerlendirilir.

    Öğretmenlik uygulamasında neler yapılır?

    Öğretmenlik uygulamasında öğretmen adayları aşağıdaki faaliyetleri gerçekleştirir: 1. Tanışma ve Okulu Tanıma: Uygulama öğrencisi, ilk haftada uygulama öğretim üyesinin rehberliğinde yapılan toplantıya katılır ve okulu tanır. 2. Ders Planlama ve Hazırlık: Uygulama öğretmeni ile birlikte ders günlerini ve saatlerini belirler, ders planları hazırlar ve günlük planlar yapar. 3. Ders İşleme: 4. haftadan itibaren 20 saat ders işler ve bu dersleri uygulama öğretmeninin yıllık planına uygun olarak gerçekleştirir. 4. Öğretim Materyalleri ve Etkinlikler: Ders materyalleri ve gerekirse drama, gezi gibi etkinlikler hazırlar. 5. Gözlem ve Geri Bildirim: Uygulama öğretmeni, adayı ders anlatırken gözlemler ve mesleki anlamda yönlendirmelerde bulunur. 6. Değerlendirme: Uygulama sonunda, adayın performansı hem uygulama öğretmeni hem de uygulama öğretim elemanı tarafından değerlendirilir ve gerekli notlar sisteme girilir.

    Aday öğretmen ne kadar süre uygulama yapar?

    Aday öğretmenlerin uygulama süresi, bir yıldan az iki yıldan çok olamaz. Aday öğretmenler, bu süreçte eğitim ve uygulama görevlerinden oluşan Yetiştirme Programına tabi tutulur. Uygulama görevleri: Sınıf içi, eğitim kurumu içi ve eğitim kurumu dışı yapılacak gözlem görevlerini içerir. Sınıf ve eğitim kurumu içerisinde yapılacak uygulama görevlerini içerir. Aday öğretmenlerin, Yetiştirme Programını tamamlamaları zorunludur.

    Öğretmenlik uygulama yeri nasıl belirlenir?

    Öğretmenlik uygulama yeri, il/ilçe millî eğitim müdürlükleri tarafından belirlenen Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi veya özel eğitim-öğretim kurumlarında belirlenir. Belirleme süreci şu adımları içerir: 1. Fakülte ve Milli Eğitim Koordinasyonu: Fakülteler, il millî eğitim müdürlükleriyle iş birliği yaparak öğretmen, öğrenci ve akademisyen eşleştirmesini gerçekleştirir. 2. Kontenjan ve Dağılım: İl millî eğitim müdürlüğü, öğretmenlik alanlarına göre uygulama kontenjanlarını belirler ve bu kontenjanların fakültelere dağılımını yapar. 3. Liste Gönderimi: Fakülte uygulama koordinatörü, belirlenen listeleri il millî eğitim müdürlüklerine ve ilgili fakülte dekanlıklarına gönderir. 4. Onay ve Bildirim: İl millî eğitim müdürlüğü, listeyi mülki idare amirinin onayını aldıktan sonra kurum müdürlüklerine ve ilgili fakülteye bildirir.

    Öğretmen normu nasıl hesaplanır?

    Öğretmen normu, bir okulda ihtiyaç duyulan öğretmen sayısını belirlemek için aşağıdaki yöntemlerle hesaplanır: 1. Öğrenci Sayısına Göre Hesaplama: Okulda bulunan toplam öğrenci sayısı dikkate alınarak, her öğretmenin kaç öğrenciye hizmet vereceği belirlenir. Örneğin, bir öğretmenin 20 öğrenciye hizmet vermesi gerektiği varsayıldığında, 100 öğrencisi olan bir okulda 5 öğretmene ihtiyaç vardır. 2. Sınıf Mevcudu Hesaplama: Her sınıfın mevcut öğrenci sayısı dikkate alınarak öğretmen ihtiyacı belirlenir. Sınıf mevcutlarının dengeli olması, eğitim kalitesini artırır. 3. Eğitim Programına Göre Hesaplama: Okulun uyguladığı eğitim programı ve seçmeli ders sayıları da norm kadro hesaplamasında dikkate alınır. 4. Okul Türüne Göre Hesaplama: Özel okullar gibi farklı okul türleri için norm kadro hesaplama yöntemleri değişkenlik gösterebilir. 5. Yerel İhtiyaçlar ve Koşullar: Kırsal bölgelerdeki okulların öğretmen ihtiyacı, şehir merkezlerindeki okullara göre farklılık gösterebilir.