• Buradasın

    Mikroöğretimin temel ilkeleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Mikroöğretimin temel ilkeleri şunlardır:
    1. Kısa Süreli Dersler: Mikroöğretimde dersler 5-20 dakika arasında tutulur 23.
    2. Az Sayıda Öğrenci: Öğrenci sayısı 4 ile 20 arasında olmalıdır 3.
    3. Planlama: Öğretmen adayları, ders öncesi detaylı bir planlama yapar 12.
    4. Teknoloji Kullanımı: Ders anlatımı sırasında teknoloji kullanılarak görsel materyaller hazırlanır 13.
    5. Video Kayıt: Dersler video kameraya veya taşınabilir kayıt cihazlarına kaydedilir 23.
    6. Geri Bildirim: Öğretmen adayları, kendi performanslarını videodan izleyerek öz eleştiri yapar ve uzmanlardan geri bildirim alır 13.
    7. Tekrar: Alınan geri bildirimler ışığında ders tekrar planlanır ve öğretilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Mikroöğretimde kaç öğrenci olmalı?

    Mikroöğretimde 5-10 öğrenci olması önerilir.

    Mikro öğretim tekniği nedir?

    Mikro öğretim tekniği, özellikle öğretmenlerin hizmet öncesi eğitiminde kullanılan ve onların öğretmenlik davranışları açısından sistemli bir şekilde deneme yaparak yetiştirmeyi amaçlayan bir öğretim tekniğidir. Mikro öğretimin temel aşamaları: 1. Plan: Verilen ders-konu-görevin gerçeklerine uygun kısa bir ders hazırlığı yapılır. 2. Öğret: Planlanan ders uygulanır. 3. Dönüt Al: Öğretmenin anlatımının ne derece başarılı olduğuna dair geri bildirimler alınır. 4. Tekrar Planla: Geri bildirimler ışığında ders tekrar planlanır. 5. Tekrar Öğret: Ders, yapılan yeni plana göre tekrar anlatılır. 6. Tekrar Dönüt Al: Öğretme işleminde gerçekleştirilen iyileştirmelerle ilgili geri bildirimler alınır. Özellikleri: Dersler kısa tutulur (5-20 dakika), öğrenci sayısı azdır (5-10), zaman ayarlamasına dikkat edilir.

    Mikro Öğretimde değerlendirme nasıl yapılır?

    Mikro öğretimde değerlendirme, aşağıdaki adımlar izlenerek gerçekleştirilir: 1. Ders Hazırlığı: Belirlenen konuda kısa bir ders planı hazırlanır. 2. Ders Sunumu: Planlanan ders uygulanır ve bu süreç video, teyp gibi araçlarla kaydedilir. 3. Geri Bildirim Alma: Ders sunumu sonrası, öğretmen adayı ve izleyiciler tarafından sözlü, yazılı veya sesli geri bildirimler alınır. 4. Tekrar Planlama: Alınan geri bildirimler ışığında ders yeniden planlanır. 5. Tekrar Sunum: Ders, yapılan yeni plana göre tekrar anlatılır. 6. Son Değerlendirme: Yeni uygulamadan sonra, ders hem öğretmen adayı hem de uzman grup tarafından yeniden değerlendirilir. Değerlendirmede dikkate alınan bazı kriterler şunlardır: sözlü sunum becerileri, jest ve mimikler, öğrencilerle etkileşim, dersin örgütlenmesi ve öğretim araç-gereçlerinin kullanımı.

    Öğretimin temel aşamaları nelerdir?

    Öğretimin temel aşamaları şunlardır: 1. Giriş: Öğrencilerin dikkatlerini öğrenme içeriğine yöneltmek, hedefleri bildirmek ve ön bilgileri hatırlamak için yeni bilgilerle eski bilgiler arasında ilişki kurmak. 2. Sunu: Bilgi, olgu, kavram, kural ve yöntemleri öğrenciye tanıtmak. 3. Alıştırma: Öğrenciye kazandırılmak istenen davranışları uygulama fırsatı vermek. 4. Geri Bildirim: Öğrencilerin gösterdikleri davranışlar ve bu davranışları nasıl geliştirebilecekleri hakkında bilgi vermek. 5. Değerlendirme: Öğrencilerin hedeflere ulaşma düzeylerini ölçmek, yanlışlarını tespit etmek ve onlara yanlışlarını düzeltme fırsatı sunmak.

    Mikroöğretimde kaç basamak vardır?

    Mikroöğretim yöntemi, "Öğret, Yeniden Öğret" çevrimi ile 6 basamaktan oluşur: 1. Plan: Verilen ders-konu-görevin gerçeklerine uygun bir kısa ders hazırlanır. 2. Öğret: Planlanan kısa ders öğretilir. 3. Dönüt Al: Öğretmenin anlatımının ne derece başarıyla yerine getirildiğine dair geri bildirimler alınır. 4. Tekrar Planla: Alınan geri bildirimler ışığında ders tekrar planlanır. 5. Tekrar Öğret: Ders, yapılan yeni plana göre tekrar anlatılır. 6. Tekrar Dönüt Al: Bu defa öğretme işleminde gerçekleştirilen iyileştirmelerle ilgili geri bildirimler alınır.

    Eğitim ve öğretimin temel ilkeleri nelerdir Türk Milli Eğitim Sistemi?

    Türk Milli Eğitim Sistemi'nin eğitim ve öğretimin temel ilkeleri şunlardır: 1. Genellik ve Eşitlik: Eğitim kurumları herkese açıktır ve hiçbir kişiye, aileye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz. 2. Ferdin ve Toplumun İhtiyaçları: Milli eğitim hizmeti, vatandaşların istek ve kabiliyetleri ile toplumun ihtiyaçlarına göre düzenlenir. 3. Yöneltme: Fertler, ilgi, istidat ve kabiliyetleri doğrultusunda çeşitli programlara veya okullara yöneltilerek yetiştirilir. 4. Eğitim Hakkı: İlköğretim görmek her Türk vatandaşının hakkıdır ve vatandaşlar, ilgi ve kabiliyetleri ölçüsünde diğer eğitim kurumlarından yararlanır. 5. Fırsat ve İmkan Eşitliği: Eğitimde kadın ve erkek herkese fırsat ve imkan eşitliği sağlanır. 6. Süreklilik: Fertlerin genel ve mesleki eğitimleri hayat boyunca devam eder. 7. Atatürk İnkılap ve İlkeleri ve Atatürk Milliyetçiliği: Eğitim faaliyetlerinde Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliği temel olarak alınır. 8. Bilimsellik: Ders programları ve eğitim metotları, bilimsel ve teknolojik esaslara göre sürekli olarak geliştirilir. 9. Planlılık: Milli eğitim, kalkınma hedeflerine uygun olarak planlanır ve gerçekleştirilir.

    Öğretimin temel ilkeleri kaça ayrılır?

    Öğretimin temel ilkeleri 10 ana kategoriye ayrılır: 1. Hazır Olma: Bireyin yeni bir şey öğrenme isteği. 2. Egzersiz Yapma: Öğrenmenin sık tekrarlarla kalıcı hale gelmesi. 3. Etkililik: Keyifli bir öğrenme sürecinden sonra davranışın tekrarlanma olasılığının artması. 4. Öncelik: İlk öğrenme deneyimlerinin olumlu olması gerekliliği. 5. Yenilik: En son öğrenilen bilginin veya bilginin hatırlanması. 6. Yoğunluk: Teorik bilgilerin yanı sıra pratik beceriler geliştirilmesi. 7. Özgürlük: Özgürce öğrenilen bilginin en iyi şekilde öğrenildiği görüşü. 8. Hedefe Uygunluk: Öğretim planlarının ve yöntemlerinin eğitim hedefleriyle uyumlu olması. 9. Öğrenciye Görelik: Öğretim yöntemlerinin öğrencilerin bireysel farklılıklarına uygun olarak düzenlenmesi. 10. Güncellik: Öğrencilere yaşamları boyunca yararlanabilecekleri bilgi ve becerilerin kazandırılması.