• Buradasın

    Öğretmen liderliğinin boyutları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmen liderliğinin boyutları genel olarak beş ana kategoride toplanmaktadır 24:
    1. Okul Amaçlarının Paylaşılması ve Geliştirilmesi 24. Okul müdürünün temel rolü, okulun misyonunu tanımlamak, amaçlarını belirlemek, paylaşmak ve geliştirmektir 24.
    2. Eğitim Programı ve Öğretim Sürecinin Yönetimi 24. Öğretimsel lider, öğretim uygulamalarını geliştirir ve denetler 4.
    3. Öğretim Sürecinin Denetimi, Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 24. Okul müdürünün, önceden hedeflenmiş plan ve programların başarılı ve başarısız yönlerini belirlemesi için denetim ve değerlendirme yapması gerekmektedir 24.
    4. Öğretmenlerin Desteklenmesi ve Geliştirilmesi 24. Okul müdürü, öğretmenlerin mesleki gelişimini teşvik eder ve destekler 24.
    5. Düzenli Öğretme-Öğrenme Çevresi ve İkliminin Oluşturulması 24. Okulda olumlu bir iklim oluşturmak, öğretimi vurgulamak, yüksek beklentiler içinde olmak ve işbirlikçi ilişkileri özendirmek anlamına gelir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Etkili öğretmenlik modeli nedir?

    Etkili öğretmenlik modeli, öğretmenlerin öğrencilerinin öğrenmesini en iyi şekilde destekleyecek şekilde ilham verici ve akademik başarılarını artırıcı yöntemler kullanmasını ifade eder. Bu model, çeşitli beceriler ve özellikler gerektirir: İletişim becerileri. Sabır ve empati. Öğrenci odaklılık. Disiplin ve yönetim becerileri. Sürekli öğrenme. Yaratıcılık ve yenilikçilik. Teknoloji kullanımı. İşbirliği ve takım çalışması.

    Öğretmen liderliği ölçeği nedir?

    Öğretmen liderliği ölçeği, öğretmenlerin liderlik davranışlarını ve yeteneklerini ölçmek için geliştirilmiş bir araçtır. Bu ölçekler genellikle farklı boyutlar içerir: Öğretim ve mesleki gelişime liderlik etmek. Öğretmen liderlerin özellikleri. Okul çapında karar alma sürecine katılım. Çeşitlilik ve sürekli gelişim. Türkiye'de kullanılan bazı öğretmen liderliği ölçekleri: Beycioğlu ve Aslan (2010) tarafından geliştirilen ölçek, "Kurumsal Gelişme", "Mesleki Gelişim" ve "Meslektaşlarla İşbirliği" isimli üç boyuttan oluşur. Demir (2014) tarafından geliştirilen Öğretmen Liderliği Kültürü Ölçeği'nde ise "Mesleki İşbirliği", "Yönetici Desteği" ve "Destekleyici Çalışma Ortamı" olmak üzere üç alt boyut bulunur. Wang ve Xia (2020) tarafından geliştirilen ölçek, "Öğretim ve mesleki gelişime liderlik etmek", "Öğretmen liderlerin özellikleri", "Okul çapında karar alma sürecine katılım" ve "Çeşitlilik ve sürekli gelişim" olmak üzere dört boyuttan oluşur.