• Buradasın

    Mikroöğretimin temel ilkeleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Mikroöğretimin temel ilkeleri şunlardır:
    • Sınıf büyüklüğünün azaltılması 25. Dersler 5-10 öğrenci ile yapılır 5.
    • Ders süresinin kısaltılması 25. Dersler 5-20 dakika arasında sürer 5.
    • Öğretim becerilerine odaklanma 25. Sınıf yönetimi, açıklama yapma veya soru sorma gibi belirli öğretim yeterlilikleri üzerinde durulur 25.
    • Yapay ortam oluşturma 5. Başarısızlık riskinin düşük, öğretme yeteneği olanaklarının yüksek olduğu yapay ortamlar oluşturulur 5.
    • Geri bildirim sağlama 12. Öğretmen adayı, gözetmen öğretmenden, arkadaşlarından veya video kamera izleniminden geri bildirim alır 2.
    • Tekrar ve deneme 15. Alınan geri bildirimler ışığında ders yeniden düzenlenir ve tekrar sunulur 15.
    • Teori ile uygulama arasında bağlantı kurma 25. Mikroöğretim, öğretmen adaylarını öğretme ve öğrenme üzerine düşünmeye teşvik eder 25.
    Bu ilkeler, öğretmen adaylarının öğretim becerilerini geliştirmelerine ve güven kazanmalarına yardımcı olmayı amaçlar 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretim ilke ve yöntemleri nelerdir?

    Öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim sürecinde etkili ve verimli öğrenmeyi sağlamak için kullanılan temel prensipler ve stratejilerdir. İşte bazıları: 1. Hedefe Uygunluk: Öğretim planlarının ve yöntemlerinin eğitim hedefleriyle uyumlu olması. 2. Öğrenciye Görelik: Öğretim yöntemlerinin öğrencilerin bireysel farklılıklarına uygun olarak düzenlenmesi. 3. Yaşama Yakınlık: Öğretim materyallerinin ve konularının öğrencilerin günlük yaşamlarıyla bağlantılı olması. 4. Somuttan Soyuta: Öğrencilerin önce somut kavramları öğrenmeleri, ardından soyut kavramlara geçmeleri. 5. Bilinenden Bilinmeyene: Yeni bilgilerin daha önce öğrenilen bilgilerle ilişkilendirilerek sunulması. 6. Açıklık: Öğretim materyalleri ve yöntemlerinin öğrenciler için açık ve anlaşılır olması. 7. Yakından Uzağa: Öğretim sürecinde önce yakın ve tanıdık konularla başlanması, ardından daha uzak ve yabancı konulara geçilmesi. 8. Kolaydan Zora: Basit ve kolay konularla başlanıp, giderek daha karmaşık konulara geçilmesi. 9. Güncellik: Öğretim materyallerinin ve konularının çağdaş ve ilgili olması. 10. Etkin Katılım: Öğrencilerin öğrenme sürecine aktif olarak dahil olmaları.

    Mikroöğretimde kaç basamak vardır?

    Mikroöğretim yöntemi, "Öğret, Yeniden Öğret" çevrimi ile 6 basamaktan oluşur: 1. Plan: Verilen ders-konu-görevin gerçeklerine uygun bir kısa ders hazırlanır. 2. Öğret: Planlanan kısa ders öğretilir. 3. Dönüt Al: Öğretmenin anlatımının ne derece başarıyla yerine getirildiğine dair geri bildirimler alınır. 4. Tekrar Planla: Alınan geri bildirimler ışığında ders tekrar planlanır. 5. Tekrar Öğret: Ders, yapılan yeni plana göre tekrar anlatılır. 6. Tekrar Dönüt Al: Bu defa öğretme işleminde gerçekleştirilen iyileştirmelerle ilgili geri bildirimler alınır.

    Eğitim ve öğretimin temel ilkeleri nelerdir Türk Milli Eğitim Sistemi?

    Türk Milli Eğitim Sistemi'nin temel ilkeleri, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nda yer almaktadır ve 14 tanedir. Bu ilkeler şunlardır: 1. Genellik ve eşitlik. 2. Ferdin ve toplumun ihtiyaçları. 3. Yöneltme. 4. Eğitim hakkı. 5. Fırsat ve imkan eşitliği. 6. Süreklilik. 7. Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Atatürk milliyetçiliği. 8. Demokrasi eğitimi. 9. Laiklik. 10. Bilimsellik. 11. Planlılık. 12. Karma eğitim. 13. Okul ve ailenin işbirliği. 14. Her yerde eğitim.

    Öğretimin temel aşamaları nelerdir?

    Öğretimin temel aşamaları genellikle şu beş aşamadan oluşur: 1. Giriş. 2. Sunu. 3. Alıştırma. 4. Geri bildirim. 5. Değerlendirme. Ayrıca, Glasser'in temel öğretim modelinde bu aşamalara ek olarak, öğretim hedefleri, öğrenci özellikleri, öğretim süreci ve öğretim değerlendirmesi gibi unsurlar da yer alır.

    Mikro öğretim tekniği nedir?

    Mikro öğretim tekniği, özellikle öğretmenlerin hizmet öncesi eğitiminde kullanılan ve onların öğretmenlik davranışları açısından sistemli bir şekilde deneme yaparak yetiştirmeyi amaçlayan bir öğretim tekniğidir. Mikro öğretim tekniğinin aşamaları: 1. Planlama. 2. Öğretim. 3. Geri bildirim alma. 4. Yeniden planlama. 5. Tekrar öğretim. 6. Yeniden geri bildirim alma. Mikro öğretimin amacı, öğretmen adayına her seferinde belirli bir nitelik veya beceriye konsantre olma fırsatı sağlamak için sınıftaki karmaşıklığı azaltmaktır.

    Mikroöğretimde kaç öğrenci olmalı?

    Mikro öğretimde öğrenci sayısı 5 ile 10 arasında olmalıdır. Mikro öğretim, öğretmen adaylarının öğretmenlik becerilerini geliştirmek amacıyla kullanılan bir tekniktir.

    Mikro Öğretimde değerlendirme nasıl yapılır?

    Mikro öğretimde değerlendirme şu adımlarla yapılır: 1. Ön hazırlık: Öğretmen adayı, belirli bir öğretim yaklaşımı veya becerisiyle ilgili ön bilgi edinir. 2. Ders sunumu: Aday, küçük bir öğrenci grubuna ders verir. 3. Geri bildirim toplama: Dersi izleyen öğrencilere ve diğer öğretmen adaylarına değerlendirme formları dağıtılır. 4. Eleştirel analiz: Dersi izleyen diğer adaylar ve gözetmen, hem formlardaki geri bildirimleri hem de video kayıtlarını kullanarak adayı değerlendirir. 5. Geri bildirim paylaşımı: Öğretim elemanı ve diğer adaylarla birlikte eleştiriler yapılır, eksikler giderilir ve hatalar düzeltilir. 6. Öz değerlendirme: Aday, kendini de değerlendirerek güçlü ve zayıf yönlerini belirler. Değerlendirme genellikle not verme amacı taşımaz, daha çok adayın performansını geliştirme amacını taşır.