• Buradasın

    Mikroöğretimin temel ilkeleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Mikroöğretimin temel ilkeleri şunlardır:
    1. Kısa Süreli Dersler: Mikroöğretimde dersler 5-20 dakika arasında tutulur 23.
    2. Az Sayıda Öğrenci: Öğrenci sayısı 4 ile 20 arasında olmalıdır 3.
    3. Planlama: Öğretmen adayları, ders öncesi detaylı bir planlama yapar 12.
    4. Teknoloji Kullanımı: Ders anlatımı sırasında teknoloji kullanılarak görsel materyaller hazırlanır 13.
    5. Video Kayıt: Dersler video kameraya veya taşınabilir kayıt cihazlarına kaydedilir 23.
    6. Geri Bildirim: Öğretmen adayları, kendi performanslarını videodan izleyerek öz eleştiri yapar ve uzmanlardan geri bildirim alır 13.
    7. Tekrar: Alınan geri bildirimler ışığında ders tekrar planlanır ve öğretilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Mikro Öğretimde değerlendirme nasıl yapılır?

    Mikro öğretimde değerlendirme, aşağıdaki adımlar izlenerek gerçekleştirilir: 1. Ders Hazırlığı: Belirlenen konuda kısa bir ders planı hazırlanır. 2. Ders Sunumu: Planlanan ders uygulanır ve bu süreç video, teyp gibi araçlarla kaydedilir. 3. Geri Bildirim Alma: Ders sunumu sonrası, öğretmen adayı ve izleyiciler tarafından sözlü, yazılı veya sesli geri bildirimler alınır. 4. Tekrar Planlama: Alınan geri bildirimler ışığında ders yeniden planlanır. 5. Tekrar Sunum: Ders, yapılan yeni plana göre tekrar anlatılır. 6. Son Değerlendirme: Yeni uygulamadan sonra, ders hem öğretmen adayı hem de uzman grup tarafından yeniden değerlendirilir. Değerlendirmede dikkate alınan bazı kriterler şunlardır: sözlü sunum becerileri, jest ve mimikler, öğrencilerle etkileşim, dersin örgütlenmesi ve öğretim araç-gereçlerinin kullanımı.

    Öğretim ilke ve yöntemleri nelerdir?

    Öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim sürecinde etkili ve verimli öğrenmeyi sağlamak için kullanılan temel prensipler ve stratejilerdir. İşte bazıları: 1. Hedefe Uygunluk: Öğretim planlarının ve yöntemlerinin eğitim hedefleriyle uyumlu olması. 2. Öğrenciye Görelik: Öğretim yöntemlerinin öğrencilerin bireysel farklılıklarına uygun olarak düzenlenmesi. 3. Yaşama Yakınlık: Öğretim materyallerinin ve konularının öğrencilerin günlük yaşamlarıyla bağlantılı olması. 4. Somuttan Soyuta: Öğrencilerin önce somut kavramları öğrenmeleri, ardından soyut kavramlara geçmeleri. 5. Bilinenden Bilinmeyene: Yeni bilgilerin daha önce öğrenilen bilgilerle ilişkilendirilerek sunulması. 6. Açıklık: Öğretim materyalleri ve yöntemlerinin öğrenciler için açık ve anlaşılır olması. 7. Yakından Uzağa: Öğretim sürecinde önce yakın ve tanıdık konularla başlanması, ardından daha uzak ve yabancı konulara geçilmesi. 8. Kolaydan Zora: Basit ve kolay konularla başlanıp, giderek daha karmaşık konulara geçilmesi. 9. Güncellik: Öğretim materyallerinin ve konularının çağdaş ve ilgili olması. 10. Etkin Katılım: Öğrencilerin öğrenme sürecine aktif olarak dahil olmaları.

    Eğitim ve öğretimin temel ilkeleri nelerdir Türk Milli Eğitim Sistemi?

    Türk Milli Eğitim Sistemi'nin temel ilkeleri, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nda yer almaktadır ve 14 tanedir. Bu ilkeler şunlardır: 1. Genellik ve eşitlik. 2. Ferdin ve toplumun ihtiyaçları. 3. Yöneltme. 4. Eğitim hakkı. 5. Fırsat ve imkan eşitliği. 6. Süreklilik. 7. Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Atatürk milliyetçiliği. 8. Demokrasi eğitimi. 9. Laiklik. 10. Bilimsellik. 11. Planlılık. 12. Karma eğitim. 13. Okul ve ailenin işbirliği. 14. Her yerde eğitim.

    Mikro öğretim tekniği nedir?

    Mikro öğretim tekniği, özellikle öğretmenlerin hizmet öncesi eğitiminde kullanılan ve onların öğretmenlik davranışları açısından sistemli bir şekilde deneme yaparak yetiştirmeyi amaçlayan bir öğretim tekniğidir. Mikro öğretim tekniğinin aşamaları: 1. Planlama. 2. Öğretim. 3. Geri bildirim alma. 4. Yeniden planlama. 5. Tekrar öğretim. 6. Yeniden geri bildirim alma. Mikro öğretimin amacı, öğretmen adayına her seferinde belirli bir nitelik veya beceriye konsantre olma fırsatı sağlamak için sınıftaki karmaşıklığı azaltmaktır.

    Öğretimin temel aşamaları nelerdir?

    Öğretimin temel aşamaları genellikle şu beş aşamadan oluşur: 1. Giriş. 2. Sunu. 3. Alıştırma. 4. Geri bildirim. 5. Değerlendirme. Ayrıca, Glasser'in temel öğretim modelinde bu aşamalara ek olarak, öğretim hedefleri, öğrenci özellikleri, öğretim süreci ve öğretim değerlendirmesi gibi unsurlar da yer alır.

    Mikroöğretimde kaç öğrenci olmalı?

    Mikro öğretimde öğrenci sayısı 5 ile 10 arasında olmalıdır. Mikro öğretim, öğretmen adaylarının öğretmenlik becerilerini geliştirmek amacıyla kullanılan bir tekniktir.

    Mikroöğretimde kaç basamak vardır?

    Mikroöğretim yöntemi, "Öğret, Yeniden Öğret" çevrimi ile 6 basamaktan oluşur: 1. Plan: Verilen ders-konu-görevin gerçeklerine uygun bir kısa ders hazırlanır. 2. Öğret: Planlanan kısa ders öğretilir. 3. Dönüt Al: Öğretmenin anlatımının ne derece başarıyla yerine getirildiğine dair geri bildirimler alınır. 4. Tekrar Planla: Alınan geri bildirimler ışığında ders tekrar planlanır. 5. Tekrar Öğret: Ders, yapılan yeni plana göre tekrar anlatılır. 6. Tekrar Dönüt Al: Bu defa öğretme işleminde gerçekleştirilen iyileştirmelerle ilgili geri bildirimler alınır.