• Buradasın

    Öğretmen liderliğinin boyutları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmen liderliğinin boyutları genel olarak beş ana kategoride toplanmaktadır 24:
    1. Okul Amaçlarının Paylaşılması ve Geliştirilmesi 24. Okul müdürünün temel rolü, okulun misyonunu tanımlamak, amaçlarını belirlemek, paylaşmak ve geliştirmektir 24.
    2. Eğitim Programı ve Öğretim Sürecinin Yönetimi 24. Öğretimsel lider, öğretim uygulamalarını geliştirir ve denetler 4.
    3. Öğretim Sürecinin Denetimi, Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 24. Okul müdürünün, önceden hedeflenmiş plan ve programların başarılı ve başarısız yönlerini belirlemesi için denetim ve değerlendirme yapması gerekmektedir 24.
    4. Öğretmenlerin Desteklenmesi ve Geliştirilmesi 24. Okul müdürü, öğretmenlerin mesleki gelişimini teşvik eder ve destekler 24.
    5. Düzenli Öğretme-Öğrenme Çevresi ve İkliminin Oluşturulması 24. Okulda olumlu bir iklim oluşturmak, öğretimi vurgulamak, yüksek beklentiler içinde olmak ve işbirlikçi ilişkileri özendirmek anlamına gelir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Etkili öğretmenlik modeli nedir?

    Etkili öğretmenlik modeli, öğrencilerin öğrenmesini en üst düzeye çıkarmak için belirlenmiş stratejiler bütünüdür. Etkili öğretmenlik modelinin temel unsurları: 1. Öğretim Niteliği: Müfredatın ve ders içeriklerinin, öğrencilerin kolayca anlayabilecekleri bir temele dayanması. 2. Öğretim Düzeyini Uygun Hale Getirme: Farklı öğrenme düzeyine sahip öğrenciler için konuların anlamlı bir bütün haline getirilmesi. 3. Teşvik Etme (Güdüleme): Öğrencilerin öğrenmek için harekete geçirilmesi veya öğretmenler tarafından teşvik edilmesi. 4. Zaman Yönetimi: Öğretim sürecinin zamanının verimli kullanılması. Ayrıca, etkili öğretmenler iletişim becerileri, empati, yaratıcılık ve teknoloji kullanımı gibi özelliklere de sahip olmalıdır.

    Öğretmen liderliği ölçeği nedir?

    Öğretmen liderliği ölçeği, öğretmenlerin liderlik davranışlarını ve yeteneklerini ölçmek için geliştirilmiş bir araçtır. Bu ölçekler genellikle farklı boyutlar içerir: Öğretim ve mesleki gelişime liderlik etmek. Öğretmen liderlerin özellikleri. Okul çapında karar alma sürecine katılım. Çeşitlilik ve sürekli gelişim. Türkiye'de kullanılan bazı öğretmen liderliği ölçekleri: Beycioğlu ve Aslan (2010) tarafından geliştirilen ölçek, "Kurumsal Gelişme", "Mesleki Gelişim" ve "Meslektaşlarla İşbirliği" isimli üç boyuttan oluşur. Demir (2014) tarafından geliştirilen Öğretmen Liderliği Kültürü Ölçeği'nde ise "Mesleki İşbirliği", "Yönetici Desteği" ve "Destekleyici Çalışma Ortamı" olmak üzere üç alt boyut bulunur. Wang ve Xia (2020) tarafından geliştirilen ölçek, "Öğretim ve mesleki gelişime liderlik etmek", "Öğretmen liderlerin özellikleri", "Okul çapında karar alma sürecine katılım" ve "Çeşitlilik ve sürekli gelişim" olmak üzere dört boyuttan oluşur.