• Buradasın

    Öğretmenlik uygulamasında kaç öğretmen olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmenlik uygulamasında en fazla 6 uygulama öğrencisi bir uygulama öğretmenine verilebilir 23. Ayrıca, her bir ders başına düşen öğrenci sayısı en fazla 3 öğrenciyi geçmeyecek şekilde planlanmalıdır 23.
    Uygulama öğretmeni, öğretmen adayıyla aynı alanda olmak şartıyla, uygulamalı eğitimin yapıldığı eğitim kurumundaki sırasıyla; başöğretmen, uzman öğretmen veya en fazla hizmet süresi bulunan öğretmenler arasından belirlenir 15. Öğretmen adayının uygulamalı eğitime katıldığı eğitim kurumunda aynı alanda öğretmen bulunmaması durumunda, aynı sıralama dikkate alınarak farklı alandan uygulama öğretmeni görevlendirilir 15.

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretmen normu nasıl hesaplanır?

    Öğretmen normu, bir okulda ihtiyaç duyulan öğretmen sayısını belirlemek için aşağıdaki yöntemlerle hesaplanır: 1. Öğrenci Sayısına Göre Hesaplama: Okulda bulunan toplam öğrenci sayısı dikkate alınarak, her öğretmenin kaç öğrenciye hizmet vereceği belirlenir. Örneğin, bir öğretmenin 20 öğrenciye hizmet vermesi gerektiği varsayıldığında, 100 öğrencisi olan bir okulda 5 öğretmene ihtiyaç vardır. 2. Sınıf Mevcudu Hesaplama: Her sınıfın mevcut öğrenci sayısı dikkate alınarak öğretmen ihtiyacı belirlenir. Sınıf mevcutlarının dengeli olması, eğitim kalitesini artırır. 3. Eğitim Programına Göre Hesaplama: Okulun uyguladığı eğitim programı ve seçmeli ders sayıları da norm kadro hesaplamasında dikkate alınır. 4. Okul Türüne Göre Hesaplama: Özel okullar gibi farklı okul türleri için norm kadro hesaplama yöntemleri değişkenlik gösterebilir. 5. Yerel İhtiyaçlar ve Koşullar: Kırsal bölgelerdeki okulların öğretmen ihtiyacı, şehir merkezlerindeki okullara göre farklılık gösterebilir.

    Öğretmenlik uygulamasında neler yapılır?

    Öğretmenlik uygulamasında öğretmen adayları aşağıdaki faaliyetleri gerçekleştirir: 1. Tanışma ve Okulu Tanıma: Uygulama öğrencisi, ilk haftada uygulama öğretim üyesinin rehberliğinde yapılan toplantıya katılır ve okulu tanır. 2. Ders Planlama ve Hazırlık: Uygulama öğretmeni ile birlikte ders günlerini ve saatlerini belirler, ders planları hazırlar ve günlük planlar yapar. 3. Ders İşleme: 4. haftadan itibaren 20 saat ders işler ve bu dersleri uygulama öğretmeninin yıllık planına uygun olarak gerçekleştirir. 4. Öğretim Materyalleri ve Etkinlikler: Ders materyalleri ve gerekirse drama, gezi gibi etkinlikler hazırlar. 5. Gözlem ve Geri Bildirim: Uygulama öğretmeni, adayı ders anlatırken gözlemler ve mesleki anlamda yönlendirmelerde bulunur. 6. Değerlendirme: Uygulama sonunda, adayın performansı hem uygulama öğretmeni hem de uygulama öğretim elemanı tarafından değerlendirilir ve gerekli notlar sisteme girilir.

    Öğretmenlik Uygulaması'nda hangi kriterler değerlendirilir?

    Öğretmenlik Uygulaması'nda değerlendirilen bazı kriterler şunlardır: Ders Hazırlığı ve Anlatımı: Ders planını açık ve düzenli yazma, amaç ve hedef davranışları ifade etme, uygun yöntem ve teknikleri belirleme, araç-gereç ve materyal seçme. Öğretim Süreci: Çeşitli öğretim yöntem ve tekniklerini kullanma, zamanı verimli kullanma, öğrencilerin etkin katılımı için etkinlikler düzenleme, öğretimi bireysel farklılıklara göre sürdürme. Mesleki Yeterlilikler: Mesleği ile ilgili yasa ve yönetmeliklere hakim olma, mesleki öneri ve eleştirilere açık olma, okul etkinliklerine katılma, kişisel ve mesleki davranışlarla çevresine iyi örnek olma. Sınıf Yönetimi: Sınıf kültürünü oluşturma, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenle sosyal ilişkiler kurmasını sağlama, gelişen durumlara ve krizlere uygun tepki verme. Diğer Kriterler: Okulun fiziki olanaklarını tanıma, özel gereksinimi olan bireylere uygunluğu, diğer öğretmenlerle ve okul yönetimiyle uyumlu çalışma. Değerlendirme, uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanı tarafından yapılır ve bu değerlendirme Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Formu'na işlenir.

    Öğretmenlik uygulama yeri nasıl belirlenir?

    Öğretmenlik uygulama yeri, il/ilçe millî eğitim müdürlükleri tarafından belirlenen Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi veya özel eğitim-öğretim kurumlarında belirlenir. Belirleme süreci şu adımları içerir: 1. Fakülte ve Milli Eğitim Koordinasyonu: Fakülteler, il millî eğitim müdürlükleriyle iş birliği yaparak öğretmen, öğrenci ve akademisyen eşleştirmesini gerçekleştirir. 2. Kontenjan ve Dağılım: İl millî eğitim müdürlüğü, öğretmenlik alanlarına göre uygulama kontenjanlarını belirler ve bu kontenjanların fakültelere dağılımını yapar. 3. Liste Gönderimi: Fakülte uygulama koordinatörü, belirlenen listeleri il millî eğitim müdürlüklerine ve ilgili fakülte dekanlıklarına gönderir. 4. Onay ve Bildirim: İl millî eğitim müdürlüğü, listeyi mülki idare amirinin onayını aldıktan sonra kurum müdürlüklerine ve ilgili fakülteye bildirir.

    Aday öğretmen ne kadar süre uygulama yapar?

    Aday öğretmenlerin uygulama süresi, bir yıldan az iki yıldan çok olamaz. Aday öğretmenler, bu süreçte eğitim ve uygulama görevlerinden oluşan Yetiştirme Programına tabi tutulur. Uygulama görevleri: Sınıf içi, eğitim kurumu içi ve eğitim kurumu dışı yapılacak gözlem görevlerini içerir. Sınıf ve eğitim kurumu içerisinde yapılacak uygulama görevlerini içerir. Aday öğretmenlerin, Yetiştirme Programını tamamlamaları zorunludur.